Onzeker zwangerschap na miskraam

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door MGvN, 2 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MGvN

    MGvN Lid

    28 dec 2018
    35
    15
    8
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Inmiddels ben ik ongeveer 5 of 6 weken zwanger. In juni een miskraam gehad (missed abortion).
    Ik voel me echt totaal anders dan vorige keer. Toen was ik misselijk en deden mijn borsten erg pijn en veel buikpijn. Nu heb ik alleen tepels die pijn doen. Voel me gigantisch onzeker. Vandaag voel ik mijn tepels weer amper en dan raak ik meteen weer in de stress. Zo vervelend. Iemand tips?
     
  2. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Mijn eerste zwangerschap was ook een missed abortion met 9w2d. Ik weet hoe je je voelt, je bent continu ongerust en let op alle symptomen. Helaas kun je niks anders doen, dan afleiding zoeken in leuke dingen. Hobby's, dingen doen met vriendinnen etc.

    Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken, zodat je er niet zo mee bezig bent. Ik ben op het begin van deze zwangerschap echt veel te obsessief bezig geweest. Uiteindelijk heb ik dit van me af kunnen zetten door me bezig te houden met mijn hobby's en door m'n werk. Dit wil ik jou ook adviseren!

    Hou je sterk de komende tijd, het is niet niks.
     
  3. MGvN

    MGvN Lid

    28 dec 2018
    35
    15
    8
    Vrouw
    Lief dank je wel:) op hoeveel weken heb je toen je echo laten doen? Ik twijfel of ik hem een week wil vervroegen namelijk. Heb hem nu over 3 weken namelijk maar ze hebben ook een plekje over 2 weken
     
  4. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Ik wist toen niet hoe ver ik precies was, aangezien ik geen ovulatietesten oid gebruik.. uiteindelijk bleek ik bij de eerste echo 5w6d zwanger te zijn in plaats van 6w5d. Er was toen al wel een traag kloppend hartje (was net begonnen met kloppen). Ik werd er best onzeker van, maar het bleek allemaal wel perfect in orde te zitten. Ik was idd gewoon minder ver, latere eisprong gehad en dus een langere cyclus. :)

    Ik zou als ik jou was rond 7 a 8 weken jouw eerste echo doen, dan moet er sowieso een kloppend hartje te zien zijn en zie je ook snel genoeg of het goed of fout zit. :) ik weet niet of jij wel zeker bent van jouw eisprong? Ik was dit niet en toen ik terug werd gezet, werd ik er best onzeker van.
     
  5. MGvN

    MGvN Lid

    28 dec 2018
    35
    15
    8
    Vrouw
    Ik weet ook niet 100% hoever ik ben. Heb een onregelmatig cyclus. 7 december (precies 4 weken na menstruatie) had ik negatief getest. 20 december heel licht positief en clearblue zei toen 1-2 weken. 30 devemdec zei clearblue 3+ weken dus ik ga ervanuit dat ik nu 5 weken ben en in mijn 6e week zit.

    Ik heb toch besloten om de echo een week te vervroegen. Dan ben ik iets meer dan 7 weken waarschijnlijk. Vind het echt super spannend. Voel me zo anders dan vorige keer. En je let natuurlijk veel meer op alle symptomen nu
     
  6. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier hetzelfde. Heel weinig symptomen. 4x een ma gehad, daarna een dochtertje en nu weer zwanger maar zooo onzeker..

    Vreselijk deze tijd
     
  7. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Hoi @YellowEyes

    Het is ook gewoon zo ontzettend spannend, en het is ongelofelijk wat zo'n ervaring als een MA met je hoofd kan doen. Jouw onzekerheden zijn perfect normaal!

    Ik zit in een gelijkaardige situatie, in september werd op een echo met 12w geconstateerd dat het kindje al 4 weken niet meer leefde/groeide. Ik was de tweede cyclus n'a de miskraam weer zwanger, maar heb de eerste weken echt als een hel ervaren.

