Onverwacht zwanger

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door s1985, 7 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s1985

    s1985 Niet meer actief

    Hoi meiden,

    Ik heb normaal altijd standaard een cyclus van 28 dagen. Op dag 11 voelde ik ineens mijn eisprong en vlak daarvoor hebben mijn vriend en ik sex gehad.
    Wat blijkt, ik ben zwanger, vandaag 4 weken.
    Wij hebben 2 kinderen, 1 van 9 en 1 van 11.
    Ik hoef ook echt niet te horen dat ik dom ben of wat dan ook. Ben zelf ook nogal in shock.
    Meer mensen die dit hebben meegemaakt en wat hebben jullie gedaan?
     
  2. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    116
    38
    28
    Vrouw
    Nee niet meegemaakt. Is het gewenst of niet? Of is het even een kwestie van verwerken van het nieuws?
     
  3. s1985

    s1985 Niet meer actief

    Ja het is wel gewenst hoewel we de woorden ‘abortus’ ook gezegd hebben. Maar we kunnen dit gewoon niet. Dit is onze eigen schuld en daar wil ik niet een leven voor wegnemen
     
    EvitaDedu, Spectre en Jennifer15 vinden dit leuk.
  4. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    De voor en nadelen op een rij zetten en daarna samen beslissen. Ik zou wel de huisarts informeren, mocht er een overtijd behandeling worden gedaan heeft dit tijd nodig (5 dagen bedenktijd en afspraak kliniek)
    Zo kunnen jullie nadenken en als jullie kiezen voor het afbreken heb je in ieder geval een afspraak staan. Sterkte met de beslissing!
     
  5. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Ik zag het bericht niet! Gefeliciteerd samen en een goede zwangerschap gewenst:cool:
     
  6. s1985

    s1985 Niet meer actief

    dank je wel voor je reactie!
    Ik zie dat jou kids ook al een stuk ouder zijn?
    Bewust zwanger van de derde?
     
  7. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Ik ben bewust zwanger van nummer drie:) dit kindje is van mijn vriend. We zijn nu drie jaar samen en door hem begon alles opnieuw te kriebelen:cool: hoe voel je je nu? Is het al een beetje geland? Ik begrijp goed dat jullie zijn geschrokken.
     
    s1985 vindt dit leuk.
  8. s1985

    s1985 Niet meer actief

    Dat snap ik ook dat je dan toch weer kriebels krijgt als je een nieuwe relatie krijgt.
    Ik ben erg moe en hele zere borsten. Ik ben zelf 34 dus opzich nog niet te ‘oud’ maar het is erg onwerkelijk.
    Jij mag al bijna! Spannend!
     
  9. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Ik ben in mei 38 geworden dat is wel ouder:cool: De oudste kinderen gaan al naar de middelbare school dus ik begin opnieuw.
    De kwaaltjes zijn er al dus maakt het ook direct zo realistisch voor jullie.
     
  10. s1985

    s1985 Niet meer actief

    Ineens is de twijfel toch weer toegenomen of we hier goed aan doen.
    Vrienden om ons heen hebben ook al grotere kinderen.
    De baby heeft ook geen kleine broer of zus
     
  11. Moto

    Moto Bekend lid

    5 dec 2019
    590
    535
    93
    Ik denk niet dat je je keuze moet baseren op de leeftijd van broer en zus en de kinderen ben vrienden. Dit kindje krijgt vanzelf vriendjes van eigen leeftijd op het kdv, de psz of in de buurt. En ook een oudere broer en zus kan vast heel leuk met dit kindje spelen.
    Sterkte met de keuze!
     
    dreumesje, Spectre, 01Patriesje en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Dat is hier precies hetzelfde. Het kindje krijgt ook eigen vrienden en vriendinnen. De oude kinderen hier zijn enthousiast. Probeer naar jullie zelf te kijken en niet naar je omgeving.
     
    mum2be2 vindt dit leuk.
  13. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Hier spreek ik je toch tegen. Mijn broer die 10 jonger is, was met 8 jaar opeens enig kind omdat ik en oudste broer het huis uit gingen. En hij heeft zich vaak alleen gevoeld thuis.
     
  14. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    @aicirtap, zou dit een reden kunnen zijn om een zwangerschap af te breken? Ik heb een zwangerschap moeten afbreken wegens gezondheidsredenen kind en dat heeft me behoorlijk veel tijd gekost voor ik hier overheen ben gekomen. Je word er vaak mee geconfronteerd. Al begrijp ik wel de twijfels en zorgen hoor:$:thumup:
     
  15. Claprose

    Claprose Actief lid

    9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    hoi, ik heb ook grote koters, tussen de 10 en de 16. Ik snap je schrik, maar je bent overal zelf bij. Er komt nogal wat op je af.. luiers, geprakte bananen, etc.. dat is echt schakelen!
    Kinderen maken vriendjes, gaan naar school en zolang jij als ouder beschikbaar bent op momenten dat je kind erom vraagt, zit het wel pluis hoor! Dat het anders loopt wil niet zeggen dat het niet goed is ;)
     
    mum2be2 vindt dit leuk.
  16. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Ik denk indd niet dat je naar leeftijden moet kijken van je andere kinderen en/of vrienden.... Ook dit kindje zal later eigen vrienden ect krijgen. Ik vindt bijvoorbeeld ook niet dat je moet denken "maar er is geen jongere broer of zus...".
     
  17. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    116
    38
    28
    Vrouw
    snap ik. Sterkte met de beslissing
     
  18. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    116
    38
    28
    Vrouw
    Tegenwoordig blijven kinderen wel langer thuiswonen, zeker kijkend naar de bezuinigingen op studiebeurzen en de stijgende kosten van studies en laptop ed anderzijds. Schoonzusje scheelt 10 en 7 jaar met haar twee broers maar 1 broer ging pas met 27 uit huis en wonen allebei vrij dichtbij. Zij had/heeft nergens last van.
     
  19. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant
    Ik ben zelf oprecht een nakomertje en natuurlijk wel eens "alleen" gevoeld als iedereen weg was.vooral toen iedereen verkering kreeg en trouwde. Maar dat woog niet op tegen alle fantastische dingen die ik wél meemaakte.
    Verwend worden door de rest, al heel jong met m'n broer en zus op pad. Altijd een oppas in de buurt. Heel jong tante worden, altijd op mogen passen op alle neefjes en nichtjes. En nu ik kinderen heb zijn alle grote neefjes en nichtjes superheld op mijn kinderen en passen op hun beurt weer op.
    Dus nee, ik heb echt een ander geluid
     
    liefmeimeisje, Sylver, Esila en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Mijn zoontje was 5 toen ik zwanger raakte van de tweede.. ook onverwachts. Heeft even tijd nodig gehad om te landen.
    Maar dat komt misschien ook omdat ik een vreselijke zwangerschap bij de eerste had.

    Weeg de voor en nadelen tegen elkaar af.
    Voor het leeftijdsverschil zou ik het niet laten hoor. Ze krijgen hun eigen vriendjes / vriendinnen.

    Zoon en dochter schelen hier dus 5 jaar en 3 maanden, maar mijn zoontje is echt gek op zijn zusje !

    heel veel succes !
     

Deel Deze Pagina