Ons meisje in de wolken... (overleden door knoop navelstreng)

Discussie in 'Vlindertjes vanaf 25 weken' gestart door Daisykesie, 25 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daisykesie

    Daisykesie Fanatiek lid

    Ik ben net nieuw op dit forum omdat ik een plekje zoek waar ik een beetje mijn pijn enz kan delen. Afgelopen 7 november ben ik bevallen van ons prachtige 2e dochtertje Delilah. Ik was 38 weken en 5 dagen zwanger. Met veel verdriet is ons meisje helaas doodgeboren...

    De zwangerschap liep tot 20 weken heel voorspoedig. Bij mijn eerste dochter had ik al meteen een te hoge bloeddruk (150/100) dus die hele zwangerschap in het ZH gelopen, maar bij Delilah was de bloeddruk helemaal perfect. Bij de 20 weken echo bleek Delilah te klein te zijn waardoor we doorgestuurd zijn naar het ZH. Daar bleek ook mijn bloeddruk te zijn gestegen, dus ik moest ook weer aan de meds. We hebben een hoop echo's, CTG's en dopplermetingen gehad en ik moest veel rust houden. Telkens was ons meisje helemaal in orde, alles zag er goed uit...ze bleef alleen wat kleiner. Toen ik bijna 30 weken zwanger was begon ze heel goed te groeien! En met 34 weken had ze de achterstand gewoon helemaal weer ingehaald...ik was zo trots! De controles bleven gewoon in het ZH en ik wist ook dat ik sowieso daar moest bevallen. Elke controle was alles helemaal goed. Vanaf 37 weken voelde ik Delilah iets minder, maar wel nog steeds voldoende. Met 37+5 en 38 weken heb ik nog twee CTG's gehad vanwege het iets minder bewegen, maar alles was nog steeds in orde. Ze bleek al flink ingedaald en ons meisje was al onderweg om papa, mama en grote zus te ontmoeten.
    Woensdagavond 5 november voelde ik Delilah nog heel flink bewegen...ze schopte zo flink dat mijn ribben gewoon bijna pijn deden. De volgende dag besefte ik dat ik haar nog bijna niet gevoeld had. Dus meteen het ZH weer gebeld en ik mocht meteen komen voor een CTG. Bij die CTG gebeurde het meest verschrikkelijke...ze konden haar hartslag niet vinden :( En bij de echo bleek ons meisje niet meer te leven...hoe kon dit nou???

    Diezelfde avond werd er nog een vruchtwaterpunctie gedaan en kreeg ik meds om de bevalling op te wekken. Vrijdagochtend om 6 uur begonnen de weeen en om 7 uur zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Om half 9 had ik al 5 cm ontsluiting en om 12 uur had ik volledige ontsluiting. Ik mocht om half 2 pas persen omdat Delilah zo laag mogelijk moest zitten. Om 13:35 is ons mooie meisje Delilah geboren... En meteen zagen we waardoor ons poppetje was overleden. In de navelstreng zat een hele strakke knoop :( We waren zo intens verdrietig...

    We hebben inmiddels de uitslag van de vruchtwaterpunctie binnen en er zijn geen bijzonderheden gevonden. Het is dus zo goed als zeker dat ons poppetje gewoon helemaal af en gezond was, maar door een stom ongeluk met haar navelstreng is overleden :(

    Ik mis haar zo.....
     
  2. frummelk

    frummelk Fanatiek lid

    2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Verschrikkelijk! Heel veel sterkte
     
  3. annneliesje

    annneliesje Fanatiek lid

    16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Sterkte. Ik hoop dat je hier hetgeen kunt vinden waar je naar op zoek bent.

    Zo gewild en dan zo'n afloop :(
     
  4. Vlinder1985

    Vlinder1985 Bekend lid

    10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Wow, geen woorden voor.

    Heel veel sterkte!
     
  5. maliro

    maliro Niet meer actief

    wat afschuwelijk. Ik kan je alleen maar heel erg veel sterkte wensen. Soms is het leven zo oneerlijk :(
     
  6. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heel veel sterkte meid, wat ontzettend verdrietig.
     
  7. lydia1986

    lydia1986 VIP lid

    16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Pff jeetje :( heel veel sterkte..
     
  8. moon78

    moon78 Actief lid

    15 mei 2013
    282
    0
    16
    Sta voor de klas
    Friesland
    Geen woorden voor....wat vreselijk. Heel veel sterkte :(
     
  9. jes32

    jes32 Nieuw lid

    22 nov 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verschrikkelijk.....zo onwerkelijk allemaal....je hoopt wakker te worden uit deze nachtmerrie....
    Ik wens je/jullie veel sterkte....hopelijk hebben jullie nog mooie herinneringen van jullie mooie vlindertje? Uit ervaring kan ik zeggen dat wij er veel steun aan hebben...

    Liefs,
    Jessica
     
  10. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Wat afschuwelijk en verschrikkelijk verdrietig :(ik kan me indenken dat jullie helemaal van de kaart zijn. Heel veel sterkte gewenst!
     
  11. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Ah meid wat een vreselijk verdriet! Dan draag je een gezond kindje en dan gaat het nog mis. Zoiets kan je je van tevoren haast niet voorstellen. Je verwacht binnenkort je kind te verwelkomen en dan blijkt het tevens een afscheid te zijn.
    Hopelijk heb je veel steun aan je omgeving. Maar hier mag je ook van je af schrijven.
     
  12. Mime28

    Mime28 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wat ontzettend verdrietig :( Heel veel sterkte met dit grote verlies.
     
  13. Arinna

    Arinna Actief lid

    22 sep 2014
    151
    0
    0
    :( Heel veel sterkte
     
  14. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Heel veel sterkte.
    Hier zijn geen woorden voor.
    Dikke knuffel
     
  15. bo1986

    bo1986 Bekend lid

    16 aug 2012
    899
    40
    28
    Wat verschrikkelijk zeg, heb er gewoon geen woorden voor
    Heel veel sterkte en een dikke knuffel
     
  16. Bee1986

    Bee1986 Fanatiek lid

    29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Wat vreselijk... Heel erg veel sterkte. En tegelijkertijd ook gefeliciteerd met jullie 2e dochter. Veel kracht en liefde toegewenst, hopelijk hebben jullie fijne familie en vrienden om jullie heen
    X Bee
     
  17. famke80

    famke80 Bekend lid

    2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Je grootste nachtmerrie, heel veel kracht en sterkte om dit verlies een plekje te geven.
     
  18. godblessed

    godblessed Bekend lid

    11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Gecondoleerd wat een verdriet de grootste nachtmerrie van iedere ouder to be..diep respect dat je jouw verhaal met ons deelt.. Wens jullie met jullie oudste prinsesje liefde en sterkte
     
  19. Babystew

    Babystew Niet meer actief

    Wat verschrikkelijk erg, heel veel sterkte en kracht gewenst. Jullie meisje, zo perfect en af, helemaal gezond, en dan door zoiets mocht het toch niet zijn :( Vreselijk oneerlijk :( Dikke knuffel!!
     
  20. Daisykesie

    Daisykesie Fanatiek lid

    Bedankt allemaal...het blijft zo onwerkelijk :(
    Gelukkig hebben we hele lieve mensen om ons heen die ons steunen. En ons andere meisje zorgt ook voor veel afleiding en dat we toch door moeten gaan. Tegelijkertijd is dat soms ook wel moeilijk, want ik moet soms toch even mijn tranen verstoppen omdat ik niet wil dat Vienna me de hele tijd verdrietig ziet.
     

Deel Deze Pagina