Hoi, Ik ben Tamara en nieuw op dit forum. Afgelopen januari ben ik gestopt met de pil en sinds kort hebben m'n vriend en ik besloten om aan 'project Baby' te gaan beginnen. Ik vraag me alleen af hoe lang het gaat duren voordat ik zwanger word. Ik ben namelijk 33 jaar en lees overal dat het boven de 30 toch een stuk langer kan duren voordat je zwanger wordt. Maar mijn vriendin was 32 en werd na de eerste keer klussen al zwanger! Super voor haar natuurlijk, nu ik nog.. Mijn vraag aan alle vrouwen boven de 30 jaar: Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie voor het eerst zwanger werden?? Groetjes, Tamara
Hoi Tamara, Ik denk niet dat het aan het 30 plus zijn ligt, maar wij zijn nu 1,5 jaar bezig en ik ben inmiddels 32. Helaas tot nu toe nooit zwanger geweest dat ik weet. Wel is mijn cyclus heel netjes en voel ik duidelijk een eisprong. Mijn schoonzus is 36 en is inmiddels zwanger van de tweede, zij was beide keren binnen twee maanden zwanger. Ze heeft last van behoorlijk overgewicht en zou volgens de cijfers juist veel langer bezig moeten zijn om zwanger te raken. In het verleden, door andere dames, behaalde resultaten bieden dus absoluut geen garanties voor de toekomst! Groetjes Pina
Toen ik 25 was heeft het 8 maanden geduurd toen ik zwanger was. Toen ik 26 was, was het in 1 keer raak. Toen ik 31 was, was het ook in 1 keer raak (helaas is deze zwangerschap niet goed gegaan) Dus tja bij mij hoe ouder hoe sneller hihi
Hoi Tamara, Tja ik denk dat ik niet echt een succes verhaal ben hoor Maar welkom hier op het forum!! Ik was 34 toen ik eindelijk zwanger was
Eerste kindje: toen was ik bijna 30 en raak nog voordat we er serieus mee aan de slag waren... en nu...afwachten maar, we gaan wrs in september gericht aan het klussen. Stiekem hopende dat het wel weer vlot gebeurt! Ik weet dat het percentueel iets minder kans is dan dat je 25 bent, maar ligt er ook maar net aan of je je eigen cyclus goed kent, of jouw eitje en zijn zaadcellen wel matchen en of je gericht rondom je eisprong een paar goeie mikpogingen doet. Daarmee verhoog je al gigantisch je kansen! Denk dat je kansen pas na je 35ste echt wat gaan afnemen hoewel ik ook genoeg succesverhalen hoor... Succes!
Hier na 9 or something rondes zwanger. Wij zijn begonnen toen ik 33 was en ben er inmiddels 34. Ook ik heb me zorgen gemaakt omdat het steeds langer ging duren maar mij werd verzekerd dat op deze leeftijd het nog geen rol speelde. Mijn vriendin van 35 stopte met de pil en was een maand erna gelijk zwanger, dus volgens mij zegt het niet veel. Veel klusplezier en succes!
Ik was 37 en de tweede ronde zwanger. Als je alle statistieken mocht geloven (overgewicht, 37 e.d.), hadden wij ook nog geruime tijd op het wachtbankje moeten zitten. Dat bleek dus gelukkig niet zo te zijn. Laat je dus niet gek maken, alles kan!
Ik was 28 en in de tweede ronde zwanger van de eerste. Toen ik 30 was ( bijna 31 ) raakte ik voor de tweede keer zwanger na 8 maanden, helaas werd dit een missed abortion. Op 13 mei gecurreteerd en op 24 juli ( toen was ik dus 31 ) alweer zwanger van onze jongste zoon. Groetjes MB2005.
Hey dames! Zou het heel veel uitmaken dan dat je boven de 30 bent? Ik ben nu 31 en wij zijn nu pas op voor ons eerste wondertje... Ben in het verleden wel een keer spontaan zwanger geweest (heb nu nog geen kinderen) hopelijk gaat het nu ook weer zo makkelijk, en ziet moeder natuurlijk die getallen niet als obstakel! Succes iedereen!
ik ben 30 en meteen de eerste ronde zwanger van de eerste..denk niet dat her perse aan de leeftijd hoeft te liggen..
ben nu 41 en elke keer in ronde 1 zwanger geraakt, behalve van dochterlief omdat ik voor haar een MK had en er voor gekozen heb toen paar maanden wat rustiger aan te doen.. bij haar was het ronde 3
40 jaar, in 2 rondes zwanger (MK) 40 jaar, in 3 rondes zwanger (dochtertje) 43 jaar, in 1 ronde zwanger (MK) 43 jaar, in 1 ronde zwanger (moet 1ste echo nog krijgen) Dat is mijn 'score'
Goh, dat klinkt allemaal heel erg positief! Het vervelende is dat ik een aantal vrouwen ken van tussen de 30 en de 40 en die zijn allemaal heel erg lang bezig, allemaal zelfs al met ivf of andere behandelingen. Ik weet dat de oorzaak daarvan niet aan de leeftijd hoeft te liggen maar erg bemoedigend is het allemaal niet.. Het zegt natuurlijk ook niets en ik ken ook weer twee vrouwen die gelijk bij de eerste poging zwanger werden.. Afwachten dus, maar ja, geduld is niet m'n sterkste punt.. Zeker niet omdat ik al heel lang heb gewacht voordat mijn vriend er aan wilde beginnen..
Haha, herkenbaar! Ik kwam ook elke keer met het argument "leeftijd" aanzetten om mn man te overtuigen, maar toen het zo snel raak was bij ons krijg je dat weer.... kan ik nu niet meer gebruiken dus
Hier 30 bij de 1e en raak in de 3e ronde (na vooraf al ruim een jaar gestopt te zijn geweest met de pil, ook niet geheel onbelangrijk om te weten).
Ik was 33 toen ik mijn vriend leerde kennen...wij hadden verwacht na 17 jaar de pil geslikt te hebben, een operatie aan mijn baarmoedermond en hals en wat de gyn zei(kon wel eens lang gaan duren) niet zo snel zwanger te raken, dus wij hadden zoiets, we zien wel... Enne maand erop was het dus raak, we moesten er wel even van bijkomen hoor(heb nog nooit een getint iemand zo wit weg zien trekken haha) ging net 4 maanden met hem. Nu word ons mannetje alweer een jaar en zijn we nog steeds gelukkig!