ontsluiting bij strippen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Marush, 11 mei 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marush

    Marush Nieuw lid

    14 aug 2018
    4
    0
    1
    Vrouw
    hallo allemaal,
    Ik breek me de kop over iets, waarop ik het antwoord niet kan vinden, dus hopelijk kan iemand van jullie mij dit wel uitleggen.

    Ik snap wel wat strippen inhoud, maar... overal staat, dat je (iets van) ontsluiting nodig hebt om gestript te kunnen worden, dat klinkt wel logisch anders komen ze er niet bij,
    maar..
    als je al ontsluiting hebt, dan is je bevalling toch eigenlijk ook al begonnen? of in ieder geval, er is een begin.
    En stel.. je zou dan niet gestript worden, dan weet je dus niet dat je al ontsluiting hebt, maar hoelang kun je daar dan mee doorlopen?

    Ik hoop dat ik dit zo goed verwoord, ik denk altijd wat ver door over zo'n dingen... (sorry!)
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Heel lang. Tot 3 cm wordt geloof ik nog niet echt gezien als “begonnen”. Die eerste 3 cm kun je namelijk ook prima krijgen zonder weeën en je kan daar heel lang op blijven hangen.

    Maar vanwaar je vraag? Als het begonnen is merk je het wel hoor ;).
     
  3. AnnaS1988

    AnnaS1988 Lid

    11 mei 2019
    24
    7
    3
    Vrouw
    Bij een tweede kindje lopen vrouwen soms weken rond met 3-4cm ontsluiting totdat de bevalling echt begint. Ook bij een eerste kun je ook al wat ontsluiting hebben zonder dat de bevalling doorzet en daar laten ze je gewoon mee door lopen totdat het echt begint ;) (tenzij je overtijd bent) Afwachten dus! Alleen als je vliezen breken en je krijgt na 12 of 24 uur geen weeen, dan zien ze graag dat je naar het ziekenhuis gaat ivm infectie gevaar.
     
  4. Marush

    Marush Nieuw lid

    14 aug 2018
    4
    0
    1
    Vrouw

    haha ja dat snap ik dat je dat wel merkt,
    Ze hebben geprobeerd om mij afgelopen week te strippen, maar dat ging dus nog niet, wel voelbaar verkorte bmm, dus dinsdag gaan ze opnieuw proberen. Was daarom een beetje aan het googelen daarover. En dan komt zoiets in me op, en dan wil ik ook weten hoe dat precies zit.. ;)haha
     
  5. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Haha ja ik had bij de eerste ook al weken 2-3 cm ontsluiting. Geen voorweeen, kan gewoon :)
     
  6. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Hier bij de 2e tijdens toucheren/strippen (ze had wat extra moeite voor me gedaan want ik zou anders ingeleid worden) ook al 2 cm. Ze doen ook pas wat vanaf 3 cm
     
  7. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Bij de 2e was ik 37 weken en toen had ik 1 cm ontsluiting, de gynaecoloog heeft toen gestript (zou met 38 weken ingeleid worden, maar wilde liever dat het natuurlijk op gang kwam). Maar heeft geen effect gehad overigens....en met 38w1d alsnog ingeleid bevallen.

    Dus je kunt een hele tijd al wel ontsluiting hebben zonder dat de bevalling is begonnen.
     
  8. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.027
    17.040
    113
    Vrouw
    1e strip poging ging niet ivm geen ontsluiting.. paar dagen later 2cm ontsluiting, ben gestript en diezelfde dag is m'n zoontje geboren
     
  9. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.912
    15.362
    113
    Zowel bij de eerste als de tweede had ik met de laatste controle met 37+2 al een “kleine 3cm” ontsluiting. Veel voorweeën gehad maar nog geen actieve bevalling, dus. Geen idee hoelang ik al met die ontsluiting heb gelopen want eerder is het niet gecontroleerd.

    Ben beide keren toen ook gestript, gezien ik ingeleid zou worden met 38+0 en 37+6.
    Strippen hadden beide keren wat effect: bij de eerste had ik ochtend van de inleiding ruim die 3cm en bij de tweede 4cm. Ook toen nog geen actieve bevalling, dus vliezen doorgeprikt.
     
  10. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik had bij de tweede ook al minstens een week 4 cm ontsluiting, maar dat kan gewoon. Toen gestript: heeft niets gedaan uiteindelijk is de bevalling zelf op gang gekomen doordat mijn vliezen spontaan braken.
     
  11. MilouR

    MilouR Bekend lid

    17 okt 2017
    566
    433
    63
    Vrouw
    Wat anderen al zeggen kan ik bevestigen. Je kunt een tijd rondlopen met een paar centimeter ontsluiting, zonder dat de bevalling al op gang is gekomen.

    Qua strippen had ik zelf bij onze tweede echt minimale ontsluiting, haast geen vinger tussen te krijgen en heeft de verloskundige toch aan zitten rommelen. De volgende avond is ie geboren :rolleyes:.

    Het kan dus heel verschillend zijn!
     

Deel Deze Pagina