onze dochter waarschijnlijk autist

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door IDF2009, 20 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IDF2009

    IDF2009 Lid

    21 nov 2011
    98
    1
    0
    goudsmid/huisvrouw
    Brielle
    Ik heb even een dip. ik ben een moeder van 2 mooie meiden onze oudste heeft waarschijnlijk een vorm van autisme en vandaag is een heel slechte dag. ik kan wel heel erg huilen nu. dus vergeef me mijn frustratie vaak moet ik die even uiten en heb weer wat bufferruimte opgebouwd en kan er weer tegen. we zitten midden in traject van testen voor haar en zij weet dit ook en dat maakt dat ze niet makkelijker woord in de omgang hoop straks met de diagnose dat ze zelf ook meer rust vind. als ouder is het erg moeilijk vooral om dat de buitenwereld haar niet snapt en verwacht dat zij in de "hokjes past' maar dat doet ze niet. vooral met school heel heel veel problemen en dit geeft ons als ouders ook erg veel stress. elke dag weer moeten horen hoe slecht ze het deed hoe een stoorzender ze is soms trek ik het gewoon even niet meer en dat moment heb ik dus nu. en dag gewoon een goed beriht van de school zou zo welkom zijn een keer horen dat ze het goed deed een keer dat de juf blij is dat ze er was. pfff (ik huil) ik ben zo moe en toch moet ik door knokken wand zij kan het niet maar soms zou ik ook wel eens een dagje niet willen knokken en gewoon mogen zijn met haar...sorry hoor ik zit er even door even flink huilen en vloeken en me zelf weer herpakken en weer door knokken maar nu mag ik even boos verdrietig en gefrustreerd zijn. ik ben ook maar mens
     
    MariTheresa vindt dit leuk.
  2. Fabje123

    Fabje123 Bekend lid

    9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Tuurlijk ben je ook maar een mens! Wat heftig moet het zijn voor jou en je dochter! Ik hoop dat een evt diagnose handvatten en daarmee rust geeft.

    En af en toe je frustratie eruit gooien is alleen maar goed toch?

    Sterkte vandaag!
     
  3. IDF2009

    IDF2009 Lid

    21 nov 2011
    98
    1
    0
    goudsmid/huisvrouw
    Brielle
    Dankje. ja ik moet soms ook echt even flink uiten zeg maar wand wil het niet op haar of haar zusje afreageren zij kunnen er ook niets aan doen maar ik moet het wel ff kwijt. net even flink zitten janken en vloeken en nu gaat het wel weer. het is idd zwaar maar vooral voor haar ze kan zich moeilijk uiten en raakt dan gefrustreerd en boos maar neem je even de tijd om te luisteren dan heb je al de halve wereld gewonnen bij haar. ze is echt geen kwaaie maar ze heeft gebruiksaanwijzing en die moet je wel volgens anders woord het niets en probeer dat maar eens aan een school duidelijk te maken wand daar werkt het niet zo daar moet het kind zich aan passen naar hun en dat kan zij niet dan loopt ze vast. en dat is dus ook steeds het punt waar het mis gaat. ze is echt geen kwaaie en ze is zo lief met haar kleine zusje zo rot om haar dan zo te zien worstelen met school gewoon hartverscheurend. dus hopelijk snel de uitslag en gepaste hulp hoop dat ze het ooit wat makkelijker mag krijgen wand hier woord je niet vrolijk van.
     
  4. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat je ook voelt, welke diagnose er komt, ze is en blijft je dochter. Door de diagnose zal zij niet veranderen, maar jij zal je moeten aanpassen zodat zij in deze wereld kan blijven staan.
    Ze is geen autist, ze is jouw dochter met autisme. Maar altijd in de eerste plaats jouw dochter!

    Als je straks een diagnose hebt zal je hopelijk ook snel handvaten krijgen en haar steeds meer begrijpen. Maar de diagnose zal mogelijk ook heel heftig zijn. Toen wij de diagnose kregen was ik echt wel even flink van slag en dat was ook niet na 1 dag weg.

    En sommige dagen zijn zo heftig; maar bedenk, morgen is er weer een nieuwe dag met nieuwe kansen.
     
  5. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Sterkte. Ik hoop dat school zich ook wat anders gaat opstellen als je een diagnose kan overhandigen. Elk kind zou zich gewenst moeten voelen op school...
     
  6. Tazzy

    Tazzy Fanatiek lid

    20 aug 2013
    1.364
    30
    48
    Ach meis wat vervelend dat je je zo voelt! En inderdaad het is gewoon jouw lieve dochter wat voor "label" er ook aangeplakt mag worden.
    Ik hoop dat ze op school inzien dat ze op deze manier een hoop verdriet veroorzaken, ik zou eens heel duidelijk gaan praten met school wat er speelt en wat dat met jullie doet!
    Heel veel sterkte!
     
  7. wuppie 01

    wuppie 01 Fanatiek lid

    1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Herkenbaar hoeveel het van je vergt als je in de onderzoeken zit.
    Je voelt je ook zo machteloos omdat je zo weinig invloed heb op school.

    School zou ik eens mee om de tafel gaan kleine stapjes en belonen.

    Bij ons reageerde de opvang zo negatief, toen heb ik het vrij bot heel direct gezegd is er ook nog iets positiefs, je geeft alleen maar negatieve punten ? Sindsdien gaat het een heel stuk beter, de leidster is nu veel positiever naar hem.
     
  8. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Dikke knuffel voor jou... misschien een vreselijke dooddoener, maar ik heb zelf ook ASS en ik heb een gezin, werk.. ik weer natuurlijk niet welke vorm je dochter heeft, maar blijf positief, ze zal je waarschijnlijk nog ontzettend gaan verbazen.
     
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.799
    8.664
    113
    Ondanks het misschien wel een label is en voor jezelf niet belangrijk maar wanneer mensen weten wat het is kunnen ze misschien beter inleven en haar passend onderwijs geven. Ik hoop dat ze snel een fijne plek heeft op school.

    Je schrijft dat ze op school haar een stoorzender vinden, zijn ze dan wel al bezig om met jullie mee te denken? Koptelefoon of zo'n tafel waar je de zijkanten en voor je omhoog kan klappen om voor zichzelf een rust plek te hebben om minder afgeleid te worden. Wanneer ze dan klaar is met haar werk kan ze het zelf weer inklappen en heb je een gewone tafel.
     

Deel Deze Pagina