Onregelmatig cyclus toch uitgerekende datum

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Girlszmomy, 11 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girlszmomy

    1 apr 2022
    37
    0
    6
    Vrouw
    Hoii meiden ik heb even een vraag en wist niet in welke topic ik dit kon stellen.
    ik heb een dochter van 1jaar oud en ben na haar geboorte 1x ongesteld geweest en dat was toen zij 9 maanden oud was en toen is het weer weggebleven.
    Op 24 juni heb ik een test gedaan en bleek ik zwanger te zijn. Ik heb gelijk een afspraak gemaakt bij de verloskundige en mogt 20 juli komen. Ik heb een echo gehad en ze zei dat ik toen 7weken 5dagen zwanger zou zijn. Maar mijn vraag is hoe berekenen zij dit want ik heb geen regelmatige cyclus. En ik heb alle data’s bijgehouden van de dagen dat wij een feestje hadden. Als ik dan terug reken snap ik het niet. Ik heb maandag een termijnecho, zijn ee meiden waarvan de datum ook is veranderd? En hoe is het bij hun uitgerekend als je je cyclus niet weet en onregelmatig ongesteld word.
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Bij de verloskundige maken ze een echo en meten ze het vruchtje op. Zo komen ze aan de tijd die je zwanger bent en de uitgerekende datum. Echter is het nog vrij klein, een meetfoutje is zo gemaakt dus de kans is groot dat je met de termijnecho nog wel voor- of achteruit gezet wordt.
     
  3. DBoer

    DBoer Bekend lid

    4 jan 2022
    802
    784
    93
    Vrouw
    Ik sluit me aan bij de reactie hierboven. Daarbij is het ook nog zo dat de bevruchting niet in week 1 van je zwangerschap plaatsvindt, maar na 2 weken pas. De 1e 2 weken krijg je voor de telling als het ware altijd cadeau. Ook kunnen spermacellen wel tot 5 dagen in leven blijven in de eileiders. Het kan dus zijn dat de bevruchting pas dagen na het vrijen later plaatsvondt.
     
  4. Girlszmomy

    1 apr 2022
    37
    0
    6
    Vrouw

    Oh dus week 1 en 2 tel je niet op. Week 3 was dan dus mijn ovulatie? Of kan het ook dat pas week 4 mijn ovulatie was
     
  5. DBoer

    DBoer Bekend lid

    4 jan 2022
    802
    784
    93
    Vrouw
    Vanuit de standaard telling gaan ze er vanuit dat je eisprong op dag 14 is geweest, dus precies bij 2 weken 'zwanger' :).
     
  6. Girlszmomy

    1 apr 2022
    37
    0
    6
    Vrouw

    Oh maar dat hoeft niet zo te zijn dus voor me zwangerschap had ik eej cyclus van 30/33 dagen. Hoor ik dat bij mijn termijnecho.

    sorry ik heb echt geen verstand haha
     
  7. DBoer

    DBoer Bekend lid

    4 jan 2022
    802
    784
    93
    Vrouw
    Het is ook best wel ingewikkeld allemaal haha! Voor nu kun je gewoon uitgaan vn de termijn die ze bij de echo hebben vastgesteld, bij een latere echo zou dat best nog een paar dagen kunnen schelen maar dat maakt uiteindelijk ook niet zo heel veel uit verder, zolang het maar goed groeit:)
     
  8. Girlszmomy

    1 apr 2022
    37
    0
    6
    Vrouw

    Ohhh! Super fijn je uitleg. Dankje well
     
  9. Mamajolein

    Mamajolein Niet meer actief

    Op 20 juli was je dus 7 weken en 5 dagen. Dan was je ovulatie op/rond 10 juni. Je zult dus in die week daarvoor ergens gemeenschap gehad hebben.
     
  10. Girlszmomy

    1 apr 2022
    37
    0
    6
    Vrouw

    Jaa klopt op 8 en 12. Trouwens ook rare vraag maar 8juni eigenlijk 9 juni maar dan om 00:30 haha dus tel je dan 8 of 9 of maakt dat niet uit..
    maar mijn cyclus is wel altijd onregelmatig geweest en tussen 30/33. Maakt dat wat uit?
     

Deel Deze Pagina