Onmenselijke keelpijn

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nina Sanders, 14 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik ben niet zo’n klager maar ik heb zo’n immense keelpijn die echt met de minuut erger wordt. Nog nooit gehad (zelfs niet toen ik vorig jaar keelontsteking had) en ik overdrijf echt niet. Ik weet gewoon niet waar ik het moet zoeken. Zelfs mijn oogkassen doen pijn. Ik zit al lang aan mijn strepsils taks. o_O Meer thee wil ik ook niet.. anders vannacht enkel eruit om te plassen. :rolleyes:
    Help. Wát moet ik doen?
     
  2. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    De HAP bellen... kan acute keelontsteking zijn en je wilt geen koorts krijgen wanneer je zwanger bent..
     
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nouja de HAP is wel erg overdreven bij keelpijn toch? Heb nu geen koorts. Hoogstens een zwaar gevoel in mijn hoofd. Misschien is een paracetamol wel een goed idee trouwens.
     
  4. Els25

    Els25 Niet meer actief

    Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Paracetamol inderdaad. Je mag er aardig wat van gelukkig!
    Hier werkt stomen in bad ook goed. Heb ik even iets minder last
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.967
    7.895
    113
    Vrouw
    Zou je naast keelpijn misschien ook last kunnen hebben van maagzuur?
     
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nope.. maagzuur uit zich bij mij op dit termijn met maagpijn. Heb ik omeprazol voor. Maar nu geen last van.
    Het is echt de keel zelf. Slikken voelt alsof mijn keel in 2 gescheurd wordt
     
  8. Els25

    Els25 Niet meer actief

    Ik zou gaan gorgelen met een zoutwater oplossing.
     
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Helpt dat nu nog? Gewoon zelf maken met zout?
     
  10. Els25

    Els25 Niet meer actief

    Ik zou het proberen. Doe een halve theelepel zout in een kopje warm water en roer het om het goed op te laten lossen. Daarna een paracetamolletje en dan naar bed.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  11. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Ik heb van dichtbij immense acute ontsteking gezien en daar wordt je niet vrolijk van. Vandaar mijn tip ;)
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Is het ook. Zelf vorig jaar ook gehad. Bad toen keel- én oogontsteking tegelijk :o: Zoon ging toen net 3 maandjes naar de opvang. Man man wat voelde ik me zielig.

    Gedaan. Wat goor btw! :confused:
    Glas water naast bed, strepsils ernaast, pcm (2) op en hopelijk een fijne nachtrust. Ik zal ongetwijfeld weer retevroeg wakker worden, al maanden lukt het mij niet om meer dan 6u te slapen, maar als ik dan maar góed slaap. Bijrusten doe ik overdag.

    Heb mijn h&m- en zara home winkelmandje ook maar even in zijn totaliteit besteld. :|

    Welterusten!
     
  13. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Beterschap! Moest wel lachen om je Zara Home en Hm koopjes. Ben ook zo hahaha
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. Els25

    Els25 Niet meer actief

    Goedemorgen! @Nina Sanders Zie dat je al online bent. Hoe is het met je keel? Ik hoop dat je beter hebt geslapen.
     
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Iets beter! :thumup: Nog niet weg hoor, maar vannacht nog een strepsil en glas water. Nu kop thee en zometeen weer spoelen en nog een strepsil. Ben benieuwd of het tegen de avond weer zo Erg wordt! Thnx voor de tips hier! Eerste x deze zw dat ik pcm pakte en het heeft geholpen!
     
  16. Els25

    Els25 Niet meer actief

    Wat fijn dat het iets beter gaat.
    Ik las trouwens net dat het gebruik van Strepsils niet wordt aangeraden tijdens de zwangerschap. Ze raden het niet af, maar dus ook niet aan.
    zie: De veiligheid van Strepsils tijdens de zwangerschap is niet vastgesteld, het gebruik ervan wordt daarom niet aangeraden.
    https://www.deonlinedrogist.nl/meer_info/Strepsils_citroen.pdf

    Ik zou blijven gorgelen, voldoende drinken en de Strepsils vervangen door een dropje ofzo.
     
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Klopt, ik ben hiermee bekend hoor. Weloverwogen heb ik besloten indien nodig gewoon een strepsil te pakken (geen strepfen). Vorige zwangerschap ook in overleg met de arts gedaan.

    Gebruik je gezonde verstand en niet te veel was het advies. Alternatief is dat de klachten blijven verergeren en ik straks een flinke verkoudheid oploop oid. Nog 3 weekjes werken en die wil ik ook goed door komen :)
     
  18. Seraphine

    Seraphine Lid

    14 sep 2019
    83
    66
    18
    Ik zou de strepsils laten staan (heb t ook nooit gebruikt tijdens mijn 8 zs’en). Beter thee met een schep honing nemen.
    Maagzuur kan zich zeker op deze manier uiten! Ik zou antagel halen bij de apotheek (kan zonder recept) en kijken of het daarmee minder wordt.

    Beterschap!
     
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dankje, maar zie mijn post hierboven. ;). Honing lust ik overigens echt niet.

    En het komt echt niet van maagzuur. Het zit echt hoog in de keel, richting neusslijmvlies. Maar bedankt voor de tip.
     
  20. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Ik heb 't ook een keer meegemaakt. Uiteindelijk tot huilen aan toe, wat ook pijn deed. Na een paar dagen kwam ik er achter dat het enige dat hielp was om vitamin-water (ja echt alleen dat) te laten bevriezen en vervolgens steeds slokjes nemen van het net ontdooide water. Perenijsjes hielpen ook iets. Het verdoofd èn zorgt ervoor dat je toch weer gaat/durft te slikken.

    Helaas ging 't er niet van over. Ik ben toen na een dag toch uiteindelijk naar de dienstdoende dokter gegaan en heb een paardenmiddel gekregen. Ik was toen niet zwanger.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina