Onregelmatige cyclus na verwijderen Mirena

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door christel04, 27 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. christel04

    24 feb 2023
    7
    0
    1
    Vrouw
    #1 christel04, 27 feb 2023
    Laatst bewerkt: 27 feb 2023
    Hi allemaal,

    sinds augsutus is mijn mirena spiraal eruit en willen mijn vriend en ik een kindje.
    Ik moest eerst 47 dagen wachten tot mijn menstruatie op gang kwam.
    Mijn cyclus is als volgt ontwikkeld:
    - 38 dagen
    - 28 dagen
    - 21 dagen
    - 28 dagen
    - 39 dagen
    - 32 dagen


    zoals je ziet is het dus nog HEEL erg aan t schommelen.
    Ik gebruik de ene maand wel, en de andere maand weer niet de ovulatietesten van clearblue. ( mijn vriend wil het niet te obsessief doen, ZUCHT!!)
    Maar ik heb wel eisprongen.
    Ik heb de spiraal een dikke 5 jaar gehad, daarvoor heb ik de pil 5 jaar geslikt.
    In de 5 jaar van mijn spiraal heb ik ook geen bloedingen gehad en werd ik dus niet ongesteld.
    Ik vermoed dat mijn lijf gewoon de tijd nodig heeft om te zoeken naar de juiste balans.. maar ik wil ZO graag een kind.
    Dat het nogal krampachtig wordt…
    De huisarts zegt: kom na een jaar proberen maar eens terug.

    hebben jullie tips?
    Ervaringen met het herstellen na de mirena en de onregelmatigheid van een cyclus daarna?

    bedankt alvast❤️
     
  2. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Ik heb de mirena maar een half jaar gehad en heb toen 2 maanden onregelmatig gehad toen werd het weer regelmatig. Ik kan me voorstellen na 10 jaar hormonale AC dat je lichaam de tijd nodig heeft om weer in een eigen hormoonbalans te komen.
    Het klinkt dus absoluut niet vreemd, maar vervelend is het wel.

    Je zegt dat je wel elke maand een eisprong hebt. Dus in die zin zou je wel elke maand een kans hebben. Verschilt per maand dan het begin van je cyclus of je luteale fase?
     
  3. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.441
    938
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Zoals je zelf zegt je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen en weer een regelmatige cyclus op te pakken. Heb niet echt tips hiervoor eigenlijk. Je hebt er zelf weinig invloed op wat dat betreft.
    Toen ik stopte met de pil duurde het 4 maanden eer ik ongesteld werd en hierna ook nog paar maanden flinke onregelmatige cycli.
    Als je een eisprong hebt dan lijkt me dat goed en het duurt inderdaad gemiddeld 1 jaar voor koppels om zwanger te raken. Maar, wachten duurt lang als je iets heel graag wilt dus ik snap je wel :). Ik hoop voor je dat het snel raak mag zijn!
     

Deel Deze Pagina