onverwacht zwanger met 20 jaar!

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door shinex, 13 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shinex

    shinex Actief lid

    13 jun 2014
    167
    10
    18
    Gelderland
    Ik heb dit al eerder gepost bij een ander deel op het forum. Maar iemand zei dat ik het hier eens kon proberen..


    Ik wil graag me verhaal ergens kwijt , ik vraag niet om advies want ik weet dat ik de keuze zelf moet maken, maar meer om reacties van mensen met het zelfde soort ervaring..

    Ik was gister met me zus en ik vertelde haar dat ik al een tijdje over tijd was met me menstruatie, mijn zus wou gelijk een test voor me halen. Ik dacht dat ze wat overdreven reageerde maar uiteindelijk heeft ze toch een test voor me gehaald..
    Rond een uur of 4 heb ik die zwangerschapstest gedaan en er kwamen 2 streepjes te staan, ik wist niet wat ik moest maar probeerde zo te denken van: ik kan het beter morgen ochtend doen dan is het betrouwbaarder..
    Ik vertelde me het zus en ze zei dat ik de andere test maar morgenvroeg moest doen.

    Dat deed ik nadat me vriend naar zijn werk was omdat ik hem niet wou laten schrikken voor dat ij naar z'n werk ging.. er kwamen weer 2 streepjes op de test... Toen kwam het allemaal eruit ik ben op de bank gaan zitten en heb gehuild tot half 12, toen kwam me vriend onverwachts binnen wat hij normaal nooit doet... ik begon harder te huilen en hij zag de testen op tafel liggen. Ik heb het hem toen verteld en hij was heel lief voor me, hij zei dat hij achter me keuze stond wat ik ook zou doen en dat hij me zou steunen.

    Nu is het zo dat ik enorm twijfel (abortus of houden) ik weet dat ik hier goed over na moet denken, ik heb me net aangemeld voor een nieuwe opleiding en die wil ik graag doen. Maar ik lees al die verhalen dat mensen er super veel spijt van krijgen.. (van de abortus)

    Me vriend heeft een goed inkomen. Ik heb geen werk maar zoals ik zei ik wil die opleiding echt halen! Ik ben 20 jaar...

    Ik ben echt aan het twijfelen en zoals ik al eerder zei ik hoop eigenlijk op reacties van mensen met het soort gelijke ervaring..

    Bedankt:)
     
  2. MiMully

    MiMully Fanatiek lid

    18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Geen ervaring, maar zoals ik het nu lees heb jee een goede partner die je hoe dan ook wil steunen. Laat het nieuws bezinken en maak een afspraak bij een verloskundige om in ieder geval te bepalen hoever je bent. En misschien toch al eens bij je ouders en schoonouders langs gaan. Veel dames die hetzelfde hebben meegemaakt zijn er uiteindelijk ook gekomen. En je zult een super voorbeeld zijn door ook gewoon je opleiding af te maken. Misschien dat school je hierbij ook kan adviseren.
     
  3. kwebbel17

    kwebbel17 Niet meer actief

    Laat het even bezinken. Een opleising kan je ook thuis doen, of een gedeelte ervan thuis? En dan afmaken als je bevallen bent.

    Praten, praten en nog eens praten. Laat je door niemand iets "aanpraten". Jullie gevoel moet juist zijn! Abortus doe je maar een keer en terugkeren kan je niet. Dit is jullie beslissing, niemand kan er over oordelwn.
     
  4. Sfd

    Sfd Lid

    4 aug 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou je niet kunnen studeren met kind? Alleen rond de bevallingsperiode een aantal maanden ertussenuit. Ik ken een aantal meiden die het zo hebben gedaan en bij wie het wel gewoon werkte. Met je SLB'er kan je vast wel afspraken maken daarover.
     
  5. izzy1993

    izzy1993 Actief lid

    19 mei 2013
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten als je wilt kan je me een privé bericht sturen kunnen we even kletsen:) ik ben 20 en 24+1 weken zwanger van de eerste.
     
  6. Mamasboefje

    Mamasboefje Actief lid

    25 mrt 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Ik heb in dezelfde situatie gezeten alleen ik was nog wat jonger. Ik was 17 toen ik erachter kwam dat ik onverwachts zwanger was. Ik was net met school gestopt en wou weer met een nieuwe opleiding beginnen.. toen kwam ik erachter dat ik dus zwanger was van ons eerste kindje. Ik had geen enkele twijfel en was dus vast besloten om dit kindje te houden. Gelukkig is mijn vriend ouder en had een goede baan dus die stond voor 100% achter me. Nu heb ik inmiddels 2 kindjes en die opleiding is tot nu toe nog steeds niets van gekomen eerlijk gezegd maar dat komt nog wel! Ik had het niet anders gewild;)
     
  7. Storm1

    Storm1 Actief lid

    19 mei 2014
    208
    0
    0
    Als je wilt mag je mij ook een PB sturen! Ik ben 20 jaar dan wel niet onverwachts zwanger, maar wel daarvoor aller keuzes moeten afwegen (ik studeer nog, woon thuis & leef van een Wajong ;))

    Maar toch, door bepaalde dingen, besloten er voor te gaan!
     
  8. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Je mag mij ook een pb sturen met vragen..

    Ik was op me 19e onverwachts zwanger geraakt en heb het gehouden. Nu ben ik 22 en over 3 weken ben ik afgestudeerd en ik ben zwanger van de tweede. Het is allemaal echt wel haalbaar :)
     
  9. mlb14

    mlb14 Nieuw lid

    1 jun 2014
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    hej, ik ben 19 en ik heb een zoontje van 2 maanden. Mijn zwangerschap was ook onverwachts. Ik had net nieuw werk voor mijn opleiding en daar kon ik gelijk weer vertrekken.
    Ik studeer dus nog (bbl) en mijn vriend (Man sinds kort) ook.
    ik ben doorgegaan met school totdat het niet meer ging en ik ga na de vakantie weer verder.
    Gelukkig hebben wij zat mensen die kunnen oppassen als dit nodig is.
    Is dat bij jouw ook het geval?
    En over abortus zou ik goed nadenken want ik denk echt dat je spijt gaat krijgen. Dat denk ik tenminste! Want ik zou mijn zoontje niet kunnen missen wat ik er ook voor aan de kant heb moeten zetten.
    Die opleiding kan je over 'n paar jaar ook nog wel doen ! Je bent jong zat. Die tijd komt er echt wel weer, want ik wil ook graag verder leren na deze opleiding. Desnoods pas als mijn zoontje naar school gaat.
    Heel veel succes met het maken van je keuzes! En laat niet op je inpraten. Kies zelf wat jij wilt!! :)
     

Deel Deze Pagina