Ongevraagde voordeeltjes/meevallers

Discussie in 'De lounge' gestart door Lief of Stoer, 19 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Hebben jullie ze wel eens, van die leuke meevallers of voordeeltjes?

    Ik heb onlangs een linkshandige schaar besteld bij bol.com. De eerste die er kwam was rechtshandig. Dus gebeld. Omdat het onder de 10 euro is, mag je de verkeerde houden. De 2e kwam, weer rechtshandig. Ook deze mocht blijven, maar ze gingen nu wel een onderzoekje instellen in het magazijn. Er bleek uiteindelijk een verkeerd nummer op de verpakking te zitten. Bol belde netjes en vroeg of ze mijn gegevens door mochten geven aan de leverancier. Dan zou die direct 2 linkshandige scharen sturen. Ik gaf aan dat het er eentje mocht zijn, want ik had er tenslotte eentje besteld. Je raadt het al, er kwamen er toch 2. Gelukkig wel de goede nu, maar inmiddels dus 4 scharen voor de prijs van 1 :)

    De beste was met een auto die herstel nodig had aan het dak. Dit viel onder de 12 jaar carrosserie garantie, dus kostte niets. Ik had er een offerte bij gevraagd voor de rest van de auto, want deze was vaal. De blanke lak was slecht. Dat werd echter wel te veel voor mij, ik was net verhuisd met alle kosten van dien. Toen ik de auto op kwam halen, zag ik al dat er iets niet klopte. I.p.v. de opdracht was de offerte in het werkmapje gestopt. Dus de complete auto was gespoten, behalve dus het dak :) Daarvoor moest hij nog 2 daagjes blijven, maar hé, ik had een vervangende auto van ze en mijn auto was voor niets weer als nieuw! Ik heb wel een lekkere taart voor ze meegebracht de 2e keer.
     
    owly, Kolibrie2, Rizzoli en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.725
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Vriend kreeg afgelopen 6maandrn ongeveer 125 euro te weinig loon. Klopt iets niet in de variabele uren (werkt heel onregelmatig)
    Dus dat krijgen we aankomende woensdag extra.

    En ooit 10 extra T-shirts gekregen. Had 10 normale besteld. Ik heb het pakket 2x gehad en maar 1keer besteld. Ik heb 3maal contact opgenomen met het bedrijf maar ze geven niet thuis en reageren niet. Dus had ik er 20.
     
    Zusterke en Lief of Stoer vinden dit leuk.
  3. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Oh ja, 2x iets opgestuurd krijgen is ook wel eens gebeurd. Met pandora bedels (zelfs 3x!) en met een friteuse.
     
  4. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik bestelde een keer luiers bij Bol.com, en toen kreeg ik opeens 2 maten ipv 1 maat.

    Ook een keer gehad met een speelgoedje van 8 euro, zaten er twee in de doos.
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  5. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ik kreeg bericht van de gemeente dat ik over vorig jaar nog 163 euro terug krijg, vanwege verhuizing.
    Mooie meevaller :D
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  6. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ooit een dure zonnebril gekocht. Speciaal doosje kostte 30-40 euro. Bleek dat ze geen hoesjes meer hadden en ze mochten die zonnebrillen niet zonder hoesje meegeven. Kreeg ik het doosje voor niks mee.
     
    Zusterke en Lief of Stoer vinden dit leuk.
  7. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.970
    7.896
    113
    Vrouw
    Wehkamp had een kortingscode fout. Voor 8 euro had ik een maandbox pampers.

    Ikea heeft mij 2 kapotte kasten gestuurd voor ik een nette kreeg. Van die 2 kon ik 1 functionerende maken die minder mooi was.

    Bol had een foute afbeelding. Ff doorgegeven en toen kreeg ik ineens een Tony reep in de bus.
     
    Bailey07 en Lief of Stoer vinden dit leuk.
  8. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.006
    899
    113
    Durf het bijna niet te schrijven hier op zp...
    Maar toch is het echt zo, al een jaar of 8 geleden. Ik bestelde bij intertoys een treintje van Duplo. Gewoon zo’n simpel ding, maar kreeg een complete grote Duplo trein opgestuurd. Gemaild, maar volgens hun hadden zij geleverd wat ik besteld had... toen vond ik het prima :D
     
    owly, Kolibrie2, IkbenTess en 30 anderen vinden dit leuk.
  9. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Oeiiii jij bent gevaarlijk bezig!

    ;)
     
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Haha pick me up :p
     
    puzzelstukje en Lief of Stoer vinden dit leuk.
  11. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.153
    2.238
    113
    Vrouw
    Ik won eens een stokke kinderwagen a 1350 euro.. Wel eens 100 euro cash gevonden op straat.. En vorig jaar dacht ik er nét op tijd aan om nog te kijken of we over 2017 geen zorgtoeslag konden krijgen.. 1 dag later en we waren 750 euro misgelopen! Ook wel eens in de laatste week van de garantie een nieuwe afzuigkap gekregen omdat het onderdeeltje wat nodig was voor de reparatie niet op voorraad was en lange levertijd had.

