Onrust in de avond/nacht

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door linkiepinkie, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Hallo allemaal

    Even een vraagje. Ik ben benieuwd of er iemand is die dit herkent. Onze dochter van 2 weken is in tegenstelling tot de dag in de avond en begin vd nacht erg onrustig. In de ochtend en middag slaapt ze alleen maar. Komt om de 3 a 4u voor een fles. Is verder heel tevreden. En zo af en toe een half uurtje wakker. Maar vanaf de 1e avondfles wordt ze enorm onrustig. Dit gaat door tot halverwege de nacht. Ze wil dan soms na 1 a 1.5u al weer een nieuwe fles. Ze blijft nl maar zoeken met dr mondje en sabbel geluiden maken. En pas na de fles wordt ze iets rustiger maar dan na 1u komt opnieuw de onrust. Na de 1e nachtfles valt ze in een rustige slaap. Komt ze in haar rust en dat blijft ze dan tot de avond. Het enige wat helpt is haar heel stevig tegen ons aan houden icm speentje. We kunnen haar niet wegleggen omdat ze dan meer begint te huilen en overstuurd raakt.

    Ik ben benieuwd of er iemand is die dit herkent en het misschien wat kan verklaren zodat ik het begrijp. Vooral omdat dit alleen savonds is en ze overdag zo enorm relax is.
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    https://www.mamaenzo.nl/clusteren-baby/

    Je baby krijgt in jouw geval geen borstvoeding maar is daar uiteraard wel van nature daar op gemaakt.
    Clusteren is dus natuurlijk gedrag.
    Haar lekker bij je houden, paar kleine flesjes geven i.p.v. 1 grotere.
    Het gaat weer over..
     
  3. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Dankje!! Ik wist niet dat clusteren ook bij fv gebeurt. Dacht dat iets te maken had met bv. Maar duidelijk artikel!

    Verder vind ik het heerlijk om de hele avond met haar te zitten. Alleen vind het zo moeilijk om te zien dat ze zo onrustig en ontevreden is. Maar we hebben nu een extra flesje gedaan, een kleintje. En ze is voor nu weer even tevreden;)
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  4. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Jep hoort erbij en kan nog wel even duren (of niet, dat is t vervelende, dat weet je nooit :D).
     
    linkiepinkie vindt dit leuk.
  5. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Pas ook op dat je niet gaat overvoeden. Het kan clusteren zijn en bij bv helemaal goed om haar dan aan te leggen, maar om de 1,5 een fles met kv is teveel. Het kan ook zuigbehoefte zijn, kunnen een beetje dezelfde tekenen zijn als hongersignalen. :)
     
  6. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Dankje we letten er goed op! Max 6 flessen. En ze laat de hele dag melk staan. Wat ze savonds weer inhaalt. Het gaat ondertussen stukken beter gelukkig!
     
    Malbec vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina