Onrustige handen en voeten........ en niet slapen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door soemmi, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soemmi

    soemmi Nieuw lid

    23 jul 2008
    3
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Ik ben nu 16 weken zwanger en heb veel last van onrustige handen en voeten. De laatste weken is het erger geworden.
    De vk zegt dat er niets aan te doen is. Ik vind dit heel vervelend omdat ik er vooral s'nachts last van heb. Ik kan dan moeilijk slapen en ben de volgende dag helemaal op.

    Ik heb het onder de koude water geprobeerd en zet ook nog een kussen onder mijn benen. Maar het helpt niet veel, helaas.

    Wie heeft er ook last van en wat doen jullie eraan?

    Ik hoop dat ik tips krijgt, want ik weet het niet meer.... :(
     
  2. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik heb het ook en wordt er ook knettergek van.
    Mijn vriend kan soms niet slapen van mijn onrustige benen en gaat dan op de bank, snik.
    Het schijnt dat; Venadoron van Weleda ertegen helpt.
    http://www.weleda.nl/index.php?id=603
    Dat ga ik ook eens halen.
     
  3. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hier ook erge rusteloze benen. Tot nu toe heeft niet veel geholpen...
     
  4. ElleNY

    ElleNY Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Magnesium slikken (goed overleggen met je apotheker) helpt bij onrustige benen. (veel Rennies dragen ook bij maar die zijn voor maagzuur hihi). Die handen... voor het slapen gaan een half uurtje heel rustig pompen (open - dicht) zodat je goed doorbloed en proberen je handen 'hoog' te leggen (bijvoorbeeld naast je hoofd)

    Sterkte.. is stom vervelend gevoel!
     
  5. Iggylover

    Iggylover Fanatiek lid

    25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    vanmorgen liep ik om 4 uur al door het park met mijn 4 honden want ik slaap zo onrustig en ben der vroeg weer uit
     
  6. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb trouwens alleen rusteloze benen als ik vroeg op moet naar mijn werk. Anders slaap ik als een roosje.
    Tijd voor verlof...
     
  7. soemmi

    soemmi Nieuw lid

    23 jul 2008
    3
    0
    0
    Mag je magnesium slikken tijdens de zwangerschap? Ik neem al vitaminetabletten van "VSM zwangere moeders" , is dat niet te veel dan?
    En dat pompen met de handen moet ik proberen.
     
  8. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.297
    477
    83
    near rotterdam
    mijn vk adviseerde mij ook magnesium. ik ben er nu een week mee bezig, maar moet het geloof ik nog ff tijd geven. tot nu toe geen veranderingen.

    verder gebruik ik verkoelende beengel hierdoor worden mijn benen een beetje afgeleid waardoor ze rustiger zijn.
     
  9. soemmi

    soemmi Nieuw lid

    23 jul 2008
    3
    0
    0
    Afgelopen nacht heb ik gelukkig minder last gehad van die klachten, waardoor ik weer wat slaap kon inhalen.

    Toch neem ik jullie tips mee voor de volgende keer.
    In ieder geval bedankt voor jullie adviezen.

    Wat betreft die magnesium - even overleggen met mijn huisarts of vk. Als het mag ga ik het zeker innemen.
     
  10. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Ik heb al heel wat nachtjes gesleten op het randje van de badkuip met de ijskoude douche straal op mijn benen. Even kwartiertje zo zitten, dan verkoelende gel erop van kneipp en voetjes heel hoog liggen werkt redelijk hier. Maar fijn is anders :(
     
  11. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0

Deel Deze Pagina