Ontpillen menstruatie en ovulatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SNB, 29 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SNB

    SNB Fanatiek lid

    26 jun 2022
    1.014
    881
    113
    Vrouw
    #1 SNB, 29 sep 2022
    Laatst bewerkt: 29 sep 2022
    Hoi meiden even wat vraagjes van mij..
    Eerst wat informatie:
    6 juni laatste pil genomen
    11-14 juni laatste pilbloeding
    7 juli positieve ovulatietest
    21 juli savonds bruine afscheiding
    22 en 23 juli heftig ongesteld
    24 juli bruin bloed en daarna alleen bruine afscheiding.
    Daarna een tijd niets gehad en plots zonder eisprong (geen positieve test gehad maar wel erg donker) op 18 september(CD 59) oud bruin bloedverlies wat heeft aangehouden tot 22 september. Ik heb geen helder bloed gehad maar wel veel oud bruin bloedverlies. Dan zit ik nu weer op CD 12 en ben weer begonnen met ovulatietesten maar ik weet dus niet of dit zin heeft..
    Mag ik dit beschouwen als menstruatie?
    Hoe lang duurde het ontpillen bij jou, en hoe lang had jij de pil geslikt?
    Gebruik jij de premom app met je ovulatietesten en zou ik die eens mogen zien (of gewoon je oplopende ovulatietesten)?


    Sorry voor de vele vragen.. word gek van de onzekerheid hihihi. :oops:

    Dikke knuffel van mij.
     
  2. SNB

    SNB Fanatiek lid

    26 jun 2022
    1.014
    881
    113
    Vrouw
    Niemand die mijn vraagjes wilt beantwoorden? :(
     
  3. Kitten93

    Kitten93 Bekend lid

    4 aug 2022
    717
    708
    93
    Vrouw
    Ontpillen is bij iedereen anders en kan bij de een langer duren dan bij de ander.
    Ikzelf was in april gestopt met de pil en vanaf mei had ik eigenlijk gelijk een regelmatige cyclus met variatie van 27-30 dagen.

    Ovulatietesten kunnen je juist helpen door inzicht te krijgen in je cyclus, op her moment dat je je piek hebt gevonden heb je meestal namelijk zo'n ongeveer 14 dagen later je menstruatie (of niet maar dat hopen we elke maand ;) )

    Zou gezien je bruine bloedverlies zeggen dat je nog aan het ontpillen bent, zou doorgaan met de testen.

    Veel succes!
     
    SNB vindt dit leuk.
  4. SNB

    SNB Fanatiek lid

    26 jun 2022
    1.014
    881
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie ❤️
     
  5. Lieke2022

    Lieke2022 Fanatiek lid

    17 mei 2022
    1.928
    1.850
    113
    Vrouw
    Ontpillen is inderdaad bij iedereen anders. Zelf kan ik het niet meer herinneren. Ik slikte allang geen pil meer voordat we starten met onze kinderwens.
    Het is nog even afwachten hoe je cyclus eruit gaat zien en wanneer hij regelmatig wordt.
    Bij deze mijn Premom app. Ben wel nieuwsgierig waarom je al direct gestart bent met ovulatie testen? Natuurlijk geeft het inzicht, maar het zorgt ook ervoor dat het “anders” wordt. De eerste maanden zonder ovulatietesten vond ik eigenlijk heerlijk. Je bent er minder mee bezig.

    Overigens is het lang niet altijd het geval dat je na 14 dagen ongesteld word. Bij mij is het na 10/11 dagen. Hier kwam ik pas na een paar maanden achter helaas.

    Ik hoop voor je dat het snel raak is!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    SNB vindt dit leuk.
  6. SNB

    SNB Fanatiek lid

    26 jun 2022
    1.014
    881
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie :) ik ben begonnen met testen op aanraden van mijn huisarts. Het is tot nu toe niet anders hoor want heb nog maar 1 keer een eisprong gehad haha. Ik doe het dus ook meer om mijn cyclus te monitoren.
     

Deel Deze Pagina