Online boodschappen lijstjes/inspiratie.

Discussie in 'De lounge' gestart door Prettykitty, 8 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    - Hoe bepaal je wat je koopt?
    - Kijk je per categorie?
    - Kies je bijvoorbeeld als je voor 7 dagen boodschappen nodig hebt 7 groentes uit?
    - Heb je een budget?

    Misschien leuk om een boodschappenlijstje te delen?
    Inspiratie is altijd handig.


    Ik koop mijn boodschappen bij Albert Heijn. Meestal rond de 70 euro. Anders bezorgen ze niet (soms wel op dagen vanaf 50 euro)

    Ik kijk altijd eerst de aanbiedingen, die gooi ik in mijn mandje. En later doe ik nog even een rondje met wat prijsvergelijkingen.

    Voorbeeld : Ik kijk bijvoorbeeld de inhoud en prijs van de Calve Mayonaise die nu in de aanbieding is. (2e halve prijs) maar we vinden de AH Mayonaise ook lekker. De AH Mayonaise is een stuk goedkoper, ookal is de 2e pot voor de helft van Calve. (Dus per 2)
    Dus koop ik de AH Mayonaise.

    Ik kijk ook altijd wat ik eerder heb gekocht. Zoals eieren, bananen, koffiemelk. Zulke dingen komen standaard in mijn winkelmandje.
     
  2. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.473
    24.331
    113
    Ik doe op het moment niet vaak online boodschappen, maar op zondagochtend. Sinds kort is onze appie vanaf 8 uur open en tot 11 uur is het heerlijk rustig winkelen.Ik begin op vrijdag/zaterdag aan mijn menu. Ik kijk daarvoor eerst op ah.nl naar de bonusaanbiedingen en dan voornamelijk vlees en en groente/fruit.

    Overige schappen koop ik toch weinig in de aanbieding. Ik kook zelden uit pakjes/zakjes of kant en klare sauzen oid dus die aanbiedingen zijn niet zo boeiend. En ik hou weinig voorraden, en dan voornamelijk dingen die ik echt vaak gebruik en altijd in huis wil hebben. En die gaan al op mijn lijstje zodra het op of bijna op is.

    En dan kijk ik naar de afwisseling in mijn weekmenu (rijst, pasta, aardappelen, wraps, e.d.), naar mijn agenda (veel/weinig tijd om te koken, e.d.) en naar wat we al een tijd niet hebben gegeten. En dan wil ik ook altijd wel iets nieuws maken, dus ik duik ook in mijn kookboeken.

    Mijn boodschappen voor komende week (zo tm do) waren €120, maar daar zaten ook wat duurdere dingen bij zoals een nieuwe lamp en luierbroekjes bv. We hebben overigens geen vast budget.

    Mijn weekmenu (zo tm vr):
    Zo: matt’s kroningskip met zelfgemaakte kerriemayonaise, szechuan aardappel, groene salade
    Ma: romige kip uit de oven (met zongedr. tomaat en basilicum), parmezaan aardappeltjes, balsamico wortel
    Di: sambalgehaktballen, rijst, toemis boontjes, kroepoek, komkommer
    Wo: varkensfricandeau in tomatensaus, bakkers aardappelen, geroosterde rode uien met tijm
    Do: boeuf bourguignon met frietjes
    Vr: fideuà met vis, tomatensalade
     
    Sherbet en NiVa0230 vinden dit leuk.
  3. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.516
    1.942
    113
    Ik maak inderdaad een weekmenu.
    Ma tm zo.
    Standaard 2x rijst en 1x pasta en 1x makkelijk, rest agv.
    Dus op basis daarvan maak ik een lijstje.
    Ook heb ik een lijstje van dingen die op zijn maar die je niet wekelijks koopt (sauzen bijvoorbeeld of wc papier)
    Verder zijn er dingen die wekelijks terug komen zoals brood, melk, fruit, boter, beleg etc.
    Dus ik schrijf eerst de dingen die op zijn, dan de wekelijkse dingen en dan de dingen voor mn weekmenu.
    Aanvullend de extra's. Koekjes, chips etc .
     
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Is een weekmenu niet lastig als je de houdbaarheidsdatum op het moment van kopen niet weet?
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik maak eerst een weekmenu. Ik heb geen budget.
    Ene keer ben ik €90,- kwijt, andere keer €130,- (of meer :oops:)

    Eten minimaal 6 dagen in de week groente. Vind ik erg belangrijk.

    Nadat ik mijn weekmenu in het boodschappenmandje heb gedaan loop ik de koelkast en voorraadkast na.
    En check nog even de aanbiedingen.
     
  6. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Ik maak ook een lijstje. W.b.t. dat je de houdbaarsheidsdatum niet weet; ik heb wel een menu, en dus voor 7 dagen ete, maar wissel in wat we welke dag eten. Ligt er maar net aan waar we die dag zin in hebben, hoeveel tijd ik heb om te koken, of idd welke groente/vlees echt op moet. Ik koop broccoli, sperziebonen, etc, voor de vriezer. Dus daarmee zit ik dan niet dat ik rekening moet houden met een datum. En vlees kun je natuurlijk meestal ook wel invriezen. Ik bestel momenteel elke week, want heb nu toevallig al drie maanden een gratis bezorgbundel. (kreeg ik een keertje bij een bestelling) Die loopt binnenkort wel af, dan ga ik weer vaker naar de winkel en laat ik alleen weer bezorgen als ik veel nodig heb. Het kwam nu met de zomervakantie periode wel goed uit, dat ik dan dus niet met m'n dochter naar de winkel hoefde. (die is daar niet zo dol op) Maar ik mis wel een beetje het vergelijken met prijzen. Naast onze AH zit ook een Hoogvliet, en die heeft vaak ook mooie aanbiedingen natuurlijk. Met de bundel kan ik gelukkig altijd vanaf 50 euro al bestellen. We zijn maar met z'n drieen, dus ik kom vaak niet boven die 70 euro. Morgen komen ze weer! :D
     
