Ontzwangeren

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Dani01, 23 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani01

    Dani01 Lid

    2 apr 2018
    5
    2
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik ben heel erg op zoek naar ervaringen van andere moeders want ik zit op dit moment ontzettend met mezelf in de knoei.

    4.5 maand geleden ben ik bevallen van een dochter, ze is ontzettend lief, vrolijk en makkelijk. Slaapt hele nachten door. Ook hebben we een dochter van bijna 3. Sinds 1.5 maand ben ik weer aan het werk. Het is druk, maar het ging allemaal wel zn gangetje.

    Tot zo'n 1.5 week geleden. Ik begon te hyperventileren en kwam hier niet meer uit. Knoop in mijn maag, druk op de borst. Alleen maar een opgejaagd gevoel en voelde me steeds ellendiger. In een week 4 kilo afgevallen. Nadat ik een nacht had overgegeven van de spanning de huisarts gebeld. Kon afgelopen donderdag gelijk naar de praktijkondersteuner en van haar heb ik oxazepam gekregen om even rustig te worden. Ik werd hier inderdaad rustig van maar voelde me alleen maar leeg en depressief. Een zombie. Verschrikkelijk. Gisteravond en vandaag heb ik het daarom niet meer genomen, maar nu zit ik weer ontzettend opgejaagd en gespannen te zijn. Hartslag ook weer hoog, maar ben nu gelukkig niet aan het hyperventileren.

    Ik dacht eerst dat het met mijn menstruatie te maken had, maar vandaag is de laatste dag van mijn menstruatir en het zit er nog. Voel me zo naar! Opgejaagd en tegelijk zo ontzettend moe en eigenlijk helemaal nergens zin in.. De kindjes zijn me ook echt even teveel. Zijn er moeders die dit gevoel herkennen? Hoort het erbij? Ik herken dit totaal niet van de periode na mijn eerste bevalling.
     
  2. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Is er al bloedgeprikt? Wat je beschrijft kan ook door een te snelle schildklier komen. Daar kan je na je zwangerschap last van krijgen.

    Bij de meeste vrouwen gaat ie trager werken, maar sneller kan ook.

    Hartkloppingen, opgejaagd gevoel en afvallen zijn daar echt typische symptomen van.

    Lees dit maar eens: https://schildklier.nl/schildklieraandoeningen/zwangerschap/na-de-bevalling/
     
  3. Dani01

    Dani01 Lid

    2 apr 2018
    5
    2
    3
    Vrouw
    Nee er is nog geen bloed geprikt. Daar ga ik morgen gelijk voor bellen. Ze gaven me direct oxazepam maar voor mijn gevoel werkte dit juist averechts (psychisch gezien)
     
    Fennec vindt dit leuk.
  4. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Ja, dat gaat ook niet helpen als het aan je schildklier ligt. Wel raar dat ze niet eerst medische oorzaken uitsluiten maar gelijk naar de pam grijpen.

    Zoals de site zegt kunnen betablokkers soms helpen. Maar dan moeten ze wel eerst vaststellen dat het inderdaad je schildklier is. Kan natuurlijk ook wat anders zijn. Ik zou er zeker niet zomaar vanuit gaan dat dit psychisch is.
     
  5. Dani01

    Dani01 Lid

    2 apr 2018
    5
    2
    3
    Vrouw
    Ik heb de afgelopen dagen met de oxazepam inderdaad gedacht dat ik in een postnatale depressie terecht was gekomen. Nu zonder pam voel ik me weer helder, maar dus zo opgejaagd en tegelijkertijd lusteloos. Heel erg naar. Bedankt voor je berichtjes. Morgen bel ik direct weer.
     
    Fennec vindt dit leuk.
  6. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Ik denk ook meteen aan een te snel werkende schildklier, ik kreeg deze klachten na de bevalling van mijn eerste. Bloed laten prikken dus! Sterkte!!
     
    Dani01 vindt dit leuk.
  7. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina