Onrustige benen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nadje, 27 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadje

    Nadje Actief lid

    7 okt 2005
    335
    0
    0
    Ik heb sinds een paar dagen last van kriebelende benen, weet niet precies hoe ik het moet omschrijven maar wordt er helemaal gek van. Vooral 's avonds en 's nachts.
    Het jeukt niet echt, voelt als een beetje onrustige benen maar net alsof er mieren inzitten. Herkent iemand dit of heeft iemand tips wat ik er tegen kan doen?
    Alvast bedankt!
     
  2. natashatje

    15 jan 2006
    86
    0
    0
    restauranthouders
    belgië
    hoi nadje

    ik ben dan wel nog maar 16 weken zwanger van me 1ste kindje, maar ik heb daar ook wel veel last van .
    ik heb er van gesproken tegen de GYN en zij vertelde mij dat dat volkomen normaal is tijdens de zwangerschap . hetzelfde als kuitkrampen, vele vrouwen hebben er elke nacht last van .
    je kunt er eingelijk weinig of niks tegen de doen . leuk is het natuurlijk niet he?

    veel succes nog
    liefs natasha
     
  3. Marije

    Marije Actief lid

    17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    O, daar heb ik zo ontzettend veel last van, eigenlijk altijd wel een beetje, maar tijdens de zwangerschap erg veel. Ik heb een verkoelende gelei van Weleda, weet nu even de naam niet meer :oops:
    Verder heb ik er meer last van als ik bepaalde dingen gegeten heb: chocola, noten, pindakaas (noten dus), cola en (als ik niet zwanger ben) ook na het drinken van een beetje alcohol. Dus ik let wel een beetje op wat ik eet en drink, maar tegenwoordig maakt het even niks meer uit, ik heb er toch wel last van en het is echt behoorlijk irritant! :evil:
     
  4. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik heb daar ook nog steeds last van ( ook al voor mijn zwangerschap ), ik ga altijd even lopen door huis, om de bloedsomloop weer wat beter op gang te brengen in de benen.
    Maar plezierig is het zeker niet, rondjes lopen door je huis om 3 uur s'nachts :(
     
  5. Panda

    Panda Fanatiek lid

    6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ja, verschrikkelijk! Heb er altijd wel regelmatig last van en nu wordt het steeds erger. Het enige wat helpt is bewegen :( Handig midden in de nacht terwijl je wilt slapen. Of als je een film zit te kijken. Of in de trein zit... enzovoort :)
    Het wil nog wel eens helpen om de benen omhoog te doen (tegen de muur aan bijvoorbeeld) en zorg er ook voor dat je benen niet te warm worden.
     
  6. cindypascal

    cindypascal Actief lid

    26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    ik heb sinds kort ontdekt als ik een koud washandje in mijn knieholtes leg het onrustige gevoel ook weggaat.

    groetjes cindy
     
  7. joella

    joella Actief lid

    20 okt 2005
    181
    0
    0
    Ik heb er ook last van vooral als ik in bed ligt dan lijkt het net of ik op kruimeltjes lig ofzo maar me laken is gewoon schoon soms kan ik er niet van in slaap komen!
    Ik heb het vooral op mijn bovenbenen en billen.

    groetjes Joëlla
     
  8. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Magnesium wekrt erg goed tegen kruitkrampen en ook wel tegen onrustige benen.
     
  9. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik heb er soms ook last van. Idd bewegen helpt wel, alleen lastig als je wilt slapen. Heb nu ook vaker kramp, ook erg vervelend. heb het al een paar keer tijdens het autorijden gehad!
    Jenny
     
  10. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik heb er sinds kort ook last van.,.. het is niet eens irritant maar zelf Pijnlijk...!! ik kan er niet van slapen... en ik moet er inderdaad gewoon ff uit... en ik begin het nu ook in mn handen te krijgen :(
     
  11. Nadje

    Nadje Actief lid

    7 okt 2005
    335
    0
    0
    Oke, dan weet ik in ieder geval dat het er bij hoort. Wel heel vervelend in ieder geval.
    Heb ontdekt dat als ik voor ik naar bed ga een bad neem, het ook minder is. Maar daar heb ik natuurlijk niet iedere avond zin in.
     
  12. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    Ik heb er ook last van maar alleen in mijn linkerbeen en vooral s'nachts. Dan wordt ik wakker en heb het gevoel dat ik constant mijn been moet bewegen en kan niet meer slapen. Nu ga ik er uit en ga op de badkamervloer staan tot ik ijskoude voeten heb en dan kan ik weer slapen.

    Groetjes toi
     
  13. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wat ik heel lekker vondt was een dikke kussen in mijn knieholte's leggen, het gevoel wat jij beschrijft lijkt in mijn geval een beetje op groeipijn (dat kon ik nog heel goed van vroeger) en ik vondt het een verademing om een grote dikke kussen onder mijn benen te leggen ( dan liggen je benen toch iets omhoog wat de doorbloeding van je benen weer bevorderd) ik hoop dat je er iets aan hebt, kan ja enkel zeggen dat het in mijn geval bij de 1e maar een paar weken geduurd heeft.

    heel veel succes
     
  14. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Ik blijf zweren bij magnesium.

    Laatst ook in het blad Gezondheid gelezen dat het echt de meest voorkomende oorzaak is van de onrustige benen.
    Dus dames, misschien eens proberen?
     

Deel Deze Pagina