Mijn dochtertje is nu 5,5 maand en per dag drinkt ze rond de 800-900ML flesvoeding. Ze krijgt per dag vaak 6 flessen en volgens mij is dit veel te veel. Er is altijd minstens 1 fles die ze maar voor de helft of nog minder leeg drinkt. Ik geloof dat het een beetje mijn eigen schuld is dat ze nog 6 flessen krijgt, heb haar niet goed laten wennen aan mindere flessen per dag, waardoor ze een fles soms niet goed leeg drinkt. Maar hoeveel ML mag een baby van die leeftijd überhaupt krijgen? Wanneer ze nu teveel binnen krijgt ga ik de bijvoeding een beetje uitbreiden en 1 fles proberen te laten vallen.
Sorry ik zit in het verkeerde forum! Moest in flesvoeding forum zijn, dus als iemand me kan verhuizen zou dat fijn zijn
Is een makkelijk rekensommetje voor. 150 ml per kilo lichaamsgewicht. Dus stel dat ze 6 kilo weegt (noem maar wat he) 6 x 150 = 900 ml per 24 uur. Dat deel je door het aantal voedingen dat je geeft.
Ze MAG max 1 liter kunctvoeding geven, en totdat je met bijvoeding begint (en totdat je overstapt op opvolgmelk) is er niks raars bij dat ze 900cc kv per dag drinkt. Over hoeveel flessen je dat verdeelt is ook helemaal naar jou en je kindje. Ik hoor liever dat een kindje 6 kleinere flessen drinkt met 5 maanden dan 3 flessen met inhoud waar je U tegen zegt, met het gevolg dat de maag kunstmatig wordt vergroot. Hier dronken ze met 5 maanden 5 flessen van ongeveer 160-170cc, ze hebben die liter iig bijna nooit gehaald. Straks als je overstapt op opvolgmelk moet je wel in de gaten houden dat daar 800cc als max. geldt. Dus je kunt wel langzamerhand naar toe werken om het aantal flessen terug te brengen naar 4 of 5. En dan geef je natuurlijk ook bijvoeding.
Meestal drinken ze tussen de 4 en 6 maanden 800-1000cc (4a5 flessen van 200cc). Dus je zit prima qua hoeveelheid. 6 flessen is ook niet erg. Misschien zelfs wel handig. Want je gaat straks ook langzaam naar 6 eetmomenten per dag (ontbijt, fruit, lunch, tussendoortje, avondeten, bedtijddrankje). Als het verder werkt, zou ik me er niet te druk om maken, en de flessen straks 1 voor 1 vervangen door vaste hapjes..