Onverwacht zwanger!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Stephanie93, 4 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephanie93

    28 mrt 2018
    26
    9
    3
    Vrouw
    Supervisor Escaperoom
    Thuis
    Nou, hier ben ik weer. Dit keer met een wel heel bijzonder verhaal.

    Ik zou mijn verhaal zo kort mogelijk proberen te vertellen.

    Omdat ik in 2006 een auto ongeluk heb gehad, waardoor mijn hypofyse niet meer deed wat het moest doen, ben ik op mijn 16e na heel wat onderzoeken, onvruchtbaar verklaard. Die klap kwam toen natuurlijk hard aan, ik die nooit mama zou zijn en mijn ouders die nooit opa en oma zouden worden.

    Een paar jaar geleden, toen ik nog een relatie had met mijn ex, zijn we weer naar het ziekenhuis gegaan om te kijken wat we zouden kunnen doen om zwanger te worden. Omdat ik na mijn ongeluk niet meer menstrueerde, zouden we gaan starten met een pompje om een eisprong op te wekken. Nadat ik erachter kwam dat mijn ex heel erg verslaafd is, en ik hem de deur had gewezen, gestopt met alles wat zou starten.

    Ik weer als "happy single" gaan stappen en feesten. In die tijd, leerde ik de leukste jongen ooit kennen (dacht ik toen). En hebben wij wel een tijdje van wat "leuke nachtjes" genoten.

    De laatste maanden merkte ik wat kwaaltjes, misselijk, overgeven, borsten die aan t veranderen waren en vooral heel moe. Ik gooide alles op hooikoorts en het "hormonale probleem" wat ik toch al had.

    Na dat lang genegeerd te hebben, toch maar gaan googlen. Alles kwam neer op zwangerschap, en omdat ik toch nog testjes had liggen van het traject waar ik een aantal jaar geleden in zat, toch maar gaan testen (midden in de nacht, vlak voor ik zou gaan slapen). En JA HOOR, hartstikke positief! Ik kon mijn ogen niet geloven, niemand trouwens. Ik de dag erna nieuwe testen gehaald, want die eerste, nou dat zou wel action troep zijn! Ja hoor, weer hartikke positief. Dezelfde dag kon ik terecht bij de verloskundige voor een echo, wat bleek, ik was al 27+5 weken :eek:. Inmiddels ben ik 31 weken. En ben ik toch bang te vroeg te gaan bevallen. Deze week zei de gynaecoloog tijdens de groei echo, dat haar buikje iets te mager is, wat zou kunnen wijzen op dat de placenta niet goed zit.

    Heeft iemand hier, daar ervaring mee?? En is het na te vroeg geboorte goed gekomen met het kindje?? Ik ben zo bang! Dan heb je al zoon groot deel door gerookt en geen rekening kunnen houden met voedsel etc. Alles lijkt er verder goed uit te zien. Navelstreng zit goed, bloed toevoer is goed, groei van hoofd benen armen etc zuurstof goed. Maar toch komt de angst nu, als ik haar even niet voel bewegen, ben ik al bang. Tips zijn welkom. Alvast hartstikke bedankt.
     
    margarethd vindt dit leuk.
  2. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met deze onverwachte zwangerschap! Het lijkt mij zo raar dat je pas zo laat in de zwangerschap erachter komt dat het raak is.

    Bij mijn oudste heb ik ook een echo gehad waarin gezegd werd dat haar buikje achterliep met de groei. Maar weet je, een kindje groeit niet gelijkmatig. De ene week groeien de beentjes, de andere week het buikje. Ik denk dat je nu regelmatig een echo zal krijgen om de groei te controleren. Fijn dat ze het in de gaten houden, maar meestal is er niks aan de hand.

    In deze termijn van je zwangerschap voel je je baby eigenlijk iedere dag. Heb je haar een tijdje niet hebt gevoeld ga dan eens een uurtje op je linkerzij liggen. Dat wil soms wel schelen. Bij twijfel gewoon je verloskundige bellen!
     
  3. Stephanie93

    28 mrt 2018
    26
    9
    3
    Vrouw
    Supervisor Escaperoom
    Thuis
    Ze willen nu inderdaad wekelijks een echo en flowecho doen. Hoop echt dat ze nu wat dikker gaat worden.
     