    Eerst was ik als de dood voor een vroege miskraam, omdat de kans daarop best 'hoog' is en ik niet wist of ik dat emotioneel wel aan kon. Toen had il een positieve écho met 8 weken en.begon het ergste deel eigenlijk pas. Tijdens de vorige zwangerschap had ik immers ook een goede echo met kloppend hartje gehad, en met 8w2d was het kindje alsnog gestopt met groeien.

    Ik had aan mijn gyn gevraagd of il met 10w nog een keer mocht komen, maar die week was ze net in verlof. Uiteindelijk werd de spanning deze week me echt te veel. Ik kon alleen maar denk dat het fout zat, altijd als iemand van m'n familie iets over de zwangerschap zei dacht ik 'ach, ik krijg toch geen kindje...'
    Ik heb toen een afspraak vastgelegd bij een pretecho bureau. Die echo had ik gisteren en gelukkig was alles helemaal goed. Nu ben ik de termijn van mijn MA voorbij en voel ik me (voorlopig) iets rustiger. Maandag staat er alweer een echo gepland.

    Wat hierboven staat is zeker waar, zoek afleiding en'probeer er niet te veel mee bezig te zijn. Maar minimaliseer je gevoelens ook niet, je hoeft niet 'stoer' te zijn. Wat je meegemaakt hebt heeft een serieuze emotionele impact gehad en daar mag je gerust wat hulp bij vragen, zoals extra controles tijdens die eerste spannende weken.
     
  8. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Ik snap dat je jouw echo liever eerder hebt, dan moet je dat idd gewoon doen hoor! :) Hoop dat er dan een hartje te zien is en het er goed uitziet. Wanneer heb je die echo? :) Ik snap ook dat je het heel spannend vind, ik vond het begin van deze zwangerschap ook rete spannend. Ik voelde me ook heel anders inderdaad, hele andere symptomen. Maar kwaaltjes willen niet altijd wat zeggen, iedere zwangerschap kan anders zijn. :) probeer lekker veel afleiding te zoeken en ik ga keihard voor je duimen.
     
  9. MGvN

    MGvN Lid

    28 dec 2018
    35
    15
    8
    Vrouw
    Hé. Ah wat vervelend. Had je bij je dochtertje wel symptomen? En nu? Ja gatsie. Dit is nu niet genieten zo
     
  10. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    #10 YellowEyes, 3 jan 2019
    Laatst bewerkt: 3 jan 2019
    @Pinkie88 ik denk dat jouw post bedoeld was voor @MGvN :)

    Heftig ook voor jou, hoop dat je gerust gesteld bent als de kritieke periode voorbij is. Het is zo jammer dat vrouwen na een miskraam/missed abortion niet meer onbezorgd zwanger kunnen zijn.
     
  11. MGvN

    MGvN Lid

    28 dec 2018
    35
    15
    8
    Vrouw
    Hee:) bedankt dat je je verhaal deelde. Het heeft idd zo'n impact gehad. Zoveel mensen die zeggen: komt wel weer. Maar het is zo anders. Dit begin is echt vreselijk. Vorige keer genoot ik nog wel maar dat kan ik nu niet echt.
    Heb mijn echo een week laten vervroegen. Ik voel me zo anders dan vorige keer en dat baart me zorgen. Vorige keer had ik veel last van mijn borsten en pukkels en misselijkheid. Nu niet. Heb alleen wat last van mijn tepels en dat is sinds gisteren ook minder.
    Ik had idd ook met iets meer dan 8 weken een goede echo met mooi kloppend hartje en twre weken later was het overleden. Het bleek vlak na de eerste echo mis te zijn gegaan. Zo vreselijk. Mijn vriend ziet heel erg op tegen de echo. Ik ook wel maar wil ook gewoon duidelijkheid.
     
