Onhandige zoldertrap - welk traphek?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door tupp, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben een zolder trap waarbij de onderste tree een stuk naar voren uitsteekt en dus een stukje de overloop op komt. Daardoor kunnen we geen gewoo traphek bevestigen, omdat we aan één kant geen muur hebben. Beetje lastig uitleggen, maar dames die eenzelfde soort trap hebben zullen wel begrijpen wat ik bedoel. Aan die dames de vraag; hoe hebben jullie dit opelst met het traphekje naar boven? Het is voor ons geen optie om het hekje bovenop de onderste tree te plaatsen, omdat het niet onder de trapleuning past.
    Wie heeft tips?
     
  2. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    Wij hadden precies hetzelfde probleem en hebben nu een traphekje besteld bij www.traphekjes.nl. Nu hebben we een lang traphek op de overloop met twee deurtjes. Het werkt ideaal :)
     
  3. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb de traphekjes van die site bekeken. De deurtjes leken me alleen zo smal. Is 45 cm genoeg als je bijvoorbeeld met een stofzuiger de trap af wilt?
     
  4. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Wij zijn net verhuisd en traphekjes stond echt als prioriteit nm. 1 nadat de trappen bekleed waren. Wij hebben ook zo een trap, denk ik? Zie foto! Zowel beneden als naar de zolder.
    Wij hebben de IKEA traphekjes. Makkelijk is het niet, maar het kan..met wat moeite en gepuzzel.
     
  5. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Wat duur trouwens op die site!
    Maar wel mooie oplossingen, hoor!

    Die van ons waren 37 euro per stuk.
     
  6. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @assi; bedankt voor de foto! Dat is een duidelijk voorbeeld. Dat kan alleen bij ons niet, omdat daar dan nog de trapleuning zit. Het is geen optie om die trapleuning hoger te doen, want die zit weer heel lastig aan een plank bevestigd en die plank zit vast in het stucwerk.

    Ik vind de hekjes van traphekje.nl ook wel duur. Als het niet anders kan, dan moet het maar. Maar het lijkt met toch niet echt een ideale oplossng door het smalle deurtje en dat drempeltje. Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn met een tip om voor minder geld een handiger trapek neer te zetten. Als zo'n oplossing er niet is, zal het toch we een hekje van die site worden, denk ik.
     
  7. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Heb je misschien een foto van je trap?
     
  8. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Wij zaten met hetzelfde probleem en we hebben een enkele traphek voor de zolder op die site besteld en voor naar beneden een gewone.

    Vond een dubbele te gevaarlijk met dat drempeltje en een peuter. Je zou er maar over struikelen en naar beneden vallen :(. Voor naar de zolder maakt niet uit want dan val je niet in een gat ;)

    Duur zijn ze wel, maar ben er blij mee.
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hadden hetzelfde probleem en ons traphek zit nu op de gang! De kinderen kunnen nu in hun kamer en de badkamer, maar dus niet naar de zoldertrap en onze slaapkamer. Ik ga ff een foto zoeken.
     
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha, kwam 'm toevallig meteen al tegen :). Hier ons traphekje. Maar ligt er dus maar net aan hoe jullie gang is of dat kan of niet.
     
  11. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    Het opstapje valt erg mee, is even wennen. Veel gewone hekjes (bijv van Geuther) hebben het ook. Wij waren voor 100 euro klaar incl verzenden bij traphekjes.nl. Vond het zelf eigenlijk niet zo duur.

    Breedte is ook goed te doen. Alles went ;)

    Het ziet er nu netjes uit en het is ook veilig. Naar de zolder hebben we een open trap; ik vond het dus ook geen optie om het hekje een paar treden hoger te zetten. Dan zit je alsnog met een open gat.
     
  12. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat is een mooie oplossing Snoopy. Het zou bij ons alleen niet kunnen. Manlief wil morgen in de bouwmarkt kijken of hij materiaal kan vinden om zelf een traphekje te maken voor onderaan de zoldertrap. We hebben op traphekje.nl ook een pakketje hervoor gezien, dus als de bouwmarkt het niet heeft kunnen we het daar alsnog bestellen.

    Ik zou trouwens nooit een zelfmaak-hekje bovenaan een trap willen. Zo handig is ML nu ook weer niet. Maar om te voorkomen dat de kleine de trap op klimt, kan het wel. Bovenaan de trap naar beneden (en bovenaan de zoldertrap) komt dan wel een "echt" traphek. Ik zat te denken aan een hekje van Ikea, maar op hun site staat dat die niet geschikt zijn voor bovenaan een trap. Nooit aan gedacht dat je daar ook nog op moet letten als je een traphekje koopt. ;)
     
  13. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Wij hebben van beneden naar boven zo'n trap en dan ook weer van boven naar de zolder.
    Wij hebben er voor gekozen om bij alle twee trappen aan de onderkant geen traphekje te doen, en wel aan de bovenkant (want daar past het wel op de normale manier).
    Dus hier was het vooral goed opletten om de kamerdeur dicht te houden, zodat zoontje niet in z'n eentje de trap op kon klimmen. En op de overloop zetten we onze wasmanden voor de trap naar de zolder. Opgelost.
     

Deel Deze Pagina