Ontsteking; schoonmaak soda of baking soda?

Discussie in 'De lounge' gestart door Muck, 12 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muck

    Muck Niet meer actief

    Even een korte vraag, op internet kom ik er niet uit en ga zo weg waardoor ik niet veel tijd heb om verder te zoeken. Een van jullie weet dit vast

    Ik heb een kleine ontsteking op mijn vingertop, klein brandwondje dat nu begint te ontsteken. Ik herinner me van vroeger dat mijn moeder weleens een soda badje maakte. Doe je dit met baking soda of schoonmaaksoda?
    Ik heb alleen baking soda in huis dus ik hoop daarop haha
     
  2. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Nee dat doe je met schoonmaak soda
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  3. Juul76

    Juul76 Bekend lid

    20 nov 2006
    768
    297
    63
    Gewone soda was dat!

    Maar baking soda gebruik ik zelf voor 101 verschillende dingen, dus gewoon proberen.
     
  4. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.107
    2.000
    113
    Ik moest het bij de kat met de groene biotex doen. Dat hielp super.
     
    Zusterke, Ysabella en Uuz vinden dit leuk.
  5. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ja klopt, dat adviseerden ze vroeger ook met hechtingen na de bevalling, in een biotex badje zitten
     
  6. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Groene biotex is beter als soda, soda `zet` de wond eerder `dicht` en bij Biotex blijft het mooi `open` en ademen
     
    Uuz vindt dit leuk.
  7. born2bme

    born2bme Fanatiek lid

    3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Idd in biotex doen we op t werk ook altijd
     
  8. Muck

    Muck Niet meer actief

    Dank allemaal! Gewone soda en biotex heb ik allebei niet dus dat word dat sowieso even snel langs de winkel en dan denk ik dat ik maar biotex haal. Is dat poeder? En welke verhouding hou ik dan aan?

    Bedankt voor jullie snelle reacties!
     
  9. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Poeder ja. Die in de groene verpakking ;) (er is ook een blauwe geloof ik, die moet je dus niet hebben). Gewoon een flinke schep erin, dat het zepig aanvoelt.
     
    Zusterke en Muck vinden dit leuk.
  10. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Het is allemaal onzin. Je kan net zo goed een badje met gewoon water of zout water doen. Is allemaal geen wetenschappelijk bewijs voor.
     
  11. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.402
    3.952
    113
    noord holland
    Iets is niet persé onzin als het niet wetenschappelijk bewezen is ;).
    Al van vroeger uit zijn er goede ervaringen met biotex of soda badjes. Toch alleen maar fijn dat je ook uit ervaringen kunt leren? Niet alles hoeft toch wetenschappelijk onderbouwt te zijn? :p
     
    Butchke en nizzie86 vinden dit leuk.
  12. BliksemSter

    BliksemSter Niet meer actief

    Ja! Mijn dochter had laatst een pittige ontsteking aan haar vinger. Toen een paar keer per dag 10 minuten laten weken in een zoutbadje en de volgende dag ging de ontsteking al open en was het binnen een week genezen!
     
    Muck vindt dit leuk.
  13. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.736
    5.392
    113
    De groene badedas met de kastanje op de verpakking werkt hier ook prima voor.
     
    Muck vindt dit leuk.
  14. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Artsen zeiden altijd dat Biotex biologische enzymen bevat, die alles goed schoonmaken. Ik heb het wel eens gebruikt, gewoon 1x om schoon te maken en daarna over op regelmatig spoelen met water.
    Zout in een open wond lijkt me nogal pijnlijk?
     
    Zusterke en Muck vinden dit leuk.
  15. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Het werkt niet beter dan gewoon water of zout water. Dus ik zou er niet voor naar de winkel gaan als je geen biotex/soda/badedas in huis hebt.
     
  16. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Je gaat geen zout in de wond strooien nee maar een theelepel zout in een beker warm water oplossen en je hebt ongeveer fysiologisch zout. Spoelen ze in het ziekenhuis ook mee. En ook dat is niet beter dan water.
     
  17. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    De een zegt wel de ander weer niet. Laatst moest een client in een soda badje vd arts. Zijn pedicure was het daar totaal niet mee eens. Je moet vooral uitkijken dat de huidranden niet week gaan worden.
     
  18. Calimerootje

    Calimerootje Niet meer actief

    Bij mij op het werk mag soda of biotex niet meer. Dit omdat beide niet goed oplossen in water, waardoor er kleine korreltjes in de wond kunnen komen.
    En daarbij teveel weken is ook niet goed voor de wond.

    Als je wel graag wil weken zou ik of badedas of gewoon water doen. Even afspoelen is ook voldoende.
     
  19. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Zeezout oplossen in gekookt water. Af laten koelen tot het lauw is en dan je vinger erin paar minuten. Paar dagen herhalen 1 keer per dag
     

Deel Deze Pagina