Onzeker..weet niet meer hoe ik het goed moet doen.

Discussie in 'Voeding' gestart door karin29, 12 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin29

    karin29 Bekend lid

    29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi,

    Weet gewoon niet meer hoe ik het goed moet doen.
    Krijg ons ventje gewoon niet voldoende aan de melk.
    Verder weet ik gewoon niet meer hoe ik het hele eetpatroon erin moet krijgen.
    Mijn schema is:
    08.00 uur 200cc melk met 4 scheppen Bambix.
    10.00 fruit (eet hij bijna niet)
    12.00 uur boterham (eet hij wisselend)
    13.00 uur 150 cc melk (wil hij eigenlijk nooit)
    16.30-17.00 uur groente hap (eet hij helemaal op)
    20.00 uur 200 cc melk (drinkt hij meestal 50 cc van)

    Heb eigenlijk al vanalles geprobeert zoals Bambix verschuiven naar de avond. Fruithap na de groente hap geven wat hij heel lekker vindt. Maar drinkt vervolgens zijn fles niet meer leeg. Hij slaapt veel dus dat gaat goed maar hij hij ondanks dat toch al om 19.00 uur moe en kan dus van vermoeidheid (denk ik) niet meer de laatste fles nemen. Daarnaast geprobeert om hem na 21.00 uur wakker te maken en hem daarna nog melk te geven maar ook zonder succes.
    Water en diksap of thee en dergelijke drinkt hij misschien 50 cc per dag extra dus ook niet veel.

    Hij drinkt dus maar ongeveer 400 cc melk per dag en 50 cc ander vocht. Het lijkt ook steeds minder te worden wat hij drinkt.
    Verder is hij vrolijk en lijkt er geen last van te hebben maar ik maak me echt zorgen.

    Ben al bij de huisarts en CB geweest en die weten het ook niet. Ze zeggen eigenlijk " ja hij is nog niet uitgedroogd", " hij is vroijlijk dus niets aan de hand". Vraag me echt af hoe dit verder moet.

    Sorry voor het lange verhaal maar zit er echt mee in mijn maag en weet niet meer hoe ik het moet doen.

    Groetjes Karin
     
  2. TriCo77

    TriCo77 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    hoi wat een rotprobleem he met die kids als ze niet willen, ik weet er alles van.
    Colin wil de ene keer ook beter dan de andere keer.
    zo kreeg ik hem niet aan de brood, en vandaag at ie ineens een halve op incl korstjes.

    diksap drinken wou hij eerst ook niet zo, maar ik heb nu sinds anderhalve maand ofzo een beker van Nuby met een rietje, en daar drinkt ie zo graag uit. kan hem ook zelf vasthouden (beker hoeft niet omhoog) en nu drinkt ie ongeveer wel rond de 100cc diksap over de dag verdeeld.

    en met dat fruit wil ie ook niet? als je hem dan een banaan in de handen duwt..... misschien een idee ipv een potje.

    zijn maar wat ideeen hoor..

    groetjes
     
  3. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Omdat ons CB zegt dat Glenn tussen de 300 en 400cc moet zitten aan zuivel, ben ik af en toe aan de Optimel met Glenn. Ipv opvolgmelk bij zijn brood dus 100cc Optimel drink.
    En een toetje na het eten, denk aan bv kwark met óf zonder fruit, yoghurt, Kwarkolino, Yogholino. Zo komen ze ook aan hun zuivel.
    En vanaf 9 maanden mág je de laatste fles laten vallen. (die vóór het naar bed gaan dus)

    Wat je ook kan proberen, is een fruitshake te maken.
    Kijk maar op www.frisokindervoeding.nl
    Glenn drinkt dat heel graag. Én daar zit weer 100cc opvolgmelk in. 2 vliegen in 1 klap dus.

    Sterkte. Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt.
     

Deel Deze Pagina