Online bestellen en levertijd

Discussie in 'Corona forum' gestart door Baileyy, 9 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Ik snap dat de levertijden langer zijn. Maar weet iemand waar je toch nog relatief snel wat kan bestellen? Ik heb volgende week donderdag speelgoed nodig. Op de sites waar ik dingen had gevonden, krijg ik het pas in het weekend. Of er staat geen levertijd maar alleen dat het langer kan duren.

    Naar de winkel red ik niet met 3 kinderen. Dat had ik anders gedaan.
     
  2. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Bol.com is meestal wel vlot.
    Of Lobbes...
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Bol.com inderdaad. Wel opletten dat je bij bol zelf besteld en niet bij een externe verkoper.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  4. MariTheresa

    MariTheresa Actief lid

    24 jan 2019
    218
    110
    43
    Vrouw
    Bol.com

    Eigenlijk best vreemd dat we zo veel bestellen uit China. Ik doe het zelf ook. Guilty pleasure. Eigenlijk wordt iedereen er beter van om dingen uit de eigen streek te bestellen. Het is beter voor de eigen economie. Je bestelling voldoet aan de EU richtlijnen. Het hoeft niet verscheept te worden dus is het beter voor het milieu. De prijzen van de bestellingen zijn ook belachelijk laag, dus daar zit vermoedelijk geen eerlijk salaris aan vast voor de mensen die het maken? Voor goedkope goede kleding kun je ook naar een Outlet.
     
  5. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Lobbies levert pas het weekend. Bol.com vond ik minder duidelijk een datum communiceren dus vandaar de twijfel.
     
  6. Overtherainbow

    Overtherainbow Bekend lid

    14 jan 2015
    772
    194
    43
    De vertraging zit nu ook met name bij PostNL. Normaal leveren ze de volgende dag, maar nu heeft dat al 1 a 2 dagen vertraging doordat ze het zo druk hebben.
    Is er geen speelgoedwinkel in de plaats waar je woont die thuis wil bezorgen? Bij ons kan dat bij veel zaken nu zonder extra kosten.
     
  7. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Wehkamp
     
    Nehneh, Baileyy en Anouk2005 vinden dit leuk.
  8. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.940
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja wehkamp
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  9. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Ik ga kijken bij Wehkamp of ze wat hebben.
     
  10. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Goede tip!! Helaas hier een toychamp en Intertoys. Ik kom er niks over op hun site of Facebook vinden. Ga morgen even informeren.
     
  11. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Bol.com inderdaad.
    Ik ben select lid en heb daardoor dingen zelfs nog de dag van bestellen binnen gehad.
     
  12. Krtek

    Krtek Niet meer actief

    Lobbes heeft 4-6 dagen vertraging zag ik op hun site staan...en door de corona helaas niet afhalen in Ede, alleen in Drachten maar dat is me te ver weg voor een pakje strijkkralen:roflmao:
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  13. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.550
    2.406
    113
    In het Paasweekend is alle post vertraagd omdat de bezorgdiensten andere planningen hanteren.
     
  14. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Oh echt? wauw! Ik ben ook select lid, maar kon dat niet aanvinken. Heb geen bestelling dus geplaatst omdat ik geen zekerheid kreeg. Maar ik ga nog eens kijken bij een ander artikel dan.
     
  15. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik heb werkelijk nog nooit iets besteld op een buitenlandse webshop. Om alle redenen die je benoemt.
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  16. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Ik ook niet nee.. Zie er het niet niet van in. Alleen maar nadelen eigenlijk. En China trekt me sowieso niet om te bestellen. Ik heb weleens gekeken hoor naar wat de hype dan is. Maar ik bestel liever in Nederland en koop het nog liever in de winkel zelf.
     
  17. Krtek

    Krtek Niet meer actief

    Er is meer buitenland dan China... Aliexpress moet ik niet, maar ben net shirts aan het bestellen voor dochter op een Spaanse site. Hebben dat merk al hier in een winkel gekocht dus weet wat we er aan hebben. En de opdrukken zijn zo origineel dat je ze niet overal vindt.
    Amazon (Amerika of Duitsland) gaat ook prima. Vaak dingen die in Nederland niet verkocht worden, en niet perse omdat het zo goedkoop is.
     
  18. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Je zou ook eens bij lokale winkeliers kunnen kijken of ze gratis thuis bezorgen.

    Hier in de stad doen een aantal lokale winkeliers dat gratis met de fiets op dezelfde dag als je voor 15:00 besteld.

    Want het is nu nog drukker als in de decembermaand voor de pakketbezorgers en nu ook nog met Pasen erbij kun je rustig op een paar dagen extra rekenen voor de bezorging alleen, als je pech hebt.
     
  19. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.689
    3.471
    113
    tot nu toe krijg ik via bol alles gewoon op tijd binnen.

    Edit: wel even kijken welke datum ze aangeven (kun je ook op filteren), maar dan alles gewoon binnen 1/2 dagen in huis.
     
  20. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.639
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik heb bij Bol dinsdag iets besteld, woensdag binnen, zelfs van een externe partij. Wat ik van hun zelf had besteld, duurde meer dan een week. Lobbes duurt 6 werkdagen langer zag ik gisteren op hun site. Heb daar vorige week donderdag iets besteld en nog niet binnen. Dat vind ik dan weer belachelijk lang duren. Wehkamp tot nu toe het snelst.
     

Deel Deze Pagina