Ik heb vanaf zaterdag een ontstoken haarzakje. Kan nauwelijks nog zitten. Heeft iemand ideetjes waardoor het sneller open gaat? Ik ben gisteren al bij de HA geweest maar dat geen succes. Ze heeft een verdovingspuit proberen te gebruiken maar heb van de pijn mijn been weg getrokken, dat deed te veel pijn.
heb even gegoogled en dit vond ik om het te behandelen (Betadine zeep of chloorhexidine creme) en ook antibiotica schijnt te helpen. Verder om het sneller te laten opengaan werden warmte compressen aangeraden. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Sterkte
Ok. Dus er zit echt pus in? Ik heb het zelf nooit op die plek gehad maar ik ga met dat soort dingen meestal knijpen. Weet niet of dat mag/ goed is.... Of een speld door heen prikken.
Of er pus in zit geen idee, weet wel dat het super hard is. en behoorlijk pijn doet, alleen zitten al. Ik heb mijn lip op een dikte van de zijkant van je hand ( pink naar pols) dat doet nu zo een pijn.
Toen ik vorig jaar zwanger was had ik er ook 2 op die plek zitten Die heeft mijn huisarts toen open moeten maken. Was wel even vervelend maar ik kon in ieder geval weer normaal zitten. Moet wel zeggen dat het een raar plekje is geworden maar daar ziet niemand wat van. Zal in ieder geval als ik jou was niet zelf lopen rotzooien met naalden en zo als het gaat ontsteken ben je verder van huis.
Ik heb ook een ontstoken haarzakje down under gehad en moest op advies van de ha toen trekzalf gebruiken. Dit werkte perfect, het was binnen no time open. Wel afdekken met een gaasje hoor
Trekzelf helpt i.d. ook goed.. Of hele hete lappen er op.. Het vochtig houden met gaasjes ( wordt de huid dun en knapt het eerder open.. Succes.. weet hoe zeer het kan doen!
dank jullie voor de tips. Ik ga zo even in de douche zitten, wat mis ik toch een badkuip..hihi. en daarna trekzalf erop. Ga al voor genieten van de openspring pijn.
Hmm ik had het vorig jaar ook, en kreeg toen van de HA antibiotica voor geschreven. Toen was het binnen een paar dagen weg.
antibiotica geven ze hier niet gauw. Ze heeft gezegd dat als het aan het einde van de week niet weg is dat ik dan terug moet komen om het te laten open snijden. Ik hoop dat het dan al weg is, die verdovingspuit was gisteren geen pretje, heb mijn been weggetrokken.
ik heb het regelmatig, en kan ook niet zien of het idd een haartje is. zit naast mn plasser zeg maar. heb m nu niet meer, maar tijdens zwangerschap wel gehad en soms kon ik er pus uithalen. toen ik bevallen was, is ie enorm groot geweest, zo groot dat ik er ook erg last van had. kan m zo morgen weer hebben, ik doe er verder niets mee.
Ik heb het ook ooit gehad maar was gelukkig maar heel klein, zoals een aardappelkrieltje zeg maar. Heb er trekzalf op gedaan (via drogist) en het ging heel snel open, eigenlijk totaal geen last van gehad toen. Als het zo groot en erg is kun je baden in badedas om het te weken en dan trekzalf op de geweekte huid (wel afdekken met gaasje want die teervlekken krijg je niet meer uit je kleding!). Beterschap, het is een nogal genant iets vind ik...
Weet niet of het al gezegd is, maar als ik jouw was zou ik met mijn kont in een emmer (ja echt waar!) gaan zitten met biotex. En als dat niet lukt compressen met biotex er tegen aan. Dit helpt mij altijd, en ik heb er ook regelmatig last van gehad. Ook trekzalf helpt,maar dat was al gezegd en ik vind het altijd zo een smeerboel. Tevens een tip om het te voorkomen:Waarschijnlijk scheer jij je daar en dan tegen de haren in, deed ik ook en mijn huisarts raadde dat af. Hoop dat je er snel weer vanaf ben! Liefs Verrassingsei
Ik millimeter het de laatste tijd van onder. Heb in het ziekenhuis al ene weg kunnen laten snijden, maar die had ik al langer. de arts in het ziekenhuis zei dat het van het roken, zweten en scheren samen komt. Maar zo erg heb ik het nog nooit gehad, ben gewoon blauw daar en rood waar de knobbel zit.
Het komt inderdaad vaak van (te kort) scheren. Misschien iets om te onthouden.... want dit is echt geen pretje lijkt me.
Mijn schoonmoeder heeft dit heel vaak en zij moet dan altijd met haar onderstel in een bak soda gaan zitten. Trekzalf zou idd ook kunnen helpen. Succes ermee,lijkt me erg vervelend..
Nu ik zwanger ben heb ik er soms ook last van, maar uitknijpen gaat na een douche gelukkig vrij eenvoudig. Ik slaap nu zonder ondergoed en merk dat ze sneller weggaan en er geen nieuwe bijkomen.