Onverwachte buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lisa280887, 20 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of het hier goed staat... anders hoor ik het graag.

    Zondag liepen wij heerlijk op een marktje hier op ons vakantie-eiland. Nietsvermoedend. Heerlijk een mega-mojito op en we genoten van de zon, de muziek en de mensen.

    De laatste inseminatie was ongeveer 4 weken geleden en had ondertussen mijn menstruatie en een negatieve zwangerschapstest gehad. Dus wij gingen op vakantie met als doel alles even los te laten en te genieten van alles dat dit mooie eiland te bieden heeft.

    Maar nu komt het... Rond 2 uur kreeg ik ineens enorme krampen, die met vlagen erger werden en soms afnamen. Ik wist direct dat het de streek rondom de baarmoeder was. Dat voel je gewoon.

    We kregen hulp van hele lieve locals en mijn vriend kon snel de auto halen. We zijn naar de Spoedeisende Hulp gereden van het dichstbijzijnde ziekenhuis. Na uren wachten mochten we eindelijk naar de dokter. Ik deed mijn verhaal, hij deed enorm zijn best om Engels te praten en om mij te begrijpen. Toen ik aangaf dat we bezig waren voor een kindje viel er bij hem een kwartje. Ik moest bloedprikken en urine afgeven om eerst eens te kijken of ik zwanger was.

    Dit prikken gebeurde in een aparte ruimte. Ze legden een infuus aan en konden via dat infuus bloed afnemen en erna een pijnstiller aanleggen. Dit hielp wel, maar de krampen bleven wel met vlagen aanwezig.

    Na weer uren wachten kwam de uitslag. Ik was zwanger. De dokter maakte zich zorgen om mijn pijn en ik moest mee om een echo te laten maken door de gynaecoloog om te kijken wat er gaande was. Mijn vriend mocht eindelijk met mij mee. Tijdens het prikken en het infuus mocht hij niet mee en heeft uren alleen zitten wachten zonder update. Hij had mijn telefoon bij zich dus ik kon geen snel appje sturen.

    Bij de gynaecoloog weer het verhaal gedaan. Ik moest gaan liggen voor een inwendige echo. De gynaecoloog en de andere arts keken samen naar het scherm. Ze keken en keken. Overlegden in het Spaans. Keken zorgelijk.

    En toen kwam het vreselijke nieuws: ‘your pregnacy is not in your uterus.’
    Ze zag een hoop vocht/bloed in de buikholte, wat kon wijzen een geknapte eileider. Ik zou direct geopereerd moeten worden om dit te verwijderen en om te kijken waar het vruchtje zit. Ik was nog stabiel en verloor vaginaal nog geen bloed. Direct opereren zou beter zijn dan afwachten.

    Het halfuur dat volgde leek wel een achtbaan. Alle oorbellen uit, piercings uit, nagellak eraf, bloedafname, enz enz... en ondertussen was ik bang. Heel bang. Overstuur door het nieuws en bang voor de operatie. Wat zouden ze aantreffen? Kan ik hierna ooit nog zwanger worden? Mijn vriend hield zich ongelofelijk sterk maar ik zag zijn verdriet. We hebben samen even kunnen huilen en kroelen voor ik weggereden werd voor de operatie. De laparoscopie.

    De verpleegkundigen en artsen waren echt heel meelevend. Ik was overstuur en probeerde me sterk te houden. Maar dat hadden ze natuurlijk zo door. Ze praatten met mij en kreeg bemoedigende aaien over mijn schouders en benen, terwijl ze mij volplakten met plakkers en een nieuw infuus aanlegden voor de anasthesie. Voor ik het wist werd ik naar de operatiekamer gereden. Ik weet nog dat ik een bloeddrukmeter omkreeg en dat er 2 grote lampen in positie gebracht werden. Hierna werd ik wakker in de uitslaapkamer. Ik denk dat de operatie iets meer dan een uur geduurd heeft. Vlak voor 21.00 uur werd ik naar anasthesie gebracht en werd rond 22.30 wakker.

    Na ongeveer anderhalf uur werd ik naar de afdeling gereden. Mijn vriend was ondertussen net binnen. Hij was heen en weer gereden naar het hotel om wat spullen te pakken en snel wat te eten/drinken. Bij de ingang van het ziekenhuis deden ze enorm moeilijk maar door google translate is hij uiteindelijk toch binnengekomen. Gelukkig.

    En daarna lag ik klaarwakker in mijn ziekenhuisbed. Mijn vriend lag naast mij in een stoel te slapen. Wat een held is deze man. Echt. Zo lief en zo goed hoe hij heeft gehandeld!

    Maandag 03.00 uur: Ik heb een infuus met vocht en de pijn valt gelukkig mee. Het voelt beurs onderin mijn buik, wat logisch is. Ik heb 3 witte pleisters op mijn buik en een hoop jodium van onderen. Hoe de operatie verlopen is en wat er verwijderd is weten we nog niet. Dit hopen we straks in de ochtend te horen. Ik mag voorlopig niks eten en drinken om mijn darmen enz ook rust te geven.

    Maandag 04.20 uur. Nog steeds klaarwakker. Er vallen wat puzzelstukjes in elkaar. Die rare laatste menstruatie, contactbloedinkjes vorig week, nare levendige dromen de afgelopen week en nog een aantal dingen. Zouden dit allemaal tekens zijn geweest van wat gaande was? Zaterdag nog een vulkaan beklommen met - wat ik dacht- lichte eipijn. Mijn ovulatie zat er namelijk weer aan te komen. Dacht ik.

    Maandag 22.00 uur. We zijn weer terug in het hotel. Vanmorgen kwam de gynaecoloog vertellen dat de operatie goed gegaan is. Het vruchtje zat in de rechter eileider en de eileider was al geknapt. Ik had nog ‘maar’ een halve liter bloed verloren, we zijn goed op tijd geweest! Mijn rechter eileider was al niet goed. We zijn opgelucht dat het in deze zat en niet links.

    Ik kreeg overdag nog een injectie om het bloed in mijn buik sneller te doen weggaan en een injectie omdat ik een rhesus-negatieve facor heb en we niet weten wat het vruchtje had. Uit voorzorg, om reacties te voorkomen.

    Na een lange dag mochten we rond 18.00 eindelijk weg. Er was een hoop miscommunicatie maar we zijn weg. Gelukkig. Nu zelf samen bijkomen en herstellen. Ik voel mij lichamelijk opzich prima, op de napijn na. Mijn buik is enorm opgezet en ik heb last van de plekken van de pleisters.

    We zijn rustig. Verdrietig, rustig maar ergens diep van binnen ook positief. Ik kan zwanger worden! Onze arts in NL is op de hoogte, gaf tips en binnenkort zien we haar om het vervolg te bespreken. Voor nu pakken we onze rust. We blijven nog even op ons vakantie-adres. Voor de rust, maar ook omdat ik even iets wil herstellen voor we terugvliegen.

    Zo... dit was een heel verhaal! Bedankt als je het helemaal doorgelezen hebt❤️
    Ik weet niet zo goed wat ik ermee wil... vooral van me af schrijven denk ik...

    ❤️❤️❤️
     
  2. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Jeetje meid wat een verschrikkelijke ervaring zeg!! Heel goed dat jullie naar het ziekenhuis zijn gegaan. Mijn moeder heeft destijds veel te lang doorgelopen met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, bijna dood gegaan en voor de rest van haar leven klachten. En gelukkig hebben ze in t ziekenhuis ook goed gehandeld bij je! Je zou maar ergens in de rimboe hebben gezeten.

    Heel veel sterkte met t verwerken hiervan, dat zal nog best wat kosten denk ik.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  3. nneah

    nneah Fanatiek lid

    19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    WoW meid wat een verhaal :cry:
    Weer een flinke tegenvaller... Heel veel sterkte met de verwerking en hopelijk komt er nu eindelijk een goede zwangerschap aan voor jullie.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  4. babywens93