  12. MGvN

    MGvN Lid

    28 dec 2018
    35
    15
    8
    Vrouw
    Hee wat lief:) dank je wel voor het praten. Vind ik erg fijn. Heb de echo op 15 januari om 0945. Fijn om te lezen dat jij ook hele andere symptomen had. Ik zei toevallig vandaag nog tegen mijn vriend: ik ben blij als ik geen misselijkheid krijg als het kindje goed is. Geef me anders maar gewoon die misselijkheid enz. Dan weet ik wel dat het goed is ofzo. Ookal zeggen die symptomen ook niet alles haha.
     
  13. MGvN

    MGvN Lid

    28 dec 2018
    35
    15
    8
    Vrouw
    Ja jammer he.
    Ik denk dat ik wat meer rust ga krijgen, hoop ik, als ik die 12 weken voorbij ben. Daarom hoop ik dat nu alles goed is, anders moet je weer van voren af aan beginnen. Het enige positieve aan dit hele verhaal is dat ik, ondanks mijn verschrikkelijk onregelmatig cyclus, wel goed vruchtbaar ben en ik in 1x na de miskraam weer zwanger ben geraakt. Helaas was de nasleep van de miskraam erg lang waardoor het wel langer duurde voordat we weer konden beginnen
     
  14. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Sorry, zwangerschapsdementie :roflmao:

    @MGvN goed dat je je echo vervroegd hebt! Ik hoef het je vast niet te vertellen, want rationeel weten we alles wel, maar kwaaltjes hoeven echt niets te betekenen.

    Wanneer is je echo?

    Edit: en opnieuw die zwangersxhapsdementie, ik lees het hierboven :roflmao: ik duim voor je!
     
  15. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Ik vond het hele zware weken en kon vooral deze zwangerschap in het begin totaal niet genieten. Ik ging ervan uit het zal wel niet zo zijn. Gewoon om mezelf te beschermen. Ik had bij beide een goede eerste echo, maar bij de tweede beide foute boel. Ik heb toen ook me tweede echo laten vervroegen en heb liggen huilen toen de echo goed was.

    Ik heb in het begin veel afleiding gezocht en probeerde er niet over na te denken. (Is lastig ik weet het) heel veel succes deze periode.
     
  16. MGvN

    MGvN Lid

    28 dec 2018
    35
    15
    8
    Vrouw
    Haha goed excuus hé die zwangerschapsdementie. Bedankt voor het reageren. Doet mij goed! Fijn dat je gaat duimen haha. Ik zal de uitslag van de echo laten weten
     
  17. MGvN

    MGvN Lid

    28 dec 2018
    35
    15
    8
    Vrouw
    Aaah vreselijk dat je het twee keer heb moeten meemaken. Ik herken je gevoel. Heb nu ook het gevoel van: het zal wel weer niet goed zijn. Helaas was dat vorige keer reëel. Naja, we gaan het zien. Bedankt voor je reactie!
     
  18. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ja volop symptomen. Mijn hcg stijgt super goed nu. Is alleen veel minder hoog dan bij mn dochtertje. Dat verklaart waarschijnlijk waarom ik minder symptomen heb.
    Maandag eerste echo. Ben benieuwd.

    We moeten hoop houden. Hoe moeilijk t soms ook is.
     
  19. MGvN

    MGvN Lid

    28 dec 2018
    35
    15
    8
    Vrouw
    Oh wel fijn dat je symptomen hebt. Tenminste, ik had ze liever wel gehad. Spannend de echo! Laat maar weten:)
     
  20. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Herkenbaar.
    Ik had eerst een missed abortion en vervolgens een vroege miskraam en nu bijna 11 weken zwanger en wat een hel is dat, maak me zo druk en heb amper kwaaltjes.
    Moest helaas een vroege echo bij 6 weken maar dat gaf eigenlijk alleen maar meer onzekerheid.
     

Deel Deze Pagina