Onregelmatige menstruatie mini pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Stretchfield, 3 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stretchfield

    Stretchfield Bekend lid

    3 jun 2015
    603
    108
    43
    hallo,

    Sinds de geboorte van mijn zoon slik ik de mini pil. Dit zodat er zo min mogelijk troep in mijn lichaam zit. Enige tijd ging dit goed. Echter heb ik soms een periode van 7 weken geen menstruatie. Dan komt het netjes om de 4 weken en zoals nu ben ik 14-5 ongesteld geweest. Dit levert natuurlijk zwangerschap testen op die negatief zijn. Mijn man wil nu geen derde en dat is verder dan ook goed zo. Dus dat ze negatief zijn is alleen maar beter. Laatste dagen ben ik misselijk en menstruatie die blijft uit. Vorig jaar de ha al gebeld na uitblijvende menstruatie en die zei: dan moet je terug naar de zwaardere pil. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Zit geen stopweek bij dus zou gewoon door moeten breken. Ga liever niet over op de zwaardere maar dit vind ik ook niet prettig.
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Minipil is toch de soort die je ook slikt ivm borstvoeding?
    Zoja... bij mij was het ook zeer wisselend. Ik heb na beide zwangerschappen 10-12 weken BV gegeven en daarna over op FV. En heb zeker 9-12 maanden de minipil geslikt.
    Ook bij mij was het heel wisselend wanneer ik ongesteld werd. Soms inderdaad na 4 weken, maar soms duurde het ook 3 maanden.
     
  3. Stretchfield

    Stretchfield Bekend lid

    3 jun 2015
    603
    108
    43

    Ik was er mee begonnen ivm de borstvoeding. Dit geef ik al een jaar niet meer nu, maar mocht deze pil blijven slikken van de ha.
     
  4. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    943
    613
    93
    Vrouw
    Er zit geen stopweek in dus in principe word je ook niet ongesteld maar helaas breekt er bij veel mensen toch een ongesteldheid door. Ik heb het ook gehad, werd dan 2 maanden niet ongesteld en was vervolgens 2 a 3 weken achter elkaar ongesteld. Ik ben er dus mee gestopt. Niet te doen.
     
  5. Stretchfield

    Stretchfield Bekend lid

    3 jun 2015
    603
    108
    43
    Naar wat ik begreep is dat je wel gewoon ongesteld wordt. Maar dus ook niet..
     
  6. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ik ben nu na bijna een jaar de minipil ook gestopt. Juist bij de doorbraak bloeding! Bij het begin 3 weken lang minimaal bloedingen gehad af en aan. En dus na 11 maanden of zo pas weer bloedingen. Ik heb de strip opgemaakt en de bloeding intussen ook gestopt na weer af en aan 2 weken. Hij was echt ideaal, maar kreeg nu echt pijnlijke borsten dat ik wilde stoppen. Sinds de stop nog geen bloeding gehad sinds nu bijna 4 weken.

    Het is echt wisselend per persoon dat is wel duidelijk!
     

Deel Deze Pagina