  7. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.465
    113
    Vrouw
    Ik koop alleen online boodschappen als het drinken bijna op is. Dus vooral voor de zware spullen.
    Dan koop ik weer veel water en water met prik zodat we weer een tijd toekomen. Ook bestel ik dan wasverzachter, waspoeder, afwasmiddel,...
    Ik koop dan ook groenten en fruit voor de dag of dagen erna maar ik kan niet werken met eetschema's want ik weet niet wat ik morgen wil eten. Als ik dat probeer gooi ik regelmatig wat weg dus ik ga vaak om de dag zelf naar de albert Heijn voor het eten.
    Als je dat wel kan raad ik het wel aan want het fruit en groenten zijn wel nog verser dan in de winkel.
     
  8. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Koop laatste tijd niet meer online, maar kan ik wel weer eens gaan doen. Scheelt boel geld

    Ik ging dan op zondag rustig ervoor zitten. Online folder erbij en kijken wat ik in huis heb. Gebaseerd daarop maak ik een week menu en kijk ik per gerecht wat ik nodig heb ervoor en dat zet ik in m'n winkelmandje.

    Daarbij had ik standaard lijstje met producten die ik altijd haal. Drinken, schoolkoekjes, melk, jus 'd Orange, enz.

    Dan bedenk ik of ik voor huishouden iets nodig heb, is bleek op? wc papier, sausjes, vuilniszakken, tandpasta enz. Als er iets op is in huis, dan zetten we dat meteen op de weekplanner(whiteboard) en dan kan ik dat op zondag meebestellen

    Als ik klaar ben met de nodige producten, dan kies ik paar snack dingen uit, check m'n winkelmandje en lijstje 2x of ik niks vergeet. En dan bestel ik
     
  9. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Dit is het lijstje voor deze week.
    Wel al gister een hoop bij Lidl gehaald (o.a. fruit, koekjes schoolkoek, beleg, melk, paprika, komkommer, sperziebonen, rijstwafels, ontbijtkoek, )
    En haal nog een deel bij de plus in de aanbieding (boerenkool, vaatwastabletten, wasmiddel, aanmaaklimo, eten voor vandaag, morgen en volgende week zondag)

    Menu:
    Zo sperziebonen met?
    Ma pasta (nog alles halen)
    Di wortels/kipschnitsel/krieltjes
    Wo bloemkoolschotel
    Do stoofschotel
    Vr boerenkool
    Za broodjes
    Zo patat
    AH Buitenbeentjes komkommer

    1 1.99 1.99
    AH Champignons voordeel

    1 1.39 1.39
    AH Dubbelvla chocolade-vanille

    1 1.35 1.35
    AH Geschrapte worteltjes voordeel

    1 1.59 1.59
    AH Krokante stengels kaas

    1 0.75 0.75
    AH Mandarijnen net

    1 2.99 2.99
    AH Runder sukadelap Iers

    1 6.99 6.99
    AH Rundergehakt

    1 2.19 2.19
    AH Sappige Gelderse rookworst

    2 0.95 1.90
    AH Scharrel kip krokant kipschnitzel

    2 3.25 6.50
    AH Super absorberend keukenpapier

    1 1.99 1.99
    AH Zaans bruin heel

    1 1.22 1.22
    Andrélon Conditioner volume & care

    1 3.99 3.99
    Andrélon Shampoo volume & care

    1 4.19 4.19
    Blue Band Kookroom finesse

    1 0.94 0.94
    Choca Vlokmix

    1 0.99 0.99
    CêlaVíta Mini-krieltjes voordeel

    1 1.64 1.64
    De Zaanse Hoeve Halfvolle melk

    1 1.65 1.65
    Dettol Machinereiniger

    1 3.99 3.99
    DubbelFrisss Ananas & mango

    1 1.55 1.55
    DubbelFrisss Appel & perzik

    1 1.59 1.59
    Friesche Vlag Balance

    2 0.87 1.74
    Knorr Mix stoofpotje

    1 0.98 0.98
    Lay's Paprika

    1 1.49 1.49
    Maggi Jus stamppot juspoeder

    1 0.49 0.49
    Maggi Ovenschotel bloemkool room kruidenmix

    1 0.95 0.95
    Optimel Drinkyoghurt framboos 0% vet

    1 1.29 1.29
    Oreo Biscuits original rollpack

    1 1.35 1.35
    Unox Soep in zak champignonsoep

    1 2.49 2.49
    Unox Soep in zak chinese tomatensoep

    1 2.49 2.49
    Unox Soep in zak heldere kippensoep

    1 2.49 2.49
    Verstegen Kruidenmix voor boerenkool

    1 1.29 1.29
    Wasa Vezelrijk

    1 1.19 1.19

    Totaal Lidl gister 40,-, plus word zo'n 30,- en ah 55.
    Heb dan wel wasmiddel en vaatwastabs op voorraad voorlopig.
     

Deel Deze Pagina