Onze laatste strohalm...TESE in Dusseldorf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sas79, 2 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas79

Sas79 Lid

2 mei 2010
    97
    0
    6
    Iets bij de politie
    Oosten van NL
    Nou, het is zover..
    Iets waarvan we dachten: "Dat overkomt ons niet". En ja hoor...toch.
    Mijn vriend en ik zijn sinds januari vorig jaar bezig om zwanger te worden. Dit wilde maar niet lukken.
    In Januari van dit jaar, zijn we door onze huisarts doorverwezen naar het ZGT in Hengelo.
    Uit diverse ondezoeken bleek het verschrikkelijke nieuws. Mijn vriend heeft "niet-obstructieve azoospermie". :(
    De enige mogelijkheid om te kijken of er ooit een kindje van ons samen op de wereld mag komen, is een TESE-behandeling.
    Onze gyn. dr. Neve, heeft ons aangeraden om hiervoor naar Dusseldorf te gaan. "ALS er zaadcellen zijn, vinden ze die in Dusseldorf" vertelde ze ons. Maar de kans is erg klein.
    Dus wat doe je dan? Precies, diezelfde middag, donderdag 8 april, meteen gebeld met Dusseldorf pm een afspraak te maken met dr. Scholtes. We kunnen 8 juni terecht voor een intake-gesprek.
    We hadden gehoopt dat we eerder aan de beurt zouden zijn, maar er gaan tegenwoordig, heel begrijpelijk, veel Nederlandse stellen naar Dusseldorf.
    De telefoniste zei dat we, als we het intake-gesprek gehad hadden,
    mijn lief binnen twee weken onder het mes zou kunnen.

Pfffff...wat een spanning en verdriet.
    Veel op forums gekeken en daarom ook ons verhaal geplaatst, Dit omdat ik m;n hart moet luchten en om hopelijk over een tijdje een positief resultaat te kunnen delen met stellen in dezelfde situatie.
    Want....een beetje hoop doet leven.;)

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    ik wil je veel succes wensen lieve sas...

en ik kan alleen maar zeggen dat ik GROOT fan ben van dusseldorf!
    meer dan van de NL ziekenhuizen en vooral protocollen.

de kliniek is een supersonische, echt deutsch grundliche, kliniek, en je kan zowel met S als U (de embryoloog van wie ik groot fan ben) altijd bellen enzo.
    wel is het handig om zelf mee te denken en op te letten- het is er zo ontzettend druk met inderdaad veel ' overlopende NLse stellen '

ik hoop echt dat ook jij hier een fijn gevoel, en vooral weer hoop en moed, zal hervinden.

alle succes gewenst!

3. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Beste Sas,

Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen. Wij hebben de TESE in februari gehad in Mülheim (daar moet je naartoe voor de ingreep). Een hele aardige arts zit daar.

Het is allemaal super spannend natuurlijk. Alleen dat van die 2 weken na de intake... dat kan weleens wat langer worden. Wij hebben ook ongeveer 1,5e maand gewacht voor we aan de beurt waren. Maar oke, dat is altijd nog veel sneller dan hier in Nederland én ze zijn daar inderdaad veel kundiger!

Mocht je nog iets willen weten... ik denk dat ik aardig wat vragen kan beantwoorden! :D

Liefs,
    Loutjelou

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Verschrikkelijk nieuws hebben jullie voor je kiezen gekregen :(
    Hoop doet inderdaad leven... en ik hoor veel goeds over Düsseldorf. Heel erg veel succes! Dat jullie droom maar uit mag komen!

5. Sas79

Sas79 Lid

2 mei 2010
    97
    0
    6
    Iets bij de politie
    Oosten van NL
    Bedankt voor de reacties...We gaan er ook maar van uit dat het allemaal langer duurt dan er gezegd wordt.

Loutjelou, hoe heeft jouw partner de TESE ervaren? Viel het hem mee of tegen? Ik heb gelezen dat een man er op z'n minst een week veel last van heeft.
    En hebben ze bij jullie helemaal geen zaadcellen gevonden of geen bruikbare?

Liefs Sas

6. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Nou, hij was behoorlijk beurs! En heeft best wel pijn gehad de eerste dagen. Wij hebben om en om coolpacks in de vriezer gelegd zodat het koud kon blijven. Dat werkte goed. Hij heeft een week last gehad inderdaad maar ik daarna nog een week thuisgebleven, hij heeft vanuit huis gewerkt. Bij ons zijn er helaas helemaal geen zaadcellen gevonden...

Oh en qua kosten valt het ook allemaal wat duurder uit dan je denkt, wij hebben gelukkig wel veel vergoed gekregen.

Je moet er rekening mee houden dat je eerst de intake met dr. S (volle namen mogen hier niet op het forum) hebt en dan de intake met de androloog (dr. "Voetballer", die heet net zoals die aanstaande van Yolanthe maar dan met sch) en dáárna kunnen ze pas een afspraak voor de ingreep inplannen. Misschien dat je nog eens met DD kunt bellen/mailen om te vragen of het gesprek met dr. Füssball ook meteen op 8 juni kan? Alhoewel ik denk van niet want ze doen de TESE's op dinsdag en vrijdag... maar het valt te proberen!

7. s1986

s1986 Niet meer actief

Spannend meis een tese!
    Hoop voor jullie goed nieuws!
    Mijn mannetje heeft de tese als het best ervaren de minste pijn iig.
    Hij heeft eerder een mesa gehad maar ook een kleine tese soort punctie waar de tese plaatsvind. Daarna de grote tese.
    Heel veel sterkte met wachtten!!!!!!

8. intra4

intra4 Niet meer actief

Jeetje Sas het was net of ik mn eigen verhaal hier zat te lezen.
    Zelfde geboortejaar, denk zelfde woonplaats, zelfde stappen te ondergaan!
    Wij hebben morgen ons 1e intake gesprek bij Dr. S in Dusseldorf.

Wil jou heeeeeel veel sterkte wensen en lekker je verhaal hier kwijt schrijven hoor ;)

9. Sas79

Sas79 Lid

2 mei 2010
    97
    0
    6
    Iets bij de politie
    Oosten van NL
    Hey Poekie.
    Dat is inderdaad toevallig (hoe vervelend ook in deze situatie ;)).
    Ik heb net je positieve verhaal gelezen onder het andere topic.
    Ik duim voor je!

Groetjes Sas

10. intra4

intra4 Niet meer actief

Hoi Sas hoe is het nu met je?

11. Sas79

Sas79 Lid

2 mei 2010
    97
    0
    6
    Iets bij de politie
    Oosten van NL
    Hey Poekie,

Beetje zenuwachtig, terwijl we volgende week dinsdag alleen nog maar het intake gesprek hebben in DD.
    Als ik bij jullie kijk, is de TESE redelijk snel na het intake gesprek..
    Dat is natuurlijk hartstikke mooi, maar dat houdt ook in, dat een eventuele negatieve uitslag ook heel dichtbij is...en daar zie ik enorm tegenop.

En hoe is het met jullie?

Liefs Sas

12. Sas79

Sas79 Lid

2 mei 2010
    97
    0
    6
    Iets bij de politie
    Oosten van NL
    Nou, gisteren het intake gesprek gehad in DD. Viel me ontzettend mee. Vriendelijke mensen en Dr. S was redelijk positief.
    Hij gaf ons 60 tot 70% kans dat er zaadcellen gevonden worden bij de TESE....durf er bijna niet op te hopen.
    Morgen gaan we weer terug voor een afspraak met de androloog.
    Hopelijk kan de TESE er ook snel achteraan...

Liefs Sas

Deel Deze Pagina