Ze zeggen dat een baby rust en regelmaat nodig heeft maar ik denk dat ik zo'n kindje heb dat erg graag overal wordt meegenomen en die van chaos houdt. Ondanks dat ik een vrij rustig iemand ben. Als ik enkele dagen rustig thuis wil blijven dan protesteert ze gelijk en is ze erg hangerig. Ze kan niet lang in haar wipstoeltje blijven, ze kijkt even rond maar de speeltjes boeien haar niet langer dan hooguit 10 minuten. Ook stampt ze veel met armpjes en benen. We zijn een week op vakantie gegaan naar Frankrijk en ik heb ze toen nog nooit zo lief en rustig gezien, echt een engeltje, ondanks het verre autoreizen en de daguitstapjes met maxi cosi, auto in en auto uit, erg warme dagen etc. Ze is ook erg graag onder de mensen en valt makkelijker in slaap met lawaai dan in de stilte Als ik boodschappen ga doen en ik neem ze mee in de draagzak dan is ze tevreden of slaapt ze zolang ik maar in beweging ben, maar als ik twee minuten stilsta, dan protesteert ze al. Erg vervelend wel als ik even een dagje rustig thuis wil blijven... Ik ben soms bang dat ik een erg onrustig en hyperactief kindje krijg... Maar wat doe je eraan en zijn er meer meiden met dit 'probleem'? Gelukkig slaapt ze goed door 's nachts en wordt ze nog slechts één keer wakker voor bv...
ja, ik ken het ook. ik heb ook zo'n kindje waarvan het lijkt alsof hij altijd iets moet zien of horen en altijd op zoek is naar nieuwe informatie. kan geen 10 minuten zichzelf vermaken en zwaait veel met zijn armen en stampt met zijn voetjes. ik zeg altijd dat ie aant zwemmen is toch is het erg belangrijk om hem niet te veel prikkels te laten meemaken. als hij te veel ziet dan kan hij niet goed in slaap komen en wordt heel druk en gaat schreeuwen. dus, tip: zorg toch dat je hem rust geeft anders krijg je problemen denk ik