Ontstoken oorbel kind

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bruisballetje, 19 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bruisballetje

    Bruisballetje Actief lid

    17 okt 2018
    322
    404
    63
    Vrouw
    Hopelijk heeft iemand voor mij de gouden tip.
    Vorig jaar overviel mn dochtertje mij ineens midden in de juwelier dat ze oorbellen wilde. Ik probeerde het nog een beetje af te poeieren (ze was 3!) dat dat daar niet kon. De fijne medewerkster viel me echter in de reden door te melden dat zij wel degelijk oorbelletjes schoten. Ik heb uiteindelijk toegegeven en ze zat daar op die kruk, gaf geen kick tijdens het schieten en heeft zich vervolgens weken staat bewonderen in de spiegel want ze was zo blij.
    Ineens merkte ik tijdens het omkleden dat ze haar hoofd vreemd draaide als er een shirtje overheen ging. Er bleek een bult bij het vleugeltje te zitten. Arm kind heeft moord en brand geschreeuwd en uiteindelijk heb ik hem eruit gekregen. Alles onder het bloed, verschrikkelijk!
    Ze heeft maanden met 1 oorbel gelopen totdat mn vriendin op haar paste en naar het centrum ging.. vol trots liet ze haar nieuwe oorbel zien toen ik haar kwam halen.
    Nu begint het gedonder opnieuw. Er komt viezigheid uit en ik mag er absoluut niet aankomen. Paniekaanval, hyperventileren het is drama. Er komt geen bloed uit maar haar oorlel ziet rood en er zit opgedroogde viezigheid aan de achterkant. Wat moet ik nou? Ik mag er niet aanzitten, laat staan schoonmaken. Ze vertikt het om er zelf aan te draaien (zijn nog steeds zweerknopjes).
    Iemand met dezelfde ervaring?
     
  2. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Als kind heb ik heel vaak oorbellen laten schieten, maar altijd raakte ze ontstoken. Uit eindelijk zijn ze er uitgehaald en tot heden heb ik nog steeds een soort bult van binnen bij m'n oorlel.

    Mijn advies is oorbellen er uit halen. Alles goed laten herstellen en als ze een aantal jaren ouder is, weer opnieuw zetten, maar dan laten piercen ipv schieten.
     
  3. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja mijn dochter had dit ook. Twee dikke ballen rond haar oorbellen vol met pus. We hebben ze elke dag ontsmet en gedraaid. Eens per week eruit gehaald, oorbel ontsmet en soms wat viezigheid eruit gedrukt.

    Toen we eindelijk voorbij die aantal weken waren hebben we direct oorbellen gewisseld. Want ze is gewoon allergisch voor chirurgisch staal. Haar oma had dit ook.

    Ze heeft nu alleen nog maar plastic oorbellen of goud/zilver en dat gaat echt prima. Geen enkele ontsteking meer.
     

Deel Deze Pagina