    Helaas ook wel eens pech
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wij hadden een leenauto van de garage.
    De reparatie aan onze auto zou 1 dag duren maar duurde onverwachts 1.5 week.
    Kosten ruim 8000 euro, bleek het allemaal garantiewerk te zijn :D
    Daarnaast nam de garage de kosten van de leenauto voor hunzelf.

    Heeft me uiteindelijk allemaal dus niks gekost :D
     
    Bailey07 en Lief of Stoer vinden dit leuk.
  13. Anne1001

    Anne1001 Bekend lid

    29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Voor sinterklaas hadden wij via bol.com een Duplo trein gekocht voor onze oudste. Bij aankomst bleek de locomotief niet te rijden. Na een belletje mochten we de locomotief weer terug sturen en alle toebehoren van de duplotrein houden ter compensatie en kregen we een complete nieuwe doos opgestuurd met de Duplo trein en toebehoren en al. En heel vaag, ook deze trein werkte niet naar behoren. En opnieuw mochten we alleen de locomotief terug sturen en de rest houden en kregen we het hele pakket weer nieuw opgestuurd. Nu hebben we dus 1 locomotief met 3x alle toebehoren. We kunnen dus een behoorlijke rails leggen!
     
    Schuurpapier, smax, NiVa0230 en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. reckless

    reckless Bekend lid

    17 apr 2014
    788
    284
    63
    Toen wij ons huis kochten, bleek het platte dak van de aanbouw/overkapping lek te zijn. Een deel van het hout was al aan het rotten. Uiteindelijk met de kopers overeen gekomen dat we beiden de helft zouden betalen. Zij wisten wel een goede dakdekker, die dacht dat rond de 900 euro zou kosten.
    De kopers hadden netjes 450 euro naar ons overgemaakt en wij zouden het verder regelen met de dakdekker. Na tig keer bellen lukte het na 2 maanden eindelijk om een afspraak te maken met die man. Was niet zoveel werk volgens hem, hij zou bellen wanneer hij kwam. Na 3 weken zelf maar eens gebeld wanneer hij dacht te komen. Oh ja, vergeten. Ik was er wel klaarmee, maar de volgend dag belde hij dat hij 2 dagen later zou komen.
    Hij is anderhalve dag beziggeweest en het zag er uiteindelijk prima uit. De rekening zou hij via de post sturen. Nou, je raadt het al: die moet nog komen! In eerste instantie wilde ik nog gaan bellen, maar mijn vriend zei dat het zijn eigen verantwoordelijkheid was en dat die rekening vanzelf wel zou komen.
    Nu 2 jaar later nog steeds niets ontvangen, dus dat zal ook wel niet meer gebeuren.

    Conclusie: het dak is gratis gemaakt en we hebben ook 450 euro gekregen. Heel slecht, maar we hebben in het huis nog wel meer dingen gevonden die ze niet hadden verteld, dus we hebben het maar zo gelaten. :oops:
     
    Momma2b, Zusterke en Lief of Stoer vinden dit leuk.
  15. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Grappig dat men nog steeds bij die Duplo trein aan een eerder topic moet denken. Ik geloof nooit dat deze ooit in de vergetelheid zal raken :D
     
    Lexie74, paula1984, MrsDiablo en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Haha dat denk ik ook niet nee :roflmao::roflmao:
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  17. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.449
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    3 jaar geleden naar Duitsland verhuist, maar kreeg laatst nog de definitieve toeslag van 2016. 1224 euro terug :D HEEEELE leuke meevaller, gelijk in mijn spaarpotje!!
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  18. Zusterke

    Zusterke Niet meer actief

    Ooit een (dure)bank gekocht en lotje ingevuld voor cash back actie. Totaal verbaasd na maanden om een telefoontje te krijgen dat we hadden gewonnen☺️ Was volgens mij een paar honderd euro.
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  19. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.849
    113
    Gelderland
    Ons kleed was binnen het jaar lelijk geworden en ik ben terug gegaan naar de winkel. Ik dacht met korting vast een nieuwe te mogen kopen maar we kregen een hele nieuwe mee! Die staat nu op zolder en leggen we pas in het nieuwe huis op de grond, heel blij mee!
     
    Lief of Stoer en Zusterke vinden dit leuk.
  20. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ipv 1 matras beschermer kreeg ik er 2. Mocht hem houden.

    Verder een trap trekker gewonnen, een newborn shoot & een naamsticker.

    En 2x boodschappen gratis gehad bij de Jumbo
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina