Onpopulaire meningen deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Anna009, 20 aug 2025.

1. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    4.325
    7.025
    113
    Vrouw
    Ah oké. Hier wel. De zaterdag na Sint Maarten is de Sinterklaas intocht.

2. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    4.326
    5.681
    113
    Vrouw
    Sint Nicolaas wordt in Nederland 5 dec gevierd ipv de 6e zoals in Belgie

Neuzeke vindt dit leuk.
  3. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    4.326
    5.681
    113
    Vrouw
    Wij vierden vroeger thuis Sinterklaas op zijn Hollands, maar waar wij woonden werd het anders gevierd. Met een soort Sinterklaas en zijn knecht was eng en had een (schoorsteen) ketting waar hij mee sloeg op straat. Mijn oudere broers moesten daar vreselijk om lachen omdat ze niet meer geloofden en wij thuis kindvriendelijk sinterklaas vierden, die lachten de hauseker heel hard uit ( die daar boos om werd) ik vond het altijd maar griezelig en ben terug in Nederland ook heel lang erg bang geweest voor Pieten

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    13.192
    14.821
    113
    Vrouw
    Ik kwam als kind zijnde op vakantie ooit terecht in een Krampus viering. We waren net uit eten geweest, stapten naar buiten en daar liepen die monsters. Geloof mij, je schrikt je in eerste instantie rot en daarna sta je echt raar te kijken. De Halloween fright nights zijn er niets bij.

mamabri vindt dit leuk.
  5. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    14.166
    16.192
    113
    Vrouw
    Dat kan ook niet tegelijk hè.:rolleyes:
    Hoe kan Sint nu in 2 landen tegelijk zijn verjaardag vieren?:D

Iertje81, Zeebra, Saartje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    7.968
    1.334
    113
    Vrouw
    Dan is het wonderlijke met de kerstman: hoe doet hij dat toch op kerstavond, dat de cadeaus de volgende ochtend bij de boom of open haard zijn? :roflmao:

Edit en dat dan nog over de "hele" wereld...

7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    14.800
    20.127
    113
    Vrouw
    Super veel pieten en veel hulp Sinten is ons verhaal :).
    Als je zo een Sint waarvan je denkt aub waar hebben ze die gevonden kan het maar beter een hulp Sint zijn.

Zxcvb vindt dit leuk.
  8. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.383
    1.586
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Mijn onpopulaire mening. Ik heb een hekel aan zogenaamde (gezellige) vaste afspraken die iemand zelf heel leuk vindt, maar er aan voorbij gaan dat dat voor een ander misschien anders is. En dan ook nog ter verantwoording te worden geroepen o_O
    (Iemand die op 5 december dr eigen traditie heeft, maar vergeet dat voor onze kinderen die traditie minder leuk is (zijn verder geen kinderen bij dan) dus wij iets anders gaan doen, kindvriendelijk mét kinderen :D)

Neuzeke vindt dit leuk.
  9. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    4.028
    4.853
    113
    Maar Neuzeke, vieren ze het in België niet vooral in de ochtend? Sinterklaas is immers 6 december jarig, ik dacht dat hij wel overal de cadeaus op 5 december bezorgt maar dat ze in België (en Brabant) wachten tot de volgende ochtend met uitpakken. Zo deden wij dat ook toen de kinderen kleiner waren.

mamabri vindt dit leuk.
  10. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    7.968
    1.334
    113
    Vrouw
    Wat het vooral makkelijker maakt voor de sint om de cadeaus te plaatsen, vermoed ik? ;) Het was hier ook zoeken wat een handige manier was om de cadeaus bij de voordeur te krijgen, zonder dat sinterklaas of zijn pieten gezien werden...

11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    14.800
    20.127
    113
    Vrouw
    Dat kiest iedereen voor zich.
    Ochtend, na school, avond..
    Wat uitkomt rond 6december word gebruikt volgens mij :).
    Ik denk dat hierin vooral praktisch gekeken word.

Sint kan niet overal gelijk zijn dus dan maar wat vroeger of later ....

Vulpen vindt dit leuk.
  12. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    4.028
    4.853
    113
    Ja, dat is wel een mooie bijkomstigheid. Toen ze eenmaal op de basisschool zaten, kwamen we er niet echt meer mee weg en was het een hoop gedoe. Ik hoop stiekem dat ze dit jaar allebei van hun geloof vallen en het wat minder uitmaakt allemaal.

Maar volgens mij deden we het ook omdat het anders zo laat werd. Dit was pre-corona, ik was dan om half 7 thuis, dan eten, meestal waren we dan behoorlijk klaar met de dag. Ik zit te kijken, in 2018 was 6 december op een vrijdag en dan was ik vrij, dus dat klopt dan wel.

13. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    7.968
    1.334
    113
    Vrouw
    Ergens snap ik je wel, alhoewel het ook een einde van een aparte periode is. Maar inderdaad, dat gehaast en vooral vooraf plannen: waar laat je de spullen for the time being enzovoorts... Heel herkenbaar

14. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    11.149
    9.749
    113
    Vrouw
    In Brabant niet. Meeste vieren het gewoon 5 December en pakken dan ook uit. Maar iedereen kijkt vooral naar wat uitkomt. Soms ook bijv een weekend eerder of later.

15. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    4.028
    4.853
    113
    Ja... Ik denk dat wij (en velen hier) de pech hadden dat toen ze klein waren precies de overgang naar de andere pieten speelde. Voor ons was de lol er bij voorbaat al af eigenlijk. Nu gaat dat sinds een paar jaar gelukkig beter.

Ja Brabant van vroeger bedoelde ik ;l

Mim89 vindt dit leuk.
  16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    24.195
    17.716
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heb ik ook weleens gedaan met een stagiare, deze dame had al een flinke boezem maar die droeg ook truitjes die niets verborgen hielden en als klap op de vuurpijl kwam ze ook met een hotpants op de werkvloer en toen hebben we er wel iets van gezegd. Dat je flinke borsten heb kan je niks aan doen maar je hoeft ze dan niet in de etalage te leggen. Al die mannen kregen spontaan een hoge bloeddruk ;)

cosdy, Zeebra, Koalabeertje3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    20.943
    34.901
    113
    Vrouw
    Ja geen idee. Volgens mij kan het helemaal niet. Wat denk jij? Hie zou die dat doen.

En dan komen ze ofwel met het hulpsinten verhaal of iets magisch. Of ze komen tot de conclusie dat de papa's en mama's er iets mee te maken hebben.

Heeft hier heel lang geduurd. Bij de oudste "nee, sint bestaat echt, want van mama zou ik nooit soldaatjes gekregen hebben"
    "Wij waren allemaal binnen en toch werd er op de deur gebonst en toen ik naar buiten rende zag ik een Piet wegrennen" (buurman moest echt hard rennen :roflmao:)

18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    20.943
    34.901
    113
    Vrouw
    5 december is een vrijdag. Dus veel gezinnen in Nederland vieren het nu ook 6 december.

19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    14.800
    20.127
    113
    Vrouw
    Dus net zoals bij ons kiest iedereen wanneer :)
    Bij ons is het 11 november en altijd thuis omwille van wapenstilstand :).

20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    14.800
    20.127
    113
    Vrouw
    Ik maak daar allemaal niet te veel show rond.
    Sint kan niet overal gelijk zijn dus hulpsinten.
    Wat denk jij is als ze echt vragen stellen en blijven doorvragen.
    Zolang die fase er niet is zijn de lelijke Sinten dus hulp Sinten :roflmao:.
    Volgens jaar is het hier wss klaar.
    Onze jongste zit niet in de ik stel vragen fase maar ik trek alles in twijfel fase.

Deze namiddag is het poppentheater en komt Sint-Maarten langs.
    Ik zal dan wel horen wat de jongste er van vind :).

Mamafiets vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina