Onverwacht zwanger... en nu?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door driekeerdaan, 9 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. driekeerdaan

    driekeerdaan Bekend lid

    9 okt 2007
    505
    0
    0
    Hoi,

    ik heb afgelopen weekend ontdekt dat ik zwanger ben. Hoe lang, dat weet ik niet, ik ben vorige maand wel ongesteld geweest maar dat was (nu ik er achteraf over nadenk) wel heel licht... Ik werd vorige week niet ongesteld, en heb steeds een beetje pijn onderin mijn buik (voelt als menstruatiepijn) en ook gevoelige borsten, beetje misselijk, zin in eten op gekke momenten, etc.
    Dus afgelopen weekend een test gedaan, en beide testen bleken positief...!

    Erg dubbel, want ik wil zelf erg graag moeder worden, maar dan wel samen met mijn vriend en het kindje een goede toekomst bieden. Gewoon genieten van de zwangerschap en gelukkig zijn. Ik ben dus zelf ook wel gelukkig, ookal is het onverwacht, maar...

    Ik ken mijn vriend nu een half jaar. Hij is gescheiden, heeft een dochtertje van 7 en mist haar erg. Hij is ook wat overspannen nog vanwege zijn vorige baan, en heeft nog veel rust nodig. Tussen ons gaat het wel goed, we hebben wel een moeilijke tijd gehad, maar ondanks dat we elkaar nog maar zo kort kennen hebben we het allemaal wel doorstaan.
    Laatst hebben we het over samenwonen gehad, dit was wel snel maar het voelt goed en er zijn meerdere redenen waarom we het overwogen. Maar hij heeft aangegeven er nog niet helemaal klaar voor te zijn, durft het nog niet aan door eerdere teleurstellingen, en ik begrijp dat, kan ook goed alleen zijn dus we hebben het uitgesteld.

    En nu ben ik dus zwanger... Zelf heel blij, maar ook dubbel en hij weet het dus nog niet...! Ik ben bang voor zijn reactie, bang voor wat er allemaal komen gaat en hoe we het moeten gaan doen allemaal... Maar tegelijk ook gelukkig, dat er een klein wondertje in mijn buik groeit....! Hoe moet ik hem dit in hemelsnaam vertellen?

    Heeft iemand dit misschien ook meegemaakt, en wat zijn jullie verhalen, hebben jullie tips, etc...?

    Alvast bedankt!
     
  2. Mamainspe

    Mamainspe Bekend lid

    1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi,

    Ik heb het niet meegemaakt en kan je ook eigenlijk weinig tips geven, en alleen maar zeggen wees eerlijk tegen hem en vertel het hem, pas dan weet je hoe hij het vind..
    In iedergeval veel succes!

    groetjes
     
  3. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Ik heb het zelf niet meegemaakt. ja ben wel zwanger geweest maar dat was volkomen gepland.

    Ik weet niet hoe het is gebeurd dat je zwanger bent geworden, door de pil heen? of onbeschermde sex of wat anders. Als jullie onbeschermd vrijen dan is het iets wat zowel jij als je partner hadden kunnen verwachten. Dus als je het hem dan verteld kan hij niet boos op je zijn denk ik.

    Ik vind het wel heel moeilijk hoor waar je nu inzit. Het loopt allemaal net even anders als je van te voren had voorgesteld. Een ding weet ik wel, vertel het hem zo snel mogelijk! Vraag of hij tijd heeft, en vertel het hem op de man af. ik weet niet of er echt een andere manier is.

    ja en wat er dan volgt kan niemand je vertellen, niemand kent hem natuurlijk. Ben je bang dat hij je laat zitten als hij erachter komt. Van te voren jezelf helemaal druk maken over dingen die kunnen gebeuren schiet niet op. daarom zo snel mogelijk vertellen en tsja klinkt heel hard maar afwachten hoe hij reageert.

    succes meid!
     
  4. joma

    joma VIP lid

    24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    Ik heb er geen ervaringen mee!maar ik zeg ook wees eerlijk vertel het hem net zoals je het ons vertel dan moet het vast goed komen! ;) veel succes met vertellen! en hou ons op de hoogte! ;)
     
  5. driekeerdaan

    driekeerdaan Bekend lid

    9 okt 2007
    505
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties...

    Ik ben (was) wel aan de pil, maar soms vergeet ik die wel eens, door het hectische leventje van de afgelopen maanden. Ik hou eigenlijk wel altijd goed in de gaten in welke week ik hem vergeet, zodat er geen risico is, maar denk dat het nu toch mis is gegaan... Hij weet dat ik hem laatst ben vergeten, we vrijen zonder condoom (stom, ik weet het...) dus hij is er inderdaad ook zelf bij... Weer heel dubbel...

    Ik weet ook dat het geen zin heeft om me er nog langer druk om te maken, ik moet het hem ook vertellen maar zie er echt enorm tegen op. Ik denk niet dat hij me laat zitten, maar zie wel erg op tegen wat komen gaat, het zal niet makkelijk worden omdat we erg veel moeten regelen dan, en er heel veel bij komt kijken... Niet alleen wij samen, maar ook nog zijn dochtertje, lastige ex, etc.

    Ik denk dat ik het hem morgen vertel, want ik hou het ook niet langer meer vol zo, en ik wil ook eerlijk tegen hem zijn. Pfff....
     
  6. joma

    joma VIP lid

    24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    En ja hij wist dat je de pil laatst was vergeten !goed van je om het morgen te vertellen! des te langer je wacht des te moeilijker het is!veel succes! ;)
     
  7. driekeerdaan

    driekeerdaan Bekend lid

    9 okt 2007
    505
    0
    0
    Ja, ik ben daar eigenlijk altijd heel open in, ook als ik ongesteld ben enzo, zeg dat gewoon en ook in bed zeggen we bv altijd tegen elkaar wat we wel en niet lekker vinden en wat we graag willen. Dus als ik de pil ben vergeten ofzo dan zeg ik dat gewoon, maar ik kan niet echt peilen of hij zich daar dan druk om maakt of niet.
    Ik zelf niet, want ik hield dan in de gaten in welke week het was, en dan nam ik hem of alsnog, of ik liet de stopweek eerder komen en dan was er niets aan de hand. Maar blijkbaar heb ik daar toch iets te makkelijk over gedacht...

    Ik ben blij dat ik nu uitgesproken heb dat ik het morgen ga vertellen, want dat is voor mezelf ook meer een stok achter de deur om het ook echt morgen te vertellen. Ben zoooo benieuwd, denk dat hij schrikt, wat ook logisch is, maar de rest...

    Ik hou jullie op de hoogte!
     
  8. Coco

    Coco VIP lid

    31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Heel veel succes met vertellen morgen. Hopelijk neemt hij het goed op. Zoniet, dan heeft hij nog 8 maanden om te wennen, en hopelijk trekt ie dan alsnog bij.
     
  9. driekeerdaan

    driekeerdaan Bekend lid

    9 okt 2007
    505
    0
    0
    Dankje!

    En dat is waar... dan heeft hij inderdaad nog een hele tijd om te wennen... En ik denk echt niet dat hij me laat vallen, ik weet dat zijn dochtertje echt heel belangrijk voor hem is en ik weet dus bijna wel zeker dat, nu er nog een kindje van hem op de wereld komt, dit kindje ook heel belangrijk voor hem zal zijn.

    Klinkt misschien gek, maar ik wil hem niet laten schrikken, ik wil hem niet voor het blok zetten, want zo voelt het een beetje, maar ja, ik ben nu zelf ook voor het blok gezet... En 1 ding is zeker, ik laat het in ieder geval niet weghalen, en dat weet hij ook, dat is iets wat ik altijd al gezegd heb, al jaaaren. Het is toch een klein wondertje in mijn buik, en ik hoop zo dat ik er lekker van kan genieten...

    Ik hou jullie op de hoogte!
     
  10. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Succes meid! Het vertellen zal even heel spannend zijn en hij zal misschien even tijd nodig hebben om te wennen, maar straks kan je vast lekker genieten van je kleine frummel in je buik! Samen met je vriend ;)
     
  11. woezeltje

    woezeltje Fanatiek lid

    2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    succes meid!
    ik hoop dat je vriend positief reageert en er vreselijk blij mee is.
     
  12. Loess

    Loess Actief lid

    14 feb 2007
    267
    0
    0
    Ik heb het bij mijn 1e zwangerschap ook gehad... vergat mijn pil wel eens in te nemen en toen dus onverwacht zwanger geraakt...
    Ik was ook bang voor zijn reactie.. Maar zolang je blijft praten met mekaar komt dat vast en zeker helemaal goed...

    succes meid...
     
  13. Sima Mamalu

    Sima Mamalu Actief lid

    8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Een Hel - nog 3.5 jaar volhouden
    Hallo driekeerdaan
    Ik weet helemaal hoe jij het voelt . Mij is het ook overkomen, (2 keer zelfs). Ik kende mij vriend toen pas 6 maanden, ik was aan de pil, maar ik voelde me ziek - dus moest ik stoppen van de HA (om maand later met andere te beginnen - tot die tijd rade hij ons aan om met condoom te vrijen).... maar het was niet nodig want ik raakte zwanger. Het was ongepland maar wel zeer welkom (mij vriend had een zoontje- maar die mocht hij niet zien, of contact onderhouden door zijn ex) voor hem was het een cadeau - geschenk , hij mocht papa zijn - die gevoel die is hem door zijn ex is ontnomen- zo zei hij tegen mij.Ik heb hem nog nooit zo gelukkig gezien, als bij de bevalling :) .
    Nu als jij mij banner ziet, ben ik weer zwanger...maar dat is volkomen ongepland. Ik ben zwanger geraakt door de pil heen.. die slikte ik sinds 27.12.06 - ik ben die nooit vergeten, ik ben ook niet ziek geweest, geen overgeven of diaree ... ik was zeer gedisciplineerd, keek ik zelfs paar keer per dag in de doosje, of ik die niet vergeten was... Ik slikte die tot juli, tot dat ik per toeval erachter kwam (ziekenhuis opname door gaslek in mijn huis- na de bloed prik kwam een arts mij feliciteren met mijn zwangerschap. Ik was in shock, en kon het niet geloven - want ik slikte nog steeds de pil)... ik was toen 15w(!) in verwachting.
    Ik ben nog steeds vol ongeloof hoe het kon gebeuren. .. maar mij vriend is heel erg gelukkig me.Ik heb eigenlijk meer moeite me :oops: , dan hij, maar ik heb nooit overwogen om abortus te laten doen. Mij vriend kent mij stand punt en hij weet dat als ik voor zo´n keus zou gezet worden door hem, dan kies ik voor de baby... als hij zijn eigen kindje niet wil, en als hij zijn verantwoordelijkheid niet kent, dan zou hij nooit veranderen .
    Niet alleen jij bent verantwoordelijk voor die situatie, want jij was niet alleen ;) , maar hij heb ook me gedaan ;) .
    Ik wens je allerbeste ! Ik weet dat het niet makkelijk zou worden (van eigen ervaring) maar ik hoop dat het net zo meevallen als bij me.
    Laat iets van zich horen.
    Groetjes ! Sima
     
  14. Sima Mamalu

    Sima Mamalu Actief lid

    8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Een Hel - nog 3.5 jaar volhouden
    Sorry voor fouten :oops: , ik ben een buitenlandse, en mij schriftelijke NL is nog niet goed :oops: .
     
  15. mamaatjevan5

    mamaatjevan5 VIP lid

    30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

    ook ik ben zeeer onverwachts door de pil heen zwanger geworden zoals je ook aan mijn banner kan zien dus het kan wel degelijk gebeuren

    ik hoop dat het voor jou positief uitpakt vandaag en dat hij na de schok want die krijgt hij zowiezo toch heel blij zal zijn met de kleine op komst

    groetjes nathalie
     
  16. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    hey driekeerdaan, je bent bang voor alles wa komen gaat? kan me voorstellen het kost een hoop geregel. maar het voornaamste is dat jij en je vriend met de neus dezelfde richting opstaan.

    zoals jij het schrijft dat je hem voor het blok zet, maar dat je zelf eigenlijk ook voor het blok bent gezet. vertel het hem ook zo. Laat weten dat het voor jou net zo'n grote schok is, en dat je het moeilijk vind.

    gaat helemaal goed komen!

    lkaat je ons weten hoe het is gegaan.
    succes he ;)
     
  17. knor2007

    knor2007 Actief lid

    12 jul 2007
    130
    0
    0
    voedings ass
    groenlo
    hoi,ik heb dit zelf niet mee gemaakt.
    ik hoop voor je dat alles goed komt.
    en als jullie echt gelukkig zijn samen komt het vast wel goed!
    mijn vriendin was ook net bij haar vriend en slikte ook gewoon de pil.
    toch heelerg onverwachts raakte ze zwanger.
    eerste was het wel even slikken voor iedereen.
    nou is ze met haar laatste 10 weken bezig en ze kunnen niet wachten tot het er is.
    dus meid geniet er maar lekker van.
    maar vertel je vriend het maar zo snel mogelijk.
    succes vandaag.
    en laat wat van je horen hoe het gegaan is.

    groetjes knor2007
     
  18. Niet meer actief

    Ik heb het zelf ook niet meegemaakt.
    Maar wij hadden de moed een beetje opgegeven, om het zo maar even te zeggen, want het lukte steeds niet.
    Maar ja, opeens was het dus wel raak.
    En tuurlijk was me vriend ook blij.

    Nou driekeerdaan, ik hoop dat hij er ook goed op reageerd.
    Suc6 met vertellen meiss!

    -x- Xena
     
  19. marisenmaurice

    marisenmaurice Actief lid

    22 jul 2006
    489
    1
    0
    intrieurverzorgster
    heerlen
    hallo driekeerdaan
    hoe is het gegaan?
    anders als nog succes

    liefs mariska
     
  20. PoezieQ

    PoezieQ Bekend lid

    31 jan 2007
    580
    0
    0
    Moet zeggen dat ik je nederlands niet slecht vind. Er zijn hier op het forum een aantal nederlandse meisjes die een stuk slechter schrijven dan jij ;) .

    Driekeerdaan: succes met vertellen. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen, en van je zwangerschap kunnen gaan genieten.
     

Deel Deze Pagina