  4. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Wanneer mag je weer babygluren? Hebben ze bij de laatste echo ook een schatting gedaan van haar gewicht?

    Het moet voor jou wel schrikken zijn geweest dan je zwanger bleek te zijn. Heb je nog babyspulletjes nodig?
     
    Stephanie93 vindt dit leuk.
  5. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap. ik heb geen antwoord op je vraag. Mag ik vragen of je niet bent aangekomen? Hoe ligt het kindje in de buik? Een kennis had precies hetzelfde en kwam er met 28 weken achter dat ze zwanger was van een jongen. Alles is goed gekomen!
     
  6. roever

    roever Niet meer actief

    Wauw!!!
    Dit is wel heeel bijzonder zeg!
    En waarschijnlijk hoort dit kindje hoe dan ook gewoon in jou leven!! <3
     
    Stephanie93 vindt dit leuk.
  7. Stephanie93

    28 mrt 2018
    26
    9
    3
    Vrouw
    Supervisor Escaperoom
    Thuis
    Ik mag donderdag weer gluren :D

    Nou het was behoorlijk schrikken inderdaad haha, op de grafieken is alles goed kwa groei, behalve dan dat ze wat magertjes is.

    Had eigenlijk binnen een week alles al geregeld :) babykamer, kleding, verzekering, kraamzorg etc.
     
  8. Stephanie93

    28 mrt 2018
    26
    9
    3
    Vrouw
    Supervisor Escaperoom
    Thuis
    Dankjewel! :D
    Nee ik bleef eigenlijk alleen maar afvallen, ik voelde wel schoppen blijkt achteraf, maar ik dacht dat ik last van mn darmen had haha. Daarom uiteindelijk maar gaan testen om dat uit te sluiten voordat ik naar de dokter zou gaan.

    Ze ligt al met haar hoofdje naar beneden. En is lekker actief.
    Hoop dat alles uiteindelijk ook goed komt met mijn meisje :D
     
    margarethd, Louise11110 en Amys01 vinden dit leuk.
  9. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Wauw wat een bijzonder verhaal ❤️
     
    Stephanie93 vindt dit leuk.
  10. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Wat een bijzonder verhaal. Het lijkt me schrikken maar zoals ik het lees sta je er behoorlijk positief in. Fijn dat ook alles goed gaat met je meisje! :thumup:
     
    Stephanie93 vindt dit leuk.
  11. MomK

    MomK Bekend lid

    27 okt 2019
    568
    425
    63
    Wauw wat bijzonder zeg! Hopelijk geniet je nog even van de zwangerschap en ik wens jullie alle geluk en gezondheid toe!
     
  12. blessings

    blessings Fanatiek lid

    7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Wauw! Echt een wondertje jouw kleine meisje! Hopelijk mag je nog een tijdje genieten van het zwanger zijn, het voelen van het leven in je buik!
    Geen tips of antwoorden op je vraag, maar heel veel liefde en geluk gewenst!❤
     
  13. Slowly

    Slowly Fanatiek lid

    1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Wauw! Wat een bijzonder verhaal. Geen antwoord op je vraag, maar gefeliciteerd met je zwangerschap. Hopelijk donderdag goede echo en lekker van gaan genieten.
     
  14. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    Wat bijzonder! Gefeliciteerd!
     
  15. nedjla

    nedjla Fanatiek lid

    16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    Ja vroeg geboorte weet ik alesvan mij zoontje is met 30 weken geboorte had een moeilijke start maar is u een gezonde jongen van 10 jaar
     
  16. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wauw wat bijzonder!
    Gefeliciteerd :D
     
  17. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.594
    32.860
    113
    Ik kwam erachter dat ik zwanger was van Ies toen ik bijna 21 weken was. Ik heb haar de hele zwangerschap amper gevoeld maar dat kwam ook omdat de placenta vooraan lag en ze daar dus tegen schopte en ik merkte daar dus niks van.
    Hoe ligt jouw placenta?
    Ik heb ook gerookt en alles gegeten tot de 21 weken; puur omdat ik het niet wist ondanks eerder testen. Ik drink geen alcohol dus daar was ik blij mee toentertijd. Ik had niet aan Fass moeten denken :oops:
    Ies is 3 weken te vroeg geboren middels een geplande keizersnede en woog 2500 gram. Helemaal goed gekomen!
     

Deel Deze Pagina