Onzeker

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Sth1987, 16 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sth1987

    Sth1987 Lid

    16 mei 2021
    7
    1
    3
    Vrouw
    Zal mij even voorstellen. Ik heb al 2 kinderen en de jongste is 6. Door psychische problemen bij mijn man hadden we al jaren geen sex en heb ik 2 jaar terug de pil in de prullenbak gegooit. Want ik dacht heb ik toch niet nodig. Was heel onzeker en heb mijn man gevraagd of het aan mij lag maar hij zei eerlijk ligt aan mij het komt wel weer terug maar heeft tijd nodig. Omdat ik geen pil gebruikte en niks verwachtte gebeurde er dit weekend hetgeen ik al jaren naar verlangd. Sorry voor het vertellen maar ik voel mijn ovulatie en heb dan ook echt de meeste zin om te vrijen. Afgelopen vrijdag op zaterdag gebeurde het ineens uit het niets. Ovulatiepijn ontzettend hoog libido en eindelijk na jaren weer sex. Ik was van mijn stuk en heb geen moment eraan gedacht dat ik geen pil gebruikte. Het was zo zalig. Maar toen in de ochtend kwam ik tot positieve van kut volgens mij eisprong gehad en nu dit en willen geen kinderen erbij. Hoe stom kan je zijn. Gelijk een morning afterpil gehaald zaterdagmorgen maar denk dat dit al geen nut meer heeft omdat ovulatie geweest is die avond. Ik weet van toen dat we super vruchtbaar zijn dus vrees ervoor. Met mijn overlegd dat het toch zou kunnen en zijn er dan wel blij mee. Maar voel mij toch dom dat ik die avond nergens aan gedacht heeft. Nu nog 2 weken in de zenuwen.
     
  2. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.648
    2.634
    113
    Vrouw
    #2 Liliane92, 17 mei 2021
    Laatst bewerkt: 17 mei 2021
    Volgens mij breekt de morning afterpil je baarmoederslijmvlies af dus zou het niet uit moeten maken of je ovulatie al geweest is. Wel of je hem op tijd genomen heb. Ik heb hem zelf eens in mijn jongere jaren gehad, en toen begon ik bijna direct te bloeden. Dit waren toen twee pillen. Misschien even je huisarts contacten?

    Update: lees inderdaad dat het na de ovulatie minder effectief is en dat het niet perse je baarmoederslijmvlies afbreekt. Er staat toch een tijd voor binnen welke tijd je hem moet nemen?
     
  3. Sth1987

    Sth1987 Lid

    16 mei 2021
    7
    1
    3
    Vrouw
    Inmiddels ook met de huisarts contact gehad en de situatie uitgelegd. Ik heb de ellaOne genomen deze schijnt ook effectief te zijn net voor de eisprong. Maar huisarts zei al als de eisprong geweest is dan doet de morning afterpil niks en is de kans dus groot dat ik zwanger ben. Morningafterpil stelt alleen de eisprong uit als die nog niet geweest is maar doet verder niks. Als ik geluk heb was de eisprong later maar het zal er om hangen. Ben mij maar aan het voorbereiden en dan vind ik het ook wel weer leuk. Was even schrikken van het weekend maar mocht het zo zijn is het ook wel weer welkom. Zal er alleen weer aan moeten wennen terug in de luiers, voeding enz.
     
  4. 19Summer87

    19Summer87 Actief lid

    12 apr 2021
    308
    192
    43
    Vrouw
    Jeetje dat zal toch ook wel eenzaam voor je zijn geweest, al jaren geen sex.
    Fijn dat het er nu toch van gekomen is.
    Begrijpelijk dat je er niet meer bij stil hebt gestaan na al die jaren..maar ergens denk ik ook: dat zou wel heel toevallig zijn als het nu precies meteen raam zou zijn..
    Maar, het kán dus wel.. hou je ons op de hoogte?
     
  5. Sth1987

    Sth1987 Lid

    16 mei 2021
    7
    1
    3
    Vrouw
    Even een update over mij. Heb vanmiddag toch maar een test gedaan omdat mijn borsten zo zeer doen en ik dit normaal nooit heb. Luchtjes ruik ik ook heel sterk dus heb weer een vermoeden.
    En vandaag toch een heel licht streepje. Nog niet super duidelijk maar denk toch dