Onvrijwillige en onveilige gemeenschap

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door RomyRowie, 11 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RomyRowie

    RomyRowie Nieuw lid

    11 dec 2019
    1
    0
    1
    Vrouw
    Dames,

    Bij deze heb ik een apart account aangemaakt, speciaal om dit te kunnen vertellen. Ik ben momenteel 40 weken zwanger. De vader is niet in beeld. Niet dat dat feit iets te maken heeft met deze kwestie, maar wel even als info vooraf.

    Gisteravond had ik afgesproken met een oude vriend, bij hem thuis. Voor de volledigheid: ik vertrouwde hem helemaal. Het was erg gezellig, maar na verloop van tijd werd hij aanrakerig. Truth to be told, ik vond het eerst prettig. Sinds ik zwanger ben heeft geen man meer aandacht aan me gegeven, laat staan op fysiek gebied. Enig moment ging het telkens verder, en ik heb meermaals aangegeven dat de grens was bereikt, maar desondanks hebben we toch gemeenschap gehad. Onbeschermd, dus geen condoom.

    Ik voel me zo stom! De toch wat overheersende/dwingende manier waarop hij me ''erin praatte'' terwijl ik het eigenlijk niet wilde, de hele atmosfeer, zijn sterke grip. Ik voel me nu enorm schuldig en angstig. Hij heeft wel zijn excuses aangeboden... Van mezelf weet ik dat ik niks aan SOA's onder de leden heb. Hij beweert 3 maanden terug een SOA-test te hebben ondergaan, dat moet ik dan maar geloven... ze testen hetero's in NL niet op bloed, dus van HIV is aan zijn kant niks bekend

    Wat kan ik het beste doen? Juridische dingen zit ik niet mee, die moeite ga ik me niet getroosten, veel te inspannend nu ik op het punt van bevallen sta. Ik maak me vooral erge zorgen over mijn gezondheid en die van de baby. Stel dat ik HIV of een andere SOA van hem oploop? Ik heb iets gelezen over HIV-remmers bijvoorbeeld, die je binnen 72 uur moet krijgen als kuur (PEP?), maar dat kan natuurlijk niet met de baby. Waar kan ik me het beste toe wenden? Huisarts, GGD? Lichtelijk in paniek en ik vind het moeilijk nu helder na te denken
     
  2. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Wat vervelend voor je dat het zo is gegaan die avond! Echt advies kan ik je niet geven maar de kans op aids is niet zo heel groot zal erg toevallig zijn wel zou je advies kunnen vragen bij de ggd, Mijn enige soa test had ik trouwens ook een bloedtest gekregen.
     
    RomyRowie vindt dit leuk.
  3. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ah wat naar dit. Allereerst een dikke knuffel!

    Mijn test voor chlamydia was ook via bloed. Al verliep dit via de gyn in het ziekenhuis.

    Je kan sowieso altijd info opvragen bij je huisarts of de ggd.
     
    RomyRowie vindt dit leuk.
  4. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    Wat naar dit zeg! Heel veel sterkte!!
    Lastige is dat een SOA test pas betrouwbaar is 2-3 weken na de onveilige gemeenschap.
    Enige wat je zou kunnen doen, is eisen dat hij nu een soatest doet en dat je zwart op wit de uitslag wil... Maar of hij daaraan meewerkt is maar de vraag natuurlijkl
    En anders bespreken met verloskundige/gyn/huisarts. Misschien kan je preventief medicatie krijgen tegen bijvoorbeeld chlamydia, als je dat rust geeft
     
    RomyRowie vindt dit leuk.
  5. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    He wat rot dat je dit meegemaakt hebt. Je kan voor de zekerheid even met je huisarts praten. Dan hoor je actie moet ondernemen of niet. Die bevestiging dat het (hopelijk) geen risico is voor je kindje is misschien wel fijn, blijft het niet in je hoofd rondspoken.
     
    RomyRowie vindt dit leuk.
  6. MariaC

    MariaC Fanatiek lid

    4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Als hij zo begaan is gaat hij met jou mee naar de dokter voor alle testen. Dan hoef je jouw incubatietijd indien nodig niet uit te zitten en heb je binnen een week antwoord.
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  7. Mayflower

    Mayflower Bekend lid

    21 okt 2018
    585
    295
    63
    Vrouw
    Bloedtest kan je gewoon aanvragen via de huisarts voor hiv alleen enige nadeel dit kan pas gedaan worden na 3 maanden na gemeenschap en erna nog een controle na 3 maanden. (Zelf mee gemaakt) soa test is ook idd na 2 weken.
    Hij zelf kan bij de huisarts zijn uitslagen opvragen op papier en dit aan jou laten zien als hij beweerd getest te zijn. Maar als hij ondertussen in die 3 maanden seks heeft gehad met een ander heeft dat ook vrij weinig nut het beste wat je kan doen is je huisarts of verloskundige bellen of je gyn als je daar loopt.
    Pep krijg je niet zomaar helaas teminste niet hier. Daarvoor moeten er een aantal factoren mee spelen..
    En ik zou me toch even afvragen wat voor vriend je heb. Als hij door bleef pushen en helemaal als.je 40 weken zwanger bent.
    Hij kan zich ook laten testen op hiv nu. Als hij het heeft dan kan dat waarschijnlijk al aangetoond worden. En hij kan dat gewoon aanvragen via de huisarts
     
  8. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Als ik jou was zou ik idd of huisarts of Ggd proberen.
    Desnoods de soa-poli in het ziekenhuis bellen wat te doen.
    Nu komt hiv onder heteroseksuelen veel minder voor dan bij homoseksuelen. Dus in die zin is het niet heel aannemelijk, maar wel mogelijk.
    Maar leg vooral je zorgen voor en wellicht kunnen zij in deze situatie iets voor je betekenen.
    Vanuit mijn werk weet ik dat dit soort dingen vaker gebeuren, helaas. En zeker voor jou kindje kán er een risico zijn, dus wellicht kom je wel in aanmerking voor PEP als de situatie in de ogen van de arts daar om vraagt.

    Ik snap dat je behoefte had aan fysiek contact, maar deze “vriend” had nooit zo ver mogen gaan terwijl jij aangaf dat je niet wilde. Ook daar zou ik zeker met iemand over praten, al is het maar om straks dingen te voorkomen. Zwangerschap, de zorgen om dit voorval en de kraamtijd is ook pittig. Dit soort dingen kunnen gaan vreten.
    Hopelijk vind je de hulp die je nodig hebt!
    Sterkte!
     

Deel Deze Pagina