Onvruchtbaarheid door eiceldonatie????

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Happymommy84, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

Hallo,

In mijn omgeving zijn twee mensen die helaas alleen nog kans maken om mama te worden door eiceldonatie. Nu zou ik ze zo graag willen helpen maar voor dat ik er serieus over na ga denken wil ik 1 ding zeker weten. Kun je onvruchtbaar worden door eiceldonatie??? Ik ben nu de trotse mama van Roan maar in de toekomst willen wij hem nog wel een broertje of zusje geven...

Ik wil ze zo graag helpen, pffff...

2. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Heel lief van je om dit te willen doen, maar dit is een hele zware beslissing die je denk ik nog niet moet nemen voor je zelf uitgezwangerd bent en alle consequenties hebt overzien en je heel goed hebt ingelezen in het proces (no offence maar gezien je vraag heb je je nog niet echt voldoende verdiept).

Overigens kun je niet onvruchtbaar worden van ecd. Dan zou iedereen incl. ikzelf na een punctie onvruchtbaar zijn en dat is gelukkig niet zo!

Veel succes met het nemen van je besluit

groetjes

3. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Heel lief van je dat je er aan denkt meis. Volgens mij is het zo dat je zolang je nog zelf een kinderwens hebt, je helemaal geen eicel donatie mag doen.

Onvruchtbaar wordt je er geloof ik niet van, maar het heeft wel ontzettend veel invloed op je lichaam.

Wat Maria zegt, eerst nog maar even veel info verzamelen.

Succes

4. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hoi... volgens mij kan een complicatie wel zijn dat je onvruchtbaar word.. al is de kans iniminie....

ze doen de punctie wel met een naald in je eierstok en je kunt een infectie o.i.d krijgen.... ook is er een klein risico op overstimulatie... dat kan heel erg gevaarlijk zijn...

er zitten wel risico,s aan... als het je enige kans is op een kindje is vrijwel iedereen bereid die kleine kans op complicaties voor lief te nemen en de behandeling te doorgaan... maar dat is volgens mij wel de reden dat je zelf in ieder geval klaar moet zijn met je kinderwens als je eiceldonatie wilt doen...

wat geweldig dat je dit wilt doen.... waarom stel je je vragen niet aan bijv een fertiliteitsafdeling? die kunnen je precies vertellen hoe het zit???

groetjes Jose

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Je kan idd onvruchtbaar worden van eiceldonatie.
    Je kan er zelfs door overlijden.
    Maar dit zijn wel de extremen.
    De kans dat het goed gaat is vele malen groter, maar het is zeker niet zonder risico.
    Maar gezien jullie kinderwens op kort termijn zal je geen ecd mogen doen.

Wel heel lief dat je erover nagedacht hebt!

Liefs Dreamer

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Met dat overlijden valt het wel wat mee, hoor! ;) Ik heb nog nooit gehoord dat er mensen door een IVF/ICSI-behandeling overlijden en dat is precies hetzelfde principe. Je kunt door hormoongebruik en de punctie altijd complicaties oplopen, maar ook dat komt erg weinig voor.

Wel is het zo dat je geen eiceldonor mag zijn als je zelf nog een kinderwens hebt. Op dit moment is dat dus geen optie voor je.

7. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Helemaal mee eens, ik heb namelijk zo'n uitzonderlijke en zware ontsteking aan mijn eierstok gekregen na onze 2e poging, maar tijdens de 3e poging ben ik toch echt zwanger geraakt. Dat is juist de pre dat IVF/ICSI en dus ook ECD ook bij verklevingen etc aan je eirerstokken kan een punctie gewoon plaatsvinden. De aanmaak van eicellen wordt gestuurd in je hersenen en die worden niet geprikt tijdens een punctie ;)

8. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

Thanx voor de reacties. Ik heb me er inderdaad nog niet in verdiept, dit was eigenlijk mijn eerste zet. Het is nu al helemaal duidelijk. Voorlopig denken we nog niet aan een tweede maar in de toekomst hoop ik wel dat het ons nog een keer gegund is...

9. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Dit is niet waar!

In een hoop ziekenhuizen doen ze het namelijk wel maar wijzen de donor wel extra op de risico's. Mocht ik nog een keer zwanger mogen worden dan is Ikdus (van deze pagina) onze donor. Zij heeft ook nog een kinderwens. Ze gaan het wel overleggen in het team maar het is bijna zeker dat ze het gewoon mag gaan doen.

En aan elke ivf/icsi/ecd zit een risico net als aan elke zwangerschap.

Wij hebben het eerste gesprek in het ziekenhuis met Ikdus al gehad en daar hebben ze haar ook benadrukt dat een behandeling zowel geestelijk als lichamelijk zwaar is. Ook dat je in het ziekenhuis kan komen te liggen met ernstige complicaties maar dat gebeurt niet vaak.

Het is gewoon goed dat je je bewust bent van de risico's. Daarbij is de voorkeur wel dat je geen kinderwens meer hebt maar er zijn ziekenhuizen genoeg waar dat geen vereiste is.

Lief dat je dit wilt doen. Ik ben onze donor nog steeds dankbaar! Wij hadden anders nooit onze tweeling Luuk en Thijs* gekregen

Deel Deze Pagina