onregelmatige cyclus, hoe weet ik dan mijn eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marijn, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijn

    Marijn Fanatiek lid

    22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Na een MK zou ik heel graag weer zwanger willen worden. De eerdere zwangerschap was totaal ongepland en onverwachts, maar heel erg gewenst en dus ook heel verdrietig dat het in een MK eindigde. Verbaasd dat ik zwanger was komt mede door de twijfels die ik altijd heb over mijn vruchtbaarheid. Mijn cyclus duurt gemiddeld twee maanden. Ik ben de vorige keer zwanger geraakt op de dag na de laatste ongesteldheidsdag, doordat het condoom was gescheurd. Ik zag er geen risico in (omdat in een cyclus van twee maanden mij het onwaarschijnlijk leek dat de eisprong direct na de ongesteldheid zou zitten...), maar ben dus toch zwanger geworden.
    Los van het verdriet van de MK is het wel fijn dus om te weten dat ik vruchtbaar ben (nu nog hopen dat ik ook een zwangerschap vast kan houden...).
    Maar hoe kan ik uit mijn vage cyclus, en de rare timing van zwanger worden vorige keer een soort lijn vinden in mijn cyclus en dus weten wat mijn vruchtbare periodes zijn? In de cyclusbanner gaat de langste cyclus maar tot 38 dagen...
    Is er iemand met ook zo'n lange of onregelmatige cyclus?
    Ik hoor graag van jullie!
     
  2. Sunshine09

    Sunshine09 Fanatiek lid

    4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Wacht ook nog steeds. Je zou het met temperaturen kunnen proberen. Elke dag op hetzelfde tijdstip voor het opstaan je temp. opnemen en zou kan meer inzicht krijgen in je cyclus en je eisprong eruit halen. Kijk maar eens op fertilityfriend.com
     
  3. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Goeie tip!


    Je hebt ook cyclusbanners voor langere cyclussen,bijvoorbeeld bij http://nl.lilypie.com/get_pregnant.php
     
  4. HJ1977

    HJ1977 Actief lid

    6 jun 2007
    447
    1
    0
    Ik heb hetzelfde probleem. Ook cyclussen van 50 dagen of langer. Fijn dat je in ieder geval wel weet dat je zwanger kunt raken!
    Temperaturen is een goede tip. Ga ik de volgende cyclus ook mee beginnen.
     
  5. barbeestenboel

    barbeestenboel Actief lid

    20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Ik ben ook niet echt regelmatig, maar door te voelen of mijn baarmoeder mond zacht is of hard, weet ik wanneer mijn ei gaat komen. Als je bij jezelf naar binnen gaat en je baarmoedermond is hard als het puntje van je neus dan is er nog niks aan de hand, maar voelt ie weker, als je lippen, dan gaat je ei komen. Als je vanaf dat moment ovulatie testen gaat gebruiken weet je wanneer je precies je ei krijgt! Dit werkt bij mij in elk geval. Vorige maand had ik wat buikpijn ( heb ik ook altijd voor mijn ei) maar het was al dag 25 in mijn cyclus en ik dacht dat ik deze keer mijn ei had gemist. Ik dacht dat ik ongesteld zou worden. Voor de zekerheid voelde ik aan mijn baarmoedermond en die was zacht! De volgende dag was mijn ovulatie test positief. Deze maand kreeg ik een paar dagen terug al wat buikpijn, dus ik weer voelen. En jahoor, mijn baarmoedermond werd zachter. Dus ik ben gaan testen. Deze maand heb ik dus op dag 17 mijn positieve ovulatie test gehad! Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, veel succes, bar
     

Deel Deze Pagina