Ontstoken arm na insectenbeet!

Discussie in 'De lounge' gestart door Milla, 20 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milla

    Milla Niet meer actief

    Lekker hoor, :evil:

    Toen wij afgelopen zaterdag in het bos zijn gaan wandelen, werd ik gestoken door een of ander insect in mijn elleboog..
    Zondagochtend was die plek ontstoken, erg warm en dik. In de loop van de dag is de ontsteking over mijn hele arm uitgebreid, en deed het zeer vanaf mijn schouder tot in de vingers van mijn hand toe.
    Laat in de avond vertrouwde ik het niet en zijn we toch maar even naar de huisartsenpost gegaan..
    Wat bleek, ik heb een gevaarlijke infectie opgelopen, meteen antibiotica gekregen! Nu loop ik met een dikke arm rond, en dat van een insectenbeet.... Waarschijnlijk had het beest een bacterie bij zich.
    Pas dus op als je lekker wilt gaan wandelen!
     
  2. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    een teek geweest?
     
  3. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    he jakkes

    en je niet allergisch voor dat soort insect of zo ?

    misschien kunnen ze gelijk je bloed nakijken of zo wat voor bacterie het is ?
     
  4. Milla

    Milla Niet meer actief

    Nee het is geen teek geweest en ik ben niet allergisch voor het gif. Het insect, waarschijnlijk een daas, (ofwel paardenvlieg of horzel) had een bacterie bij dat hij onder mijn huid heeft gebracht...
    Kan iedereen blijkbaar overkomen, de arts zei dat ze iedere zomer minimaal tien van dit soort gevallen heeft, vooral in augustus.
     
  5. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Zal je zien, ben JIJ net 1 van die 10! Wel vervelend zeg!
     
  6. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik dacht ook direct aan een horzel ja.
    Maar die hoeft geen ziekte te hebben gehad
    Heel veel mensen krijgen die verschijnselen van een horzel beet.
    Vorig jaar is mijn vriend gestoken door een horzel en kreeg dezelfde verschijnselen, een enorme opgezette arm, warm en vuurrood.
    We zijn toen nog naar een huisartsenpost geweest omdat het er zo beroerd uitzag, en verschrikkelijk veel pijn deed.
    Dit was ook dus een horzel, maar is een normale allergische reactie op een beet.
    Je lichaam werkt het gif eruit, en daardoor reageert het zo.

    Mijn vriend kon toen een aantal dagen zijn werk niet doen, want bij het schakelen verging hij van de pijn in zijn arm.

    Ikzelf weet niet of ik die reactie heb bij horzels, maar ik krijg die reacties bij wespensteken.
    Alleen heb ik hierbij de pech dat de bulten die ik krijg ongeveer 20 cm doorsnee zijn, en er maanden overdoen om te helen.
    Twee zomers terug ben ik voor het laatst gestoken door een wesp, en als ik het nu koud krijg zie je steeds weer een 20cm grote blauwe vlek op mijn been :cry: gaat niet meer weg.
     
  7. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Kheb het ook wel eens gehad door een veet van een insect.
    Kreeg een hele plek op mn arm en werd zelfs ziek :(
    Hopelijk ben je er snel vanaf meid!
     
  8. Milla

    Milla Niet meer actief

    Bedankt allemaal voor de reacties!
    In mijn geval is het helaas wel een bacterie, niet alleen een allergische reactie, dat dacht ik in het begin ook, maar de arts kon zien dat het meer was dan dat. De antibiotica begint nu gelukkig een beetje aan te slaan.
    Gelukkig maar want ik had al koorts.
    Volgende keer doe ik een astronautenpak aan als we gaan wandelen ;) :D
     
  9. diaantje17

    diaantje17 VIP lid

    21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    jee hoezo vervelend!, weet er alles van meis...was ook geprikt maar gelukkig zonder bacterie..en dat was al een drama..

    beterschap meis.... ;)
     

Deel Deze Pagina