Onzeker...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Meisjeeigenwijsje, 15 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisjeeigenwijsje

    Meisjeeigenwijsje Actief lid

    16 jun 2019
    446
    388
    63
    Vrouw
    Hallo..
    Op mijn vorige topic heb k weinig reacties gehad dus ik hoop dat er nu iets meer mensen zijn die mij hu. Ervaringen kunnen vertellen.. Ik snap er namelijk niks meer van.. Ik heb een onregelmatige cyclus vaak tussen de 22 en 26 dagen. Ik zit nu op dag 29 en heb vanmorgen een test gedaan. Negatief. Echter heb ik wel al ruim anderhalf tot 2 weken last van menstruatiekrampen/steken in liezen, misselijk in de ochtend en na het avondeten, last gehad van m'n tepels maar dit is alweer wat gezakt en ben ontzettend moe... Nu zullen die symptomen wel gewoon van een griepje ofzo afkomen maar k snap niet maar mijn menstruatie blijft... Heeft er iemand dit ook meegemaakt en kan die mij misschien wat vertellen? Ik voel me hier echt enorm onzeker door en ook mijn vriend vond de test vanmorgen enorm teleurstellend omdat hij ook aan mij merkte dat ik laatste tijd zo moe oog enzovoort
     
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.502
    113
    Ik denk dat je deze maand dan een latere eisprong hebt gehad.
    Hoelang ben je al van de pil af? Gebruik je ovulatietesten?

    Afwachten is het enige wat je kan doen.
    Probeer niet af te gaan op symptomen want deze kunnen door vanalles komen (progesteron, wensdenken, ziekjes zijn, stress, drukte, het weer).
     
  3. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Als eerste, je cyclus kan altijd een keertje afwijken. Je lichaam is geen robot.

    Hoe lang ben je gestopt met ac en wat gebruikte je?
    Hoe heb je je eisprong gevonden?

    Symptomen en kwaaltjes zeggen helaas helemaal niks.
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Je eisprong kan later zijn of je ei kan een keer niet gesprongen zijn.

    Meer dan afwachten kun je niet doen. Is heel normaal dat een cyclus een keer wat anders loopt.
     
  5. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Allereerst heb je geen last van een onregelmatige cyclus. Een verschil van 4 dagen is dood normaal, je hebt gewoon een redelijk regelmatige cyclus. Zoals hierboven al wordt gezegd zijn wij vrouwen geen robot. Af en toe een verdere uitschieter naar boven of beneden is ook heel normaal. Je hebt dan een late eisprong gehad of je slaat een keer een cyclus over. Stress, maar ook bepaalde medicatie heeft hier oa invloed op. Niet onzeker zijn of in paniek schieten! Het is allemaal heel normaal. Je stress hierover zal alleen maar invloed gaan hebben op je cyclus.

    De teleurstelling dat je nog niet zwanger bent is natuurlijk altijd klote.. want je wil gewoon graag. Onthoudt dat ook vrouwen met een regelmatige en doodnormale cyclus niet direct zomaar zwanger worden. Misschien zou je ovulatietesten kunnen proberen om wat meer zicht te krijgen op je cyclus en dat je ook weet wanneer je je menstruatie kan verwachten, dan zit je niet in de onzekerheid.
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Je bent nog maar net bezig en ik snap echt wel dat elke ronde 1 teveel is maar probeer wel minder te stressen erover. Meer dan vrijen op de goede momenten kun je niet doen, je hebt verder geen invloed erop. Zeg dat ook even goed tegen jezelf :) heb wat vertrouwen in je lichaam
     
  7. Meisjeeigenwijsje

    Meisjeeigenwijsje Actief lid

    16 jun 2019
    446
    388
    63
    Vrouw
    Ik probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn maar dat is af en toe gewoon lastig.. Heb ovulatie testen gebruikt maar deze waren steeds negatief... Ik kon ook alleen op verschillende tijden testen dus was ervan uit gegaan dat ik 'm. Ei gemist had.. Kan daardoor m'n ovulatie ook niet weten.. Ik ben er wel daardoor helemaal van uit gegaan dat ik niet zwanger zou zijn en daar heb k ook vrede mee. Ik vind alleen die buikkrampen zo raar.. Heb er nu al zolang last van en heb dit echt nog nooit eerder gehad.. Altijd 1 dag voor menstruatie dat de krampen beginnen nooit 2 weken..
     
  8. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    En als je nu die ovu testen gebruikt? Ik heb al JAREN een cyclus als een huis, na miskramen/ks’s altijd 30 dagen en knallen maar. Deze ronde ineens een kei laat ei uit het niets :) Een grapje van mijn lijf denk ik.
     
  9. roos2005

    roos2005 Lid

    15 feb 2016
    87
    63
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Vervelend zeg, dat je je zo'n zorgen maakt! Ik had zelf ook een jaar lang een cyclus van 33 dagen en ineens kwam er een cyclus van 42 dagen tussendoor. Ook niet zwanger, geen enkele verklaring voor buiten het feit dat m'n lichaam nu eenmaal soms onder invloed staat van zaken waar ik zelf geen idee van heb. Stress is absoluut één van die zaken.

    Ik ben zelf toen met ovulatietesten begonnen en volgens mijn app zaten mijn vruchtbare dagen richting het einde van de cyclus. Fout dus! Ik ovuleerde gewoon rond dag 14, en had dan een vrij 'lange' luteale fase. Kortom, berekeningen, theorieën en ervaringen zijn leuk, maar zeggen helemaal niets over hoe jouw lichaam in elkaar steekt.

    Wanneer je je eisprong na een x aantal maanden echt niet kunt vinden en er eventueel wel iets mis is heb je ook deze tests om om hulp te vragen. Ik zou er niet direct van uitgaan dat het jou niet gegund is.

    Heel veel sterkte en succes, en houd vooral vertrouwen!
     
  10. Meisjeeigenwijsje

    Meisjeeigenwijsje Actief lid

    16 jun 2019
    446
    388
    63
    Vrouw

    Ohh ik ga er ook zeker niet vanuit dat 't me niet gegund is! Zat nog maar in ronde 3 dus heb nog tijd genoeg haha! Vanmorgen eindelijk mijn ongesteldheid doorgekomen. En ondanks ik natuurlijk heel graag zwanger wil worden ben ik blij dat het is doorgekomen. Nu kan ik die ellenlange buikkrampen dadelijk weer een plekje geven... Dat was eigenlijk 't enige waar k me echt zorgen om maakte. Volgende week start k gewoon weer met ovulatietesten en dan beginnen we weer aan een nieuwe ronde.. Bedankt voor jullie reacties
     
    roos2005 vindt dit leuk.
  11. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Gaat dit dan over die twee maanden dat je met de pil bent gestopt of voordat je aan de pil bent begonnen?

    In het eerste geval, je bent waarschijnlijk nog volop aan het ontpillen. In het tweede geval, na gebruik van de pil kan je cyclus zomaar anders zijn.
     
  12. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Het komt allemaal goed! Kan gewoon lang duren meid! Hier ook iemand met een vreemd cyclus. Soms 68 dagen er tussen gehad. Ovulatietesten allemaal negatief. Pas na 8/9 maanden begon ik mn cyclus en die ovulatietesten te snappen en na de 11e maand was het (eindelijk) raak.
    Ik had ook altijd veel buikpijn wat na de eisprong begon en doorging tot ongi. Dokter en gyn konden niks vinden. Mijn linker eierstok reageerde wat slomer dan die andere en die was ook veel gevoeliger dus daarom was mijn cyclus langer als het uit die eierstok kwam.
    Je kan ook gaan temperaturen als dat lukt dan weet je precies hoe je cyclus is :)
     
    Meisjeeigenwijsje vindt dit leuk.
  13. Meisjeeigenwijsje

    Meisjeeigenwijsje Actief lid

    16 jun 2019
    446
    388
    63
    Vrouw
    Ook tijdens de pil, ik werd door de pil heen "ongesteld" of ik kon wel 5 dagen overtijd zijn
     

Deel Deze Pagina