Onzeker en schuldgevoel

Discussie in 'De lounge' gestart door QueenMuffin, 16 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QueenMuffin

    QueenMuffin Niet meer actief

    Hoi allemaal,

    Ik werk in de zorg en al 8 jaar bij hetzelfde verpleeghuis.
    Ik héb mooie tijden meegemaakt maar ook slechte.
    Op dit moment zit ik door mijn werk niet lekker in mijn vel en zie dit in de toekomst ook niet meer gebeuren.
    Heb meermaals aangegeven meer te willen werken en ondanks personeelstekort krijg ik er niks bij.
    Dit maakt me verdrietig omdat ik me altijd voor de volle 200% inzet.

    Nu heb ik gesolliciteerd bij een ander verpleeghuis waar ik wel de uren kan krijgen die ik zou willen werken.
    Maar ik voel me schuldig.
    Vooral tegenover mijn collega's ( waarvan ook iedereen weg gaat maar toch ) en de cliënten.

    Heb namelijk erg veel moeite met voor mezelf kiezen omdat ik altijd probeer een ander te vriend te houden en cijfer mezelf weg.
    Ookal merk ik dat ik toe ben aan een nieuwe start , ik ben onzeker en voel me schuldig

    Hebben jullie tips hoe ik hiermee om kan gaan ? Of bemoedigende woorden.
    Diep van binnen weet ik dat ik voor mezelf moet kiezen maar oh oh oh wat vind ik het moeilijk
     
    Bailey07 en OumSou vinden dit leuk.
  2. roever

    roever Niet meer actief


    Aan jezelf denken en voor jezelf kiezen, want een ander doet het absoluut niet voor je...

    Zo werkt het tegenwoordig helaas :(

    Het maakt niet meer uit of je je 50% Of 300% inzet....

    Dus als ik jou was... Gondor iT en leef je eigen leven, die leef je maar 1x!!! :D
     
    QueenMuffin vindt dit leuk.
  3. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    Je weet het antwoord eigenlijk zelf al ;) andere collega's blijven ook niet voor jou. En weet zeker dat de mensen in het verpleeghuis je het aller beste gunnen en je vast gaan missen maar ook hun raken gewend aan een nieuwe;)

    Veel succes!