Onrust na nachtfles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MFE, 15 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Wie heeft tips??

    Onze dochter van 6 wkn is na de nachtfles rond rond 0300 erg onrustig. Krampjes lijkt het. Ze wordt tussen 0400 en 0430 wakker en vindt pas rust na de volgende fles rond 0600.

    Ze drinkt erg snel, 10 min max, ook als ze half slaapt. Nieuwe fles van dr Brown tov avent maakt niks uit. Prematuurspeen moet ik nog proberen.

    Ze boert makkelijk maar in de nacht niet, dan slaapt ze weer en komt het pas om 0400. Nu is dit bij de fles van 2300 ook het geval en dan blijft ze wel slapen.

    Wij geven 7 x 120, goed volgens CB. Ze is hier tot half uur voor volgende fles al toe aan de volgende. Grotere flessen helpen niks. Ze drinkt alles op en laat geen langere tijd.

    Maybe in de nacht 2 x kleinere fles? Verdikken of hongerige babyvoeding mogen we proberen van het CB maar is niet de voorkeur .

    Langer omhoog houden?? Hoewel ze geeft bijna nooit melk terug en spuugt niks tot nu toe.

    Ben benieuwd naar ervaringen en meningen!!!

    Verder snap ik dat zo'n klein meisje gewoon wakker wordt in de nacht en dat is prima maar wil het zo comfortabel mogelijk maken voor haar.
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    Ik zou beginnen met de fles langer te laten duren, zeker 20 minuten. Dat is nodig om aan de zuigbehoefte te voldoen en om het signaal ik zit vol te krijgen.
     
    MFE vindt dit leuk.
  3. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Dit lukt nu met de prematuurspeen, leek even te helpen maar vandaag en afgelopen nacht veel onrust. Ik vrees krampjes...
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Rond de 6 wk komen vaak wel de krampjes.
    En mss zit er toch een boertje dwars... Hoe gaat het poepen? Zou dat haar dwars kunnen zitten in de nacht?
     
    MFE vindt dit leuk.
  5. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Poepen gaat goed, minimaal 1 x pd en verder geen grote moeite daarmee. Zou zeker het boeren kunnen zijn. Als dat niet komt en na uur liggen in bed het niet fijn aanvoelt oid??

    Verder zit ze echt in de krampjes fase. Onrust, boxen en strekken etc. Vind het alleen lastig te bepalen of ze honger heeft of dat het reactie op krampen is...
     
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Bij strekken etc lijkt het me krampjes en geen honger. Maar dat zou je uit kunnen proberen... Dan geef je gewoon nog 30cc voeding en kijk je wat er gebeurd. Wordt het erger dan waren het krampjes. Gaat ze lekker slapen dan was het honger.

    Hier hielp het soms wel om bij blijvende onrust toch even weer te laten boeren. En met buikje op de arm liggen en zachtjes wiegen helpt soms goed tegen de krampjes.

    Volg je gevoel, echt moederlijke intuïtie klopt altijd.
     
    MFE vindt dit leuk.
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Iets helemaal anders, maar hoe maak je de fles klaar? Schudden of roeren?
     
    MFE vindt dit leuk.
  8. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Roeren!:)
     
  9. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Klinkt wel als krampjes en soms hebben ze dan wel zuigbehoefte, mijn dochter wil geen speen snachts dus dor ik de pink (ja hou er ook niet van maar t helpt wel).

    Misschien heb je trouwens wat aan dit filmpje. Hier krijg ik er veel scheetjes (of scheten!) uit, vooral met de beentjesdingen.

    https://www.fijnvoorgrootenklein.nl/massage-bij-darmkrampjes/
     

Deel Deze Pagina