Onrust op Urk

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Mammielove, 13 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

  2. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    Bizar!
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Goh,ben ook benieuwd. Urk of all places;)
     
  4. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.475
    24.334
    113
    Wat ik er tot nu toe over gelezen heb:
    Twee jongens hebben ruzie (in de relationele sfeer) en spreken af bij een snackbar om het uit te vechten. 1 jongen komt opdagen met een hoop vrienden de andere jongen is alleen en moet door de politie uit de snackbar gehaald worden, waar hij naar binnen is gevlucht. Hij wordt naar huis gebracht en de groep, die steeds groter wordt, gaat naar zijn huis en probeert binnen te dringen. Een aantal lukt het ook.
    En zo escaleert het steeds meer.
    En ik geloof dat de jongen en zijn gezin die belaagd werden van Marokkaanse afkomst is, aangezien er nu oproepen gedaan worden door Marokkaanse jongeren om het Urkse tuig aan te gaan pakken.
     
  5. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.009
    25.457
    113
    Is Urk niet een zwaar Christelijk dorp? :roflmao:
     
    Zara75, littlemunchkin en Ysabella vinden dit leuk.
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Pff klinkt lekker daar
     
  7. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.475
    24.334
    113
    Ze zijn het gedeelte van ‘heb je naaste lief’ even vergeten of zo..
     
    Lana1986, Zara75, Snoepjes en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Maar dan is de opmerking van de politie wel heftig: op eigen risico naar Urk? Dan is het niet zomaar een ruzie?
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  9. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Nou, ik vind die opmerking van de politie nogal heftig ook idd. Op eigen risico? Klinkt alsof er een aanslag aan zit te komen ofzo.
    Ga het wel even volgen dat nieuws.
     
    tuc vindt dit leuk.
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Nou dat vind ik dus ook. Mijn oudste moet daar binnenkort voetballen, maar met zo'n waarschuwing weet ik dat nog zo net niet.
    Dan is er toch wel heel wat meer aan de hand dan een uit de hand gelopen ruzie tussen tieners?
     
    tuc vindt dit leuk.
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Urk nog wel jeetje o_O
     
    Roodborstje2 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  12. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.475
    24.334
    113
    Volgens mij zijn daar nog steeds heel veel gasten op de been, met vuurwerk en allerlei andere toestanden. Lekker rellen allemaal. Ik heb het idee dat het ook best heftig is daar...
    Ik denk dat de ruzie gewoon een excuus was om te kunnen gaan rellen trouwens. Er gingen zo’n 100 (!) jongeren naar het huis van dat Marokkaanse gezin. Dat is inderdaad geen ruzie meer.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  13. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.009
    25.457
    113
    Dat is inderdaad gewoon dikke frustratie en boosheid over iets.
    Ben benieuwd naar het hele verhaal. En ik hoop dat die gasten hard aangepakt worden. 100 tegen 1! Doe normaal.
     
  14. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.475
    24.334
    113
    Absurd gewoon!
    Ik ben ook benieuwd wat nu echt erachter zit. Ik lees nu in een andere krant dat de jongen al achtervolgd werd op zijn scooter en toen de snackbar is in gevlucht. Dus is nog een beetje onduidelijk. Maar wat er uiteindelijk gebeurd is, is duidelijk zat, en ronduit schandalig!
     
  15. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    De marokkaanse jongen heeft in een groepsapp rare dingen gezegd over de vriendin van een andere jongen, dat hij haar geneukt had ed. Daarop heeft die vriend van dat meisje hem uitgedaagd voor een gevecht en is die jongen vrijwillig op komen dagen. Ze hebben namelijk met zn 2 de plek afgesproken, bij die snackbar dus. Uiteindelijk werd het de marokkaanse jongen wat te heet onder de voeten omdat er veel mensen bij kwamen kijken natuurlijk (de afspraak was gemaakt in een grote groepsapp) en is de politie ingeschakeld. Uiteindelijk is er een groep jongeren naar dat huis gegaan, waarvan 90% gewoon kwam kijken en beetje sensatiezoeken. Er zijn uiteindelijk helemaal niet zoveel jongeren het huis in geweest, anders was de marokkaanse jongen er wel wat ernstiger aan toe geweest denk ik, want hij is lichtgewond (heeft wat tikken gekregen). De moeder van de jongen is ook lichtgewond geraakt toen ze de jongens het huis uit wilde werken (en ze is niet zwaargewond in het ziekenhuis ed zoals op zoveel social media word gezegd) De meeste filmpjes en foto’s die verspreid worden zijn niet eens van urk, maar van de rel in Geldermalsen of random autobranden. Gisteravond is er nog wel wat onrust geweest in Urk omdat er veel marokkanen naar urk zouden komen maar ook dit viel uiteindelijk enorm mee. Door een aantal jeugd zijn er wat rookbommen afgestoken.

    Met andere woorden, het valt allemaal best mee, al is het niet goed te praten dat er een moeder gewond is geraakt en er zoveel sensatiezoekers rondliepen... maar als er in Urk wat gebeurd word dit altijd onder een vergrootglas gegooid want ja.. christelijk dorp he.. :rolleyes: en heel Urk is ineens schijnheilig en slecht omdat er 100 (jongeren) van de 20.000 inwoners zich een avond heeft misdragen...
     
    chrystel73 en lies276 vinden dit leuk.
  16. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.475
    24.334
    113
    Nou, sorry hoor, maar bagatelliseren vind ik ook zo wat...
    Gek zeg dat het zo’n knul te heet onder de voeten wordt als er twintig gasten staan ipv maar 1. Lijkt me daarna best angstig als er 100 gasten om je huis staan, ook al is het grootste deel sensatiezoeker. Alsof je de tijd hebt om uit te zoeken wie sensatiezoeker is en welke aso’s echt je huis binnen willen dringen.
    Ik vind dat meeloopgedrag en die opjutterij overigens net zo schandalig als die gasten die daadwerkelijk wat gedaan hebben.
     
    kleinepien, tupp, fanona en 15 anderen vinden dit leuk.
  17. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Oh maar ik praat wat er is gebeurt ook helemaal niet goed hoor, het is schandalig... maar om nou heel urk weer zo in spotlights te zetten hiervoor, vind ik weer zwaar overdreven...
     
  18. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.009
    25.457
    113
    Het is wel duidelijk aan welke kant jij staat o_O
    Lekker slachtoffergedrag ook. Wanneer er 100 jongeren een huis binnendringen dan is dat altijd gewoon nieuws, dat heeft niets te maken met Urk. Als dat in Amsterdam gebeurd dan is dat ook gewoon nieuws.. het namelijk te absurd voor woorden en niet goed te praten.
     
    dreumesje, puzzelstukje, fanona en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.475
    24.334
    113
    Ah oké, het klonk anders voor mij. Ik ben met je eens dat het niet terzake doet of het in Urk gebeurt of in elke willekeurige andere gemeente.

    Edit: maar men komt er natuurlijk als nieuwsbrenger niet onderuit om te zeggen waar de rellen zijn.
     
  20. zeewier

    zeewier Lid

    23 feb 2017
    81
    15
    8
    Het is toch in Urk gebeurd,...
    of moeten ze zeggen dat dit ergens in Nederland is gebeurd?
     
    Hana84 en tuc vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina