Onzeker en schuldgevoel

Discussie in 'De lounge' gestart door QueenMuffin, 16 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QueenMuffin

    QueenMuffin Niet meer actief

    Hoi allemaal,

    Ik werk in de zorg en al 8 jaar bij hetzelfde verpleeghuis.
    Ik héb mooie tijden meegemaakt maar ook slechte.
    Op dit moment zit ik door mijn werk niet lekker in mijn vel en zie dit in de toekomst ook niet meer gebeuren.
    Heb meermaals aangegeven meer te willen werken en ondanks personeelstekort krijg ik er niks bij.
    Dit maakt me verdrietig omdat ik me altijd voor de volle 200% inzet.

    Nu heb ik gesolliciteerd bij een ander verpleeghuis waar ik wel de uren kan krijgen die ik zou willen werken.
    Maar ik voel me schuldig.
    Vooral tegenover mijn collega's ( waarvan ook iedereen weg gaat maar toch ) en de cliënten.

    Heb namelijk erg veel moeite met voor mezelf kiezen omdat ik altijd probeer een ander te vriend te houden en cijfer mezelf weg.
    Ookal merk ik dat ik toe ben aan een nieuwe start , ik ben onzeker en voel me schuldig

    Hebben jullie tips hoe ik hiermee om kan gaan ? Of bemoedigende woorden.
    Diep van binnen weet ik dat ik voor mezelf moet kiezen maar oh oh oh wat vind ik het moeilijk
     
    Bailey07 en OumSou vinden dit leuk.
  2. roever

    roever Niet meer actief


    Aan jezelf denken en voor jezelf kiezen, want een ander doet het absoluut niet voor je...

    Zo werkt het tegenwoordig helaas :(

    Het maakt niet meer uit of je je 50% Of 300% inzet....

    Dus als ik jou was... Gondor iT en leef je eigen leven, die leef je maar 1x!!! :D
     
    QueenMuffin vindt dit leuk.
  3. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    Je weet het antwoord eigenlijk zelf al ;) andere collega's blijven ook niet voor jou. En weet zeker dat de mensen in het verpleeghuis je het aller beste gunnen en je vast gaan missen maar ook hun raken gewend aan een nieuwe;)

    Veel succes!
     
    QueenMuffin vindt dit leuk.
  4. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Groei gaat altijd gepaard met een beetje weerstand, in jouw geval schuldgevoel! Dus zie het als iets positiefs. Maar weet ook dat het tijd is om te gaan. Laat het los, kies voor jezelf alsjeblieft. Niet voor een ander, maar echt voor jezelf, daar heeft uiteindelijk iedereen veel meer profijt van. Ook je cliënten, want als jij gelukkig bent straal je dat ook uit op de werkvloer.
     
    OumSou en QueenMuffin vinden dit leuk.
  5. Lappies

    Lappies Actief lid

    21 aug 2018
    278
    167
    43
    Kies voor jezelf en ga ervoor! Het is een kwaliteit dat je je zo betrokken voelt maar het moet niet ten koste gaan van jouw werkplezier. En zo klinkt het nu wel. Ik herken het wel maar zodra je dalijk op je plek zit bij een nieuwe baan kun je dat schuldgevoel hopelijk loslaten.
     
    QueenMuffin vindt dit leuk.
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Wat goed dat je hebt gesolliciteerd! Ben je al aangenomen?

    Na 7 jaar is het heel goed om eens ergens anders te kijken en als zij je niet kunnen bieden wat jij wilt, is dat hun verlies!

    Dus doorzetten deze stap en ervoor gaan! Vooral als je ook voelt dat je toe bent aan een nieuwe start. Succes!
     
    QueenMuffin vindt dit leuk.
  7. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Het siert je dat je betrokken en loyaal bent, en een groot hart hebt voor de mensen waar je mee werkt. Maar als die kwaliteit je tegenhoud om keuzes te maken waar jij zelf door kunt groeien, word het een zwakte en moet je juist die stap voor jezelf zetten. Zoveel uren van je leven besteed je aan werk, laat het dan (als het kan) op een plek zijn waar jij met plezier naartoe gaat.

    En wat mij altijd helpt: wat is nou het ergste dat kan gebeuren? En hoe reeel is dat? 99 van de 100keer is dat totaal onrealistisch en moet je het gewoon doen!
     
    QueenMuffin vindt dit leuk.
  8. QueenMuffin

    QueenMuffin Niet meer actief

    Nog niet aangenomen maar de stap dat ik heb gesolliciteerd is al een hele stap voor mij
    Maak wel een grote kans want het is een vacature waar niet veel mensen voor komen.
     
  9. QueenMuffin

    QueenMuffin Niet meer actief

    Dank voor jullie reacties, ze doen me goed.
    Ik begin toch steeds meer het besef te krijgen dat ik een goeie keuze heb gemaakt.
    Dat ik niet egoïstisch ben als ik voor mijn eigen geluk ga.
    Vind het nog steeds moeilijk maar ik ga ervoor.
     
    Lappies vindt dit leuk.
  10. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.903
    113
    noord holland
    Ik krijg nu weer die zin 'het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen' in mijn hoofd.
    Erg groot braak-gehalte maar ook wel waar natuurlijk ;).
    In elk team zitten wel mensen zoals jij, die veel te lang investeren maar weinig terug krijgen, er wordt vooral makkelijk gebruik van gemaakt maar linksom.of rechtsom kiest de rest ook voor zichzelf.
    Zolang je je daar goed bij voelt is het oké, maar als dat niet meer is, mag ook jij voor jezelf kiezen. Ik zou dus echt proberen jezelf duidelijk te maken dat je dit gewoon mag doen, en je niet schuldig te voelen. Je werkt nog altijd om te leven en niet andersom.
     

Deel Deze Pagina