onrsutige baby, hoe mee om te gaan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moesje78, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Onze zoon heeft koemelkallergie en we hebben daardoor een erg onrustige tijd met hem gehad.
    Nu krijgt hij spec voeding en het gaat echt al een heel stuk beter.

    Maar hij blijft onrustig, ene dag erg andere dag gaat het beter.
    Daarmee bedoel ik dat ik tussen de voedingen door, wanneer hij dus in bedje ligt om te slapen, toch echt wel een keer of 5, soms 10 keer, naar boven ga om hem te sussen. Hem te troosten en zijn speentje te geven. Soms moppert hij heel erg, soms kreunt hij.
    Bij een goeie dag ga ik als hij in bed ligt een keer of 2 naar boven (per slaapje) bij een slechte dag een keer of 10 per slaapje.
    als ze honger had.Mijn dochter was echt supermakkelijk en die legde ik na elke voeding weg en ze meldde zich weer.


    Hoe gaat dit bij jullie? En hoe gaan jullie hiermee om? Ik vind het soms namelijk erg slopend.
    en wanneer gaat het over?
     
  2. mirrem

    mirrem VIP lid

    14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Hoe merkte je dan dat hij een koemelkallergie had? Onze zoon slaapt ook onrustig en heeft moeite met in slaap komen. Soms moeten we hem wel een halfuur helpen om in slaap te komen, waarna hij een halfuur a 3 kwartier slaapt en weer wakker wordt. Vind dit soms ook best slopend, want soms denk je 'ben een halfuur bezig voor een halfuur slaap'. Maar ja, die slaap hebben ze hard nodig dus er zit niet veel anders op natuurlijk.
     
  3. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    mirrem :

    uitslag rond zijn mond, extreme krampen, niezen, waterige en verstopte oogjes...
     
  4. mirrem

    mirrem VIP lid

    14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Ah, oke, bedankt voor je antwoord. Gelukkig heeft onze vent daar geen last van. Maar goed, van het onrustige slapen dus wel. Gelukkig slaapt hij de nachten wel goed, maar de dagen kunnen soms behoorlijk slopend zijn. Omdat het ook maar van die korte slaapjes zijn, waarbij je vaak even terug moet om te troosten, kom je gewoon aan weinig andere dingen toe.
    Onze kleine vent is ongeveer 2 maanden ouder dan de jouwe en ik merk nu dat hij zich ook zelf wat beter gaat vermaken. Dat scheelt echt een heleboel!

    Trouwens, even off topic, je vroeg laatst op het voedingsforum hoe om te gaan met de late voeding. Heb je hem nog laten vallen en zo ja, slaapt hij nu door?
     
  5. san68

    san68 Actief lid

    27 feb 2007
    213
    0
    16
    Mijn zoontje heeft ook koemelkallergie is inmiddels bijna 1 jaar. En hij is nog steeds erg onrustig 's nachts. Je doet er erg weinig aan, welke voeding geef je hem nu dan? Zijn de eiwitten voldoende verknipt? Hij had trouwens in het begin ook last van verborgen reflux en daarvoor heb ik Zantac gekregen, de reflux werd waarschijnlijk ook door de allergie veroorzaakt. Door het medicijn werd hij ook een stuk rustiger.

    Ik geef zelf nog bv en volg een dieet, het gaat nu redelijk met hem, maar volgens mij spelen er ook nog andere allergieen dus het blijft puzzelen... Sterkte!
     
  6. san68

    san68 Actief lid

    27 feb 2007
    213
    0
    16
    Mijn zoontje heeft ook koemelkallergie is inmiddels bijna 1 jaar. En hij is nog steeds erg onrustig 's nachts. Je doet er erg weinig aan, welke voeding geef je hem nu dan? Zijn de eiwitten voldoende verknipt? Hij had trouwens in het begin ook last van verborgen reflux en daarvoor heb ik Zantac gekregen, de reflux werd waarschijnlijk ook door de allergie veroorzaakt. Door het medicijn werd hij ook een stuk rustiger.

    Ik geef zelf nog bv en volg een dieet, het gaat nu redelijk met hem, maar volgens mij spelen er ook nog andere allergieen dus het blijft puzzelen... Sterkte!
     
  7. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    hij krijgt nu friso intensief......

    ik wil gewoon graag een tevreden mannetje want dat is ook een tevreden mama....
     
  8. ladyrabbit

    ladyrabbit Bekend lid

    13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Onze dochter is 3 maanden en heeft geen last van allergieen gelukkig. Helaas is ze wel erg onrustig :( . Wat wij op advies hebben gedaan: zoveel mogelijk reageren op iedere kik die ze geeft, dan voelen ze zich begrepen. Hier hebben wij een erg tevreden kindje door gekregen. Maar zo te lezen doe je dat al... Ik wens je veel succes!
     
  9. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse wordt altijd rustig als ik met hem zing en de kamer rondwandel.
    Nu is hij al ruim negen maand en is hij ziek en huilerig en hangerig, maar als ik met hem zing en rondloop voel je hem zo rustiger worden.
    Hopelijk helpt het met jullie kindjes ook. Succes ermee!
     
  10. bulldog

    bulldog Fanatiek lid

    2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    dit heb ik ook gedaan met het resultaat dat hij niks anders meer wil.
     
  11. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik ben juist aan het proberen om hem steeds in zijn bedje rustig te krijgen en haal hem dus er niet steeds uit. Dat zorgt voor alleen maar meer onrust.
    En meestal kan ik hem, al liggend in zijn bedje, ook wel rustig krijgen.

    Ik heb zelf een beetje het idee dat hij zo onrustig is doordat hij gewoon extreem gevoelige darmen heeft. En dat hij dus de ene keer daar geen last van heeft, en de andere keer wel.
    Wanneer zijn die darmen rijp? Maand of 4 toch?

    Waar het mij een beetje om gaat, en wat mijn vraag dus ook is, is of er meer mama's zijn met kindjes met KMA die onrustig blijven, ook na aangepaste voeding? En was het over toen de darmpjes rijp waren?
     
  12. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Nee, dat hem ik (nog) niet gedaan. Mag echt pas bij een maand of 5 heb ik me laten vertellen.
    Vanmorgen heeft hij ons wel verrast door zich pas om 6.45 te melden! Dus qua doorslapen gaan we, denk ik, de goeie kant uit.
    Lief dat je daar nog naar vraagt!
     

Deel Deze Pagina