Onrustig op KDV

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Superjollie, 12 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Superjollie

    Superjollie Fanatiek lid

    13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Onze zoon is nu 4 maanden. Sinds 3 weken gaat hij 2 dagen in de week naar het KDV. Tijdens de wen-periode ging het heel goed: hij sliep goed, dronk goed en was lekker makkelijk voor de dames op het KDV. Thuis is hij nog steeds zo, maar... op het KDV vinden ze hem nu onrustig. Hij overstrekt vaak, drinkt matig en doet veel kortere slaapjes dan thuis. De meiden van het KDV proberen hem veel aandacht te geven en te kijken wat hij prettig vindt. Zij zeggen zelf dat het wel 2 maanden kan duren voordat een kindje gewend is aan het KDV.
    Herkent iemand dit? Zouden mijn vriend en ik iets kunnen doen om het hem gemakkelijker te maken? Of is dit een kwestie van geduld en hopen dat het snel beter gaat?

    Overigens is hij altijd blij als hij weer thuis is: vrolijk, drinkt goed en hij haalt de verloren slaap 's avonds en 's nachts weer in.
     
  2. tulip

    tulip Niet meer actief

    het is idd echt een kwestie van wennen. De eerste dagen krijgt zo'n kindje er niks van mee, maar na een paar dagen beseft hij wel dat hij ergens anders is dan thuis. Hier is hij straks ook weer doorheen en dan zul je zien dat hij een stuk rustiger wordt.
     
  3. Ike1983

    Ike1983 Bekend lid

    21 okt 2009
    853
    32
    28
    Onze zoon heeft dit ook. Thuis slaapt hij prima, een uur of anderhalf achter elkaar. Bij kdv slaapt hij af en toe een half uurtje. Ook huilt hij daar erg veel. Ik denk toch dat het te maken heeft met wennen.
     
  4. sherly182

    sherly182 Bekend lid

    13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    onze dochter sliep ook ineens een stukje slechter op het kdv, ik vond dat best raar want thuis kon ze best 2 uur aan een stuk slapen. maar toen we het er over hadden met het kdv en er over na dachten kwamen wij er achter dat ze thuis een knuffel heeft om mee naar bed te gaan. dus hebben we nu ook een knuffel mee gegeven naar het kinder dag verblijf en daar slaapt ze nu ook prima.
    dus misschien is dat een optie voor jullie
    en anders is het mischien toch wennen het is anders dan thuis, allemaal kindjes en ander speelgoed en andere geluiden en geurtjes, denk dat je het misschien dan nog moet aan kijken en dan zal het vast wel goed komen na een tijdje

    sterkte
     
  5. wenrichtwan

    wenrichtwan Bekend lid

    5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    hoii..

    Ik werk zelf op een kinderdagverblijf als Groepsleidster.
    Ik zie het eigenlijk bij heel veel kindjes/baby's die net bij ons zijn dat ze moeten wennen aan het ritme van de opvang.
    Het is ook nog veel drukker natuurlijk, qua alle andere baby's en ze worden overbeprikkelt met allerlei soorten indrukken om hun heen.
    Geef het nog eventjes de tijd, want jou kleine komt daar ook maar 2 dagen in de week, dus dan heeft het wennen nog even wat extra de tijd nodig..

    Succes;)
     
  6. Superjollie

    Superjollie Fanatiek lid

    13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Bedankt voor de bemoedigende woorden! Volgens de 'oei ik groei-theorie' is het ook weer sprongetjes tijd... Dit weekend is mijn zoon ook wel wat nukkig (lees: huilen om niks, veeeeeeel geknuffeld willen worden), dat zal op het KDV natuurlijk ook niet helpen. Gelukkig nu weer een paar dagen lekker thuis met papa en mama om hopelijk door het sprongetje te komen. (ik ben nog niet helemaal overtuigd van het oei ik groei-gebeuren).
     

Deel Deze Pagina