Ons kindje zat op de verkeerde plek..

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door mnr, 2 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mnr

    mnr Niet meer actief

    Omdat ik me best alleen voel staan in m'n verdriet wil ik graag hier m'n verhaal delen..

    Wij zitten bijna 2 jaar in de mmm voor een brusje voor onze lieve dochter. Bij haar duurde het 4 jaar voor ik zwanger was.

    Nu was ik in mei via iui zwanger, helaas ging dit al snel mis en hebben we nooit een kloppend hartje gezien.

    In oktober bleek ik weer zwanger. Op de echo was een mooi kloppend hartje te zien maar het kindje zat op een plek die de arts nog nooit had gezien. Ook een tweede gyn had dit nog nooit gezien en daarom werd ik naar een ander ziekenhuis verwezen.

    Daar bleek het kindje zich in het litteken van mijn keizersnede te hebben ingenesteld.
    We hebben ook daar weer het hartje gezien en gehoord maar kregen daarna te horen dat het daar niet kon en mocht blijven zitten.
    Als het zou gaan groeien zou het litteken scheuren en dat zouden we allebei niet overleven.

    Ik heb daarna nog een week moeten rondlopen terwijl ik zwanger was maar wist dat dit niet mocht blijven.

    Op 12 november ben ik geopereerd.

    Het was zo verschrikkelijk moeilijk en zwaar om een zo gewenst kindje, waarvan het hartje klopte te moeten verliezen.

    Helaas is de nachtmerrie nog niet voorbij. De zwangerschap en operatie hebben veel schade aan het litteken doen ontstaan.
    Wanneer mijn hcg weer 0 is (en dat is het nog steeds niet) word ik weer geopereerd en kunnen ze hopelijk de schade herstellen, al zal het altijd een zwakke plek blijven.

    Het verdriet is enorm en de eenzaamheid groot.
    M'n vader belde pas een paar dagen na de operatie om te vragen hoe het was (m'n moeder leeft niet meer) van broers en zus hoor ik niks, van vrienden ook heel weinig.
    M'n schoonouders zijn er gelukkig wel voor ons, maar ook de broer van mijn man heeft nooit gevraagd hoe het is.

    Gelukkig hebben we onze dochter en we zijn natuurlijk heel blij met haar en heel dankbaar. Maar het verdriet om wat we verloren hebben is ook erg groot..
     
  2. Daisykesie

    Daisykesie Fanatiek lid

    Oh wat moeilijk zeg! Ik kan me goed voorstellen dat het veel verdriet doet. Dan ben je eindelijk zwanger, het hartje klopt, maar mag het nog niet zo zijn vanwege een verkeerde plek :(

    Heel veel sterkte en hopelijk kun je snel geopereerd worden
     
  3. Niny

    Niny Bekend lid

    21 jul 2009
    731
    94
    28
    Heel veel sterkte, hopelijk ben je snel beter
     
  4. Zwangernr6

    Zwangernr6 Niet meer actief

    Wat een nachtmerrie :( heel veel sterkte!!
     
  5. dropje26

    dropje26 Fanatiek lid

    9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Vreselijk he... Veel sterkte de komende tijd.. Tijd heelt..
    Ik herken je verhaal.. Na 2 jaar en meerdere miskramen was ik zwanger en bij de echo van 10 weken bleek de baby perfect volgroeit hartslag en springlevend... Maar niet in mn baarmoeder

    Dat hadden de dokters ook nog nooit meegemaakt..
    Gelukkig na de operatie snel zwanger van onze zoon
     
  6. nono

    nono Niet meer actief

    Wat verschrikkelijk en zo oneerlijk. Heel veel sterkte!
     
  7. mnr

    mnr Niet meer actief

    Ook heel erg! Waar zat bij jou de baby?

    Na de operatie moeten we sowieso nog een paar maanden wachten omdat m'n baarmoeder eerst moet herstellen.. We hopen wel dat het daarna snel raak zal zijn, maar helaas raak ik zonder behandelingen niet zwanger.

    Dank jullie wel voor jullie lieve reacties! Ik mis zo de steun uit m'n omgeving.. Ik denk dat andere mensen gewoon niet begrijpen dat zwanger worden en blijven echt een wonder is.
     
  8. JeetjeB

    JeetjeB Fanatiek lid

    26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Wat vreselijk zeg!! Heel veel sterkte met alles, ook met de operatie die nog volgt. Ik hoop dat je goed herstelt en er nog een goede zwangerschap mag volgen!
     
  9. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Wat vreselijk zeg. Je wil gewoon nooit voor zo'n keuze komen te staan. Wat is het toch af en toe oneerlijk...
    Ik hoop écht dat jullie gauw weer zwanger mogen zijn, en 9 maanden later een wolk van een baby in jullie armen mogen sluiten. Het is jullie enorm gegund!

    Heel veel sterkte de komende tijd!
     
  10. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Nogmaals een hele dikke knuffel, ik denk nog vaak aan jullie verdriet, knuffel knuffel knuffel
     
  11. Hannah1989

    Hannah1989 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Heel veel sterkte!
     
  12. Emo

    Emo Fanatiek lid

    6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Veel sterkte meid...
     
  13. mnr

    mnr Niet meer actief

    Lief van je! Dank je wel!
     
  14. mnr

    mnr Niet meer actief

    Dank jullie wel allemaal!
     
  15. floort

    floort Lid

    13 nov 2014
    39
    1
    8
    Stichting
    Noord-Holland
    Mnr heel veel sterkte! Wat een verdrietig verhaal...en ik hoop voor je dat je familie met tijd zich beseft wat een enorme impact dit op iemands leven heeft en jou meer steun kan geven. Zwanger worden en een gezond kind krijgen is inderdaad echt een wonder. En als het niet goed gaat dan is dit zo'n enorm verlies....😢

    Ik wens je heel veel kracht voor de komende tijd, dat je lichaam goed zal herstellen en dat jullie nog zo'n wondertje mogen krijgen.
     
  16. dewendy

    dewendy Actief lid

    17 nov 2014
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een verdriet. Sterkte met alles en hoop dat de tijd iig je wonden in de baarmoeder heelt en een nieuwe goede zwschap je gegund is.
    Knuffel
     
  17. Pheeby

    Pheeby Nieuw lid

    8 dec 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is het toch vreselijk moeilijk..
    Het lijkt allemaal zo normaal om een kind te krijgen.
    Het lijkt zelfs normaal om een abortus te regelen.

    Maar bij ons, ik heb zelf een vroeggeboorte bij de 15 weken gehad, is het kindje zo vreselijk welkom en gewenst.. En dan gaat het mis:|

    Ik wil je heel veel sterkte wensen in het verdriet, sterkte in het proces, sterkte in je lichamelijke zwakke conditie!
    Weet dat je nooit alleen staat, ook als familie zo onbetrokken is :(

    Hou je taai!
    Liefs
     
  18. mnr

    mnr Niet meer actief

    Wat lief dat je ondanks het verdriet waar je zelf in zit zulke mooie woorden zegt!

    Ik wens jou ook heel veel sterkte. Vreselijk om je kindje te verliezen met 15 weken!
    Het is allemaal zo oneerlijk verdeeld :(
    Dikke knuffel voor jou!
     
  19. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.595
    13.147
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dubbel zuur dus.. potjandikkie :(

    Veel sterkte meid met jullie verlies! Klinkt erg heftig allemaal... dikke knuf!
     
  20. seashell

    seashell Lid

    6 jan 2015
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook recent een bbz gehad .
    nu 16 dagen na operatie..
    heftig hoor allemaal..
    maar ook dat wat mij gebeurd is.. had net zo goed niet meer wakker kunnen worden..
    wij wisten nergens wat van...tot dat na veel onderzoek bleek dat ik zwangers was en 6 dagen later ging ik onder de mes met spoed..
    eilleider gesprongen..inwendige bloeding..eileider kwijt..
    maar wel 1 positieve ding een kinder wens weer. we hebben er 1 tje al..maar we zien wel hoe het gaat lopen hier..
    vind het wel jammer dat het niet op de juiste plaats zat..maar ben wel blij dat ik nu hier ben en leef.. beetje dubble he?
     

Deel Deze Pagina