Onregelmatig werken en KDV

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Kiwi80, 21 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi80

    Kiwi80 Bekend lid

    24 feb 2007
    530
    0
    0
    Ik heb nu een oppas waar ik Emma steeds naartoe breng. Ik word er alleen zat van dat ze steeds afzegd. Dan is het dit en dan is het dat ... Ik moet iedere keer vervanging zoeken en ik heb niemand anders. Best vervelend, maar nu denk ik erover om Emma naar een KDV te brengen, daar heb je dat gezeur nooit. Ik werk alleen onregelmatig. Zijn er meer mensen die onregelmatig werken? Hoe gaat dat en hoe bevalt dat? Ik ben heel benieuwd hoe jullie dat ervaren.
     
  2. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    bij eht kdv waar sven ingeschreven staat hebben ze ook flexibele uren. ik geloof dat je die minimaal 14 dagen van te voren opgeeft. ze zijn wel wat duurder dan, maar een uitkomst voor mensen met een wisselend rooster
     
  3. miekje1982

    miekje1982 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Mijn zoontje is een flex kindje..
    Dat wil zeggen, ik mag mijn eigen KDV uren indelen (al is t maar een uur op een dag) voor mijn zoontje. Ik moet per maand 52 uur afnemen (en dus ook betalen, ook al zou hij niet komen).
    Ik betaal hier per uur dan ook een flink bedrag voor (7,50) en dat is dan alleen voor de uren tussen 7-18 uur. Uren buiten deze tijden om zijn duurder.
    De opvang waar mijn zoontje naar toegaat is 24/7..
    Ik moet de uren 3 weken van te voren bekend maken bij t hoofdbureau. ivm planning van hun medewerkers op de groep.
     
  4. Vanes

    Vanes Actief lid

    28 jul 2007
    182
    1
    0
    Hier werkt paps ook onregelmatig, maar flexopvang is echt niet te vinden!
    We moesten al blij zijn met een plek en omdat alle dagen op de creche vol zitten is ruilen dus ook niet zo makkelijk.
    Wij hebben nu dus 2 dagen afgenomen, ondanks dat we niet altijd die 2 dagen nodig hebben.
     
  5. MamaNona

    MamaNona VIP lid

    28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    Hoi hoi

    Mijn meiden gaan ook naar de FLEX opvang,daar werken ze in blokken van 3 uur en dat begint 's morgens om 7:00 tot 19:00 's avonds.
    Is soms niet helemaal handig,want als ik om bv 12 uur moet beginnen,breng ik de meiden rond 11 uur daar,maar dat kost me 3 uur omdat ze in het "2e blok" vallen, het kost hier 6,85 per uur en ik vind het i-de-aal :D

    de meiden vinden het ook leuk en at is natuurlijk ook belangrijk!

    Misschien dus iets voor jouw om even te informeren?

    Hier konden ze al snel terecht ( met een week),maar mn oudste was er al eerder geweest... ze is er op 3 weken na precies een jaar niet geweeest en ze kende de meiden ( begeleidsters) nog precies en wist waar de spullen stonden :)

    succes!
     
  6. MamaNona

    MamaNona VIP lid

    28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    off topic:

    :idea: VANES::) ik zie dat jouw kleine meid 1 dag jonger is dan de mijne.... :D grappig hoor!
     
  7. Maartje06

    Maartje06 Fanatiek lid

    5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ik werk ook wisselende diensten en maak gebruik van een gastouder. Zodra ik mijn rooster heb geef ik het aan haar door en ze kan bijna altijd. Zelfs als ik een aantal dagen van te voren om extra uren vraag, kan ze meestal wel. Fiene gaat er vanaf januari heen en ze heeft nog geen keer afgezegd. In totaal zijn er misschien 5 dagen geweest dat ze niet kon. Super!

    Een gastouder kan ook niet zomaar afzeggen, want het werkt in principe hetzelfde als een KDV. Alleen bij ziekte moet ik zelf vervanging zoeken, maar ook dat is per gastouderbureau anders.
     
  8. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Heeft iemand misschien ook zo'n flex-adres in de buurt van Den Bosch? Want volgens mij bestaat dat hier helemaal niet...
     
  9. Niet meer actief

    danisha gaat naar een gewoon kinderopvang waar ze ook flexibel opvang hebben.. danisha gaat er 3 dagdelen heen per week en daar betaal ik dan voor.. komt ze niet dan betaal ik dat wel gewoon.. ik werk ook wisselend en kan haar brengen en halen wanneer ik wil..ik betaal normaal tarief 6,00 waar luiers en eten bij in zit.. ik geef mijn rooster een maand van te voren
     
  10. Hester

    Hester Niet meer actief

    Ik werk 4 dagen per week, mijn man werkt 5 dagen, met onregelmatige diensten en we hebben 4 dagen per week KDV van 7.00-19.00 uur.
    We betalen alle uren, ook als hij een deel ervan niet komt. Door een beetje gepuzzel lukt het ons zo prima en anders springen opa en oma in.
     
  11. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier ook flexibel KDV. Echt ideaal!
     

Deel Deze Pagina