Ontlastingspatroon borstvoeding baby

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Dee-tje, 26 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dee-tje

    Dee-tje Fanatiek lid

    17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Hallo!

    Ik geef nu inmiddels bijna 2 maanden borstvoeding aan mijn zoontje, en sinds 2 weken poept hij ineens veel minder. Eerst had hij meerdere poepluiers op een dag en nu zit er zo bijna een week tussen. Is dit voor anderen herkenbaar?

    Dank alvast!
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ja is herkenbaar en helemaal niet erg. Volgens mij “mogen” borstvoedingsbabys zelfs 10 dagen niet poepen.
     
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja, maar alleen voor baby's ouders dan acht weken. Daarvoor moeten ze echt wel minstens dagelijks ontlasting hebben. Maar in het geval van TS kan dat dus wel kloppen.

    TS: als je ongerust bent, eventueel wat vaker voeden? borstvoeding is laxerend, dus dat zou moeten helpen. Hoe vaak voed je nu?
     
  4. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Onze jongste poepte ook jonger dan dat maar eens in de zoveel dagen. Heb daar zelf nooit wat achter gezocht en werd vanzelf dagelijks. Als ze er zelf geen last van hebben, zal het wel los lopen.
     
  5. Dee-tje

    Dee-tje Fanatiek lid

    17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Ik voed op verzoek dus vind het lastig te zeggen hoe vaak. Wisselt erg per dag. Hij komt nog best vaak voor een voeding moet ik zeggen. Sommige dagen wel om de 1,5 of 2 uur. Daar ga ik dan ook gewoon in mee.

    Bedankt voor jullie reacties. Ik maak hieruit al op dat het niet vreemd is.
     
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Alles tussen de 10 keer per dag en eens per 10 dagen is normaal.

    Behalve die eerste weken idd, dan moet het dagelijks zijn, anders is het goed om je borstvoeding beleid onder de loep te nemen om te kijken of er niet meer aan de hand is. Het kán (hoeft niet) dan namelijk zo zijn dat er te weinig intake is.

    En de eerste maanden zie je het liefst minimaal 8-12 voedingen per dag, meer is ook prima. Dus elke 2 uur een voeding is heel normaal en zelfs wenselijk.
     

Deel Deze Pagina