Onrust door reflux of..? Wie ook?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door annabel88, 20 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Ons zoontje heeft (erge?) Reflux. Hoe erg, geen idee, ik heb de diagnose zelf gesteld en ondanks aaallee leefregels blijft het ventje erg onrustig. Mijn vraag aan jullie; herkennen jullie dit gedrag als zijnde reflux of kan er ook iets anders aan de hand zijn?

    Ik ga niet alle reflux symptomen opnoemen maar wel het grootste "probleem":

    Hij slaapt in een speciaal anti reflux bedje (my cosy relax 40 graden omhoog). Maar zodra hij hier in ligt is hij onrustig: trappelen, armpjes malen/ handjes in zn gezicht doen, zn hoofd heen en weer slaan en naar voren proberen te hangen, en misschien het ergste: heeel hard grommen/ keel schrapen en piepen (hieep). Dit alles doet hij ook als hij slaapt, met zn oogjes dicht. Als hij honger heeft, of als we hem erin leggen terwijl hij niet moe genoeg is gaat hij gewoon huilen zoals het hoort..

    Ik vind het zo lastig, moeten we hem nu laten liggen als hij zo doet? Slaapt hij echt? Wij in ieder geval niet maar evt verhuis ik m dan toch naar een andere kamer. Nu laten we het meestal zo tussen 1 voeding en daarna gaat hij er uit in de draagzak. Het is zo zielig :$ maar inmiddels ook voor ons, we zitten er behoorlijk doorheen.

    Dus wie o wie herkent dit en wat hebben jullie gedaan? En is reflux de oorzaak?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Reflux is vaak een symptoom.
    Koemelkallergie is vaak een oorzaak. Is dat al uitgesloten?
     
  3. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Hi fristi, ik had daar toevallig 3 weken geleden een forum over geopend en toen ging het ineens stukken beter. Oftewel, koemelkallergie idee geschrapt...

    Nu je het zegt, het is het proberen waard dus dat ga ik gewoon alsnog een week doen (alles schrappen) wie weet!
     
  4. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Overigens heb ik zojuist de fysio op bezoek gehad, volgens het cb konden die helpen met reflux en ontspanningsoefeningen. Dit was echter een fanatieke ria blom aanhanger die het omhoog houden onzin vond; we moeten hem gewoon plat in bed leggen en vooral niet meer in de draagzak..

    Wij hebben het idee dat dit het enige is dat een beetje werkt, maar misschien is het een soort van houvast? Ik ga nu toch wel twijfelen of we er goed aan doen om hem rechtop te houden dus reacties daarop zijn ook van harte welkom. Nu ik dit type, bedenk ik ik start hiervoor wel gewoon even een nieuw draadje :)
     
  5. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.528
    7.033
    113
    Inbakeren? Onze jongste heeft erg veel gehuild, ook medicijnen gehad tegen verborgen reflux (onze dochter had dat, en die knapte binnen een week zo enorm op met medicijnen, we hadden een totaal ander kind), maar of dat werkte weet ik niet zo goed, hij bleef veel huilen. Inbakeren hielp wel. Het huilen was niet helemaal over, maar het werd weer draaglijk voor ons.
    Hij rolde met 3,5 maanden om, dus toen ermee gestopt, maar dat merkten we meteen, weer die onrust.
    Je zou het nog kunnen proberen, tot hij om gaat rollen.
     
  6. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Hi dankje voor je reactie! Inbakeren hebben we geprobeerd, hier werd meneer super boos door... soms ging het eerste slaapje wel goed maar daarna :rolleyes: drama echt. Hij ligt nu in een swaddle UP; een soort van middenweg maar hier echt een uitkomst.
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    Ah daar komt de fysio vandaan, had net je andere topic. Ik ken reflux eigenlijk alleen van het hikken en terugslikken en daarbij behorende angstigheid en onrust buitenom voedingsmomenten meestal iets van 1.5 uur na een voeding begon dat. Hetgeen wat jij aangeeft herken ik in elk geval niet direct van wat wij hier hadden.

    Daarnaast had dochter hier ongelofelijke krampaanvallen waarin ze volledig overstrekte, t uitgilde van de pijn 18-21 uur per dag (en dus ook nacht) en dat ging vanaf dag 1 al. Dat kostte wat meer uitzoekwerk maar bleek na een gelukstreffer lactose intolerantie te wezen.

    Platleggen en reflux...dat wordt vrees ik geen succes. Wij deden t trouwens met een paar dikke boeken (10cm stapel) onder de poten van wieg en ledikant dat was hier voldoende. Misschien is die 40 graden allicht net ff teveel voor je kleine? Zou geen dingen over boord gooien wat helpt zonder een verdraaid goede reden, en ria blom valt niet onder de goede redenen als ik mede forummers zo af en toe lees. Liever zoeken wat als aanvulling de situatie kan verbeteren.

    Maar met zo'n geval en je twijfel van reflux denk ik niet dat CB noch een fysio je echt kan helpen. Denk dat je met een kinderarts (of een goeie huisarts allicht) verder komt.
     

Deel Deze Pagina