Onze kater is ziek...

Discussie in 'De lounge' gestart door Tamar, 3 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Hallo allemal,

    Onze kater van ongeveer 11 jaar oud geeft na het eten vaak over, vanmorgen kwam ik terug van boodschappen doen en ja hoor weer een aantal vieze vlekken. Bah!!
    Ik weet wel, hij kan er niks aan doen en in december had de dierenarts hem eigenlijk al opgegeven, hij woog op dat moment nog maar ruim twee kilo. Inmiddels is hij weer iets aangekomen, gelukkig want het was altijd een lekkere stevige kater van 6 kilo.

    We hebben er lang overdacht (in december al) en hebben besloten niet te behandelen en dus ook niet uit te zoeken wat hij eventueel heeft. O.a omdat het een moeilijke kater is om bijvoorbeeld medicijnen aan te geven. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen het hier mee eens is, maar het is onze keuze en hoop hierin gerespecteerd te worden.
    Gelukkig heeft hij geen pijn en toont niet ziek.
    Maar het hoort natuurlijk niet al dat overgeven, ik heb de dieren arts gebeld en afgesproken dat we volgende week langs komen.

    Ik weet niet of er hier mensen met katten zijn , maar misschien hebben jullie tips tegen misselijkheid bij katten. Hij eet Senior brokken van Hills emn af en toe krijgt hij wat vlees van Whiskas, omdat hij dat zo lekker vindt. Daarvan gaat hij weer aan de diarree.

    Groetjes Tabitha
    (Tamar is een combi van mijn naam en die van mijn vriend)
     
  2. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    ocharme je kater, dat ie op die leeftijd nog ziek moet worden. Maar blijkbaar wordt ie lekker verwent bij jullie.
    Ik heb 2 poezen, die geven ook regelmatig eens over, maar dat is uit pure gulzigheid.
    Friskies heeft ook een soort brokjes voor poezen met een gevoelige maag. Mss dat dit nog wat kan helpen.
    Anders heb ik geen tips.
     
  3. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    hey,

    ach wat zielig dat hij ziekies is!!!
    bij mijn kat werkt het nog weleens om kattengras te geven tegen de misselijkheid...
    ze loopt dan altijd te draaien en te doen en heel zielig miauwen, dan zet ik het kattengras neer en is er niets meer aan de hand...
    ik kan het niet de hele dag laten staan dat gras, ze maakt er 1 groot feest van dan, door het hele huis ligt dan gras!!
    succes en sterkte ermee, liefs bianca
     
  4. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Hoi, ik heb geen tips, maar wou je toch even succes en heel veel sterkte wensen. Ik vind't zo zielig...
     
  5. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Bij deze bedankt voor de tips; ik ben even bij de dierenwinkel geweest en heb andere brokken gehaald. Brokken voor gevoelige darmen had ik al, maar die wil hij niet meer.(die heeft hij wel voorheen gegeten) Dus heb ik nu maar een ander smaakje van Hills gekocht. Ben benieuwd of die ze lust.... Gelukkig heb ik nog twee katten!!!

    Misschien is kattengras idd een goed idee, het is al weer een tijd geleden dat ik dat heb gekocht voor onze katten. Ze vinden het bij ons ook geweldig dat gras.....

    Thx Tabitha
     
  6. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hoi Tamar .
    Sterkte met je kat .
    Ik heb zelf 4 katten en ik geef ze ook altijd kattengras als ze niet lekker zijn .
    Dan is het zo weer over .

    Geef kater maar een grote aai van me .

    Groetjes Joyce
     
  7. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    je kan een blikje hill's ad ( voor katten die ziek/ verzwakt zijn ) bij de da kopen )
    sterkte,
     
  8. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Thx dames,

    Het kattengras heeft super geholpen.... Vanmorgen en grote haarbal, blijkbaar zat die erg dwars......

    Groetjes Tabitha :D
     
  9. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    je kan ook gewoon bij de dierenarts een middeltje krijgen tegen misselijkheid en braken, neem aan dat de dierenarts dat wel geeft, hij is immers bekend.
     
  10. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Nou gelukkig maar dat het heeft geholpen!!! nu maar kijken of het andere gespuug over is nu ;) heel veel sterkte met je kat(ten) ;)
    Ik heb er ook 2 en weet hoe gezellig het is (samen met de hond). Het zijn toch ook een soort kids ;)
     

Deel Deze Pagina