onstoken ogen baby shampoo schoonmaken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sweetlakecity, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    Wie heeft dit wel eens gedaan?
    Bij de ha geven ze dit advies vertelde een vriendin mij?
    Maar we vinden dit niet sporen.:(
     
  2. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Eh, de oogjes schoonmaken met babyshampoo? Dat vind ik ook een raar advies. Oogjes kun je m.i. beter schoonmaken met een schoon watje met gekookt en afgekoeld water.
     
  3. nense

    nense Fanatiek lid

    14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik vind het ook een raar advies. Ik kan me ook niet voorstellen dat dat werkt en zou het dus ook niet doen.
     
  4. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    zo een ooglid ontsteking met snotje...
     
  5. Tania

    Tania Fanatiek lid

    13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik heb het nog nooit bij een kindje gedaan maar ik ken het wel. Op mijn werk doen we het ook bij een client. Werkt altijd heel goed. Ik dacht er toevallig van de week nog aan toen mijn zoontje last had van z'n oogjes, maar ik durfde het niet uit te proberen bij hem.
     
  6. Susan27

    Susan27 VIP lid

    14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Ken alleen schoonmaken met borstvoeding of idd een watje met water
     
  7. Miffy77

    Miffy77 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Schoonmaken met (verdunde) babyshampoo is een standaard advies bij blefaritis. Dan is meer de ooglidrand ontstoken, niet zozeer het oog zelf. Het wordt vaak veroorzaakt door een bacterie die goed gedijt op vet en talg. De babyshampoo is dan ook bedoeld om de huid van het ooglid te ontvetten.

    Dus het spoort zeker wel, je moet alleen wel weten met wat voor soort oogontsteking je te maken hebt ;)
     
  8. caroline16

    caroline16 Niet meer actief

    inderdaad dit is ook het enige dat ik ken..
    ik weet nog wel dat Soraya met 2 ,3 weken last had van dr oogjes,
    en toen deed ik het inderdaad ook met moedermelk
     
  9. mroos

    mroos Niet meer actief

    Mijn HA heeft ook eens het advies gegeven om de oogjes van buiten naar binnen schoon te vegen met een wattenstaafje gedoopt in afgekookt water met een drupje babyshampoo, werkte hier prima!
     
  10. mroos

    mroos Niet meer actief

    Jep, de oogrand ging het toen om idd! Daar zat een ontstekinkje:D
     
  11. kylain

    kylain Bekend lid

    7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Mijn zoontje heeft een hele heftige ooglidrand ontsteking gehad aan beide ogen! Wij kregen van de oogarts ook dit advies! Nu ben ik altijd zo dat ik eerst iets bij mezelf probeer voordat ik het bij m'n kinderen doe en geloof me! Geen baby shampoo in mijn kind z'n oogjes!!! Echt een rot gevoel! Nu hebben we cil clair gehaald bij de apotheek werkt prima!!!

    Groetjes lysanne
     
  12. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    ik ken het wel..heb he tnog nooit hoeven te doen maar heb er wel vaker van gehoord..en je moet natuurlijk niet zoveeel shampo gebruiken dat er een schuimkraagje op zn oog ontstaat maar het helpt wel hoor naar wat ik allemaal gehoord heb
     
  13. MiSe

    MiSe Niet meer actief

    Is een heel gebruikelijk advies hoor. Ik werk met verstandelijk gehandicapten en hoorde het toen voor het eerst van de huisarts, die het als advies voor een client gaf. Klonk heel raar toen ik het voor het eerst hoorde. Maar het werkt goed en prikt echt niet in de ogen (zelf uit geprobeerd) Zelf zou ik wel altijd eerst met afgekoeld, gekookt water of BV gaan proberen of dat helpt..
     
  14. sapje

    sapje Fanatiek lid

    6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik wist ook niet dat dit goed was, maar ik het verpleeghuis waar ik werk werd dit ook door de arts voorgeschreven bij een bewoner met een ontstoken oog, zal dus wel goed zijn
     

Deel Deze Pagina