Ontzettend opvliegend week voor menstruatie

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door SMJD, 12 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ik zie nu dat dit onder kinderwens staat, de onze is inmiddels voldoende vervuld, maar ik hoop hier wat tips te krijgen voor mijn probleem.. De jongste is inmiddels 2 en sindsdien niet meer aan de pil gegaan omdat mijn emotie zo vlak werd, ik er veel hoofdpijn van had en libido 0 was.
    Echter merk ik na mijn eisprong dat mijn humeur al wat minder wordt en ik mij wat 'down' voel. In de week dat ik mijn menstruatie moet krijgen heb ik een ontzettend kort lontje en hebben mijn man en kinderen soms echt geen leven bij mij in de buurt. Ik spring uit mijn vel, en wordt agressief om kleine dingen en op zo'n moment boeit het mij echt niet of man bij mij weg zou gaan. Eenmaal mijn menstruatie wordt mijn humeur weer een stuk beter en denk ik echt : hoe gek ben ik dan! Waarom doe en denk ik zo??
    Herkenbaar? Iemand tips wat te doen?
    Van de pil krijg ik een vlakke stemming en puisten etc. Mijn man is gesteriliseerd omdat ik geen hormonen meer wil maar zo kan het ook niet eigenlijk
     
  2. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.059
    113
    PMS is a b*tch.

    Ik had er ook veel last van en ik mag geen pil ivm ernstige bijwerkingen.
    Ik heb een tijdje wat dingen geprobeerd zoals teunisbloemolie wat dubieus wat deed. Wat bij mij uiteindelijk een duidelijke verbetering opleverde was beter slapen (geen gebroken nachten meer), minder stress en meer tijd voor mezelf (meer routines), en meer actief/in beweging zijn. Dit kwam pas echt een beetje van de grond doordat kinderen ouder en zelfstandiger werden (iedereen naar school). PMS is niet weg, maar duidelijk minder.

    Er zijn, als je googled, ook een hoop voedingsadviezen die gegeven worden die de stemming zouden moeten verbeteren, zoals geen caffeine, geen alcohol, etc. Ik was nooit gemotiveerd genoeg om me daar aan te houden ;).

    Als het echt erg is, zijn er geloof ik ook opties met bepaalde antidepressiva, maar wordt natuurlijk niet zomaar voorgeschreven. Je zou het anders eens met je huisarts kunnen opnemen? Misschien dat een ander soort pil wel acceptabel is?
     
    SMJD vindt dit leuk.
  3. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Dankjewel voor je reactie!
    Ik drink wel aardig wat koffie maar kan niet zonder... Sport 1x per week, wil wel meer maar is erg lastig met 2 kids en onregelmatig werk. Ik merk ook inderdaad dat het minder erg is als ik een vrije dag zonder Kids heb, lontje is gewoon erg kort soms. Vind het echt vreselijk dat ik zo boos kan worden
    Wellicht maar eens naar de huisarts dan, heb een vrij jonge vrouw met kids die vast weet wat het is, wellicht heeft zij ideeën
     
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Ik herken het helaas volledig en ik hoop dat iemand een goede tip heeft. Ik ben wel aan de pil gegaan, maar nog steeds heel veel last van, het is eigenlijk veel erger geworden. Ik zit middenin de gebroken nachten, weinig tijd voor mijzelf en op slechte dagen vind ik mijzelf echt vreselijk.
     
    SMJD vindt dit leuk.
  5. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Dat klinkt ook niet fijn :(
    Hier gelukkig geen gebroken nachten meer, ik heb weer een fijne baan en de opvang goed op orde, maar ook dat helpt niet voldoende. Dacht eerst dat het daaraan lag, maar dat is het ook niet
     

Deel Deze Pagina