    babywens93 Niet meer actief

    Jeetje meis, wat een ellende! Dan ben je nog in het buitenland ook! “Gelukkig” dat alles goed is gegaan. Heel veel sterkte! Hoop dat het snel beter met je gaat.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.528
    26.076
    113
    Vrouw
    Zo wil je nooit je eerste echo hebben :( ben je eindelijk zwanger, verlies je niet alleen het vruchtje maar ook je eileider. Wat hebben jullie zelf goed gehandeld en ziekenhuis ook! Sterkte met verwerken en ook het beseffen wat er nou is gebeurd. Overgang van relaxte vakantie naar spoedoperatie kan ook niet groter. Hopelijk heb je een spoedig herstel
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  6. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Jeetje wat heftig:( wat zullen jullie in een rollercoaster gezeten hebben, wat ontzettend naar dat dit jullie moest overkomen:(
    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen, en ik hoop dat je het een plekje kan gaan geven.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  7. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Jeetje Lisa wat een verhaal zeg!!
    Heel veel sterkte met je herstel en verwerking. Het is niet niks!
    Ik gun het jullie zo!!!
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  8. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    In het andere topic al een reactie gegeven, maar nogmaals een dikke digitale knuffel en heel veel sterkte!
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  9. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de lieve reacties❤️

    We doen het rustig aan nu en iedereen leeft zo ontzettend lief mee❤️
     
  10. Enigma

    Enigma Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.189
    1.607
    113
    Vrouw
    Ook hier nog even een dikke knuffel. Al is het digitaal... vast beter met je zere buik :p hij is ontzettend gemeend. Wat een rollercoaster zo in een paar dagen! Gelukkig hebben ze meteen goed gehandeld en inderdaad, zwanger worden kun je in elk geval wel! Dat bewijs heb je (pijnlijk) gekregen.

    Even rustig aan nu, laat je goed verwennen. En geef die man van je ook even een dikke knuffel. Wat zal hij geschrokken zijn en wat heeft hij het goed gedaan!
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  11. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Wat naar @Lisa280887 ! Ik wil je veel veel sterkte wensen!
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  12. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ah superlief❤️ Ja hij heeft het echt heel goed gedaan! En nog steeds... zo lief❤️
     
  13. Meisjeeigenwijsje

    Meisjeeigenwijsje Actief lid

    16 jun 2019
    446
    388
    63
    Vrouw
    Wat heftig, en al helemaal in een ander land..! Ik heb er geen woorden voor! Heel veel sterkte deze dagen en heel veel beterschap!, ik duim voor je dat er snel een klein wondertje mag komen!
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  14. Rian89

    Rian89 Fanatiek lid

    13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    Jeetje wat vreselijk....

    Is het je eindelijk gegund om zwanger te zijn.... zit het zo verkeerd! :(:(.
    En dan ook nog eens in het buitenland. Wat lijkt me dat ontzettend lastig.

    Ik wens je heel veel sterkte. Doe rustig aan.. En luister goed naar je lijf!! En goed dat je het van je af schrijft. Ik heb er destijds echt nog wel een tijd last van gehad.

    ❤❤
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  15. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Jeetje, het mag je ook echt niet mee zitten he! Gelukkig is er goed gehandeld waardoor de schade beperkt is gebleven.

    Moet je nu ook even wachten voor je weer verder kan met de IUI's? Los van dat je zelf eventueel verder wil herstellen.
     
  16. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    We hebben op 9 september een gesprek met onze arts in de kliniek! Dan gaan we bespreken hoe nu verder. Ik lees overal dat we sowieso 1 cyclus moeten wachten. We gaan eerst eens kijken hoe mijn lichaam zich herstelt en de cyclus hopelijk weer oppakt! En 9 sept maken we een plan van aanpak. Voor wanneer we weer verder willen.
     
  17. NatasjaaD

    NatasjaaD Actief lid

    24 okt 2018
    170
    100
    43
    Vrouw
    Wat een naar verhaal :(

    Ik wens jou & je vriend veel sterkte toe!
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  18. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Jeetje wat heftig dat dit jullie ook nog eens moet overkomen!
    Fijn dat ze zo snel gehandeld hebben.

    Heel veel sterkte. ♡
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  19. LiesbethP

    LiesbethP Lid

    20 jun 2019
    26
    3
    3
    Vrouw
    Wat een verhaal.. en dat tijdens een ontspannende vakantie..
    Hopelijk kunnen jullie nog wat genieten. Heel veel sterkte geweest
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  20. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Jeetje wat heftig. Zit je dan ‘op vakantie’

    Wat zijn jullie dapper samen. Veel sterkte ❤️
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina