Onrust vroege ochtend

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nonamenononsense, 22 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Goedemorgen,

    Even uit nieuwsgierigheid een vraag. Mijn zoontje van 15 mei, nu dus 16 maanden als ik goed reken was sinds een maand of 8 snachts een goede slaper. Overdag mwah mwah, maar niet ernstig. Sinds 2 maanden al op 1 dutje, hij sloeg het laatste dutje steevast over. Slaapt zo'n goede 2 uur, soms 2.5 en heel soms 3.

    Alleen sinds een heeeeeeele tijd slaapt hij heel vervelend in, in de avond. Hij ligt zo tussen 7 en half 8 in bed. (slaapje overdag is meestal tot 2 a 3 uur.)
    Maar kan dan gerust keten en kreunen tot half 9. Opzich niet erg, hij huilt niet dus oké. Alleen nou is hij dus sochtends ontzettend vroeg al wakker, tussen half 6 en 6 vaak. En ligt dan keihard te kreunen, irritant geluid ook zo vroeg haha.

    Ik heb geen idee wat ik er aan kan doen, duurt nu al een maand... Ruim denk ik zo.
    Hij is wel echt bekaf overdag, richting zijn middagdutje. (hoe laat hij op bed ligt, ligt een beetje aan de dag. Als we grote broer moeten ophalen is het vaak al 11.30. Weekenden zijn vaak 12.30)

    Is er rond deze leeftijd een ontwikkelingssprong die hopelijk snel over is? Herkent iemand dit?
     
  2. MolliMuis

    MolliMuis Niet meer actief

    Herken het wel van mijn zoontje. Hij heeft sinds 14 maanden 1 dutje overdag, toen meestal 3 uur. Na een paar maanden (ik denk dat hij bijna anderhalf was) begon hij ook te meten. Precies hetzelfde als wat jij beschrijft, ligt er op tijd in en kan wel door gaan tot half 9. Hij werd gelukkig niet zo vroeg wakker, half 7/7 uur, maar dat is normaal bij ons. Wij hebben toen zijn dutje ingekort, dus max 2 uur. Toen ging het weer beter. Inmiddels is hij net 2 en mag ik max 1,5 uur slapen overdag, maar soms slaat hij het over. Helaas is het keten er nog wel, maar elke dag zonder slaapje red hij nog niet.

    Is denk ik dus gewoon overgangsperiode in slaap overdag, heel vervelend maar moet je samen even doorheen. Hopelijk gaat het snel weer beter!
     
  3. Mammie79

    Mammie79 Actief lid

    28 aug 2014
    266
    81
    28
    Ik zit meer te denken: wat is het probleem.... heeft hij er last van?? Of meer jijzelf?
    Ik bedoel het niet verkeerd, maar ik zou het ‘probleem’ niet groter maken als dat het is
     
    Lm2 vindt dit leuk.
  4. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Ik heb er niet echt last van, behalve dat hij cranky is van de vermoeidheid. Hij kreunt wel de oudste wakker, dat is soms wel jammer. Ik was meer benieuwd of mensen dit als een fase herkende... Of dat hij eventueel te lang sliep overdag..
     
  5. Elisa199

    Elisa199 Actief lid

    15 aug 2020
    237
    153
    43
    Dat te lang slapen kun je eventueel even uitproberen. Ervaring hier is ze toe zijn aan minder slaap zodra ze gaan spoken op rare tijdstippen. Overigens wil het dan niet direct zeggen dat dat spoken met minder slaap direct over is, die overgangsfase is altijd heel erg vervelend en vermoeiend. Wat hier nog wel eens hielp is de een dag wel lang laten slapen, de andere dag niet en dat om en om.
     
  6. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Herken het wel een beetje.
    De dutjes overdag wisselen nog tussen 1 of 2.
    Hij gaat meestal tussen half 7 en half 8 op bed (ligt dus aan het 2e dutje of niet)
    Als ik met hem naar boven ga dan is hij ook echt heel moe, maar hij heeft zeker 30 minuten of langer nodig om in slaap te vallen. Hij huilt niet, maar brabbelt. Ook in de ochtend. Zolang hij niet jengelt of huilt, lekker laten gaan.
     

Deel Deze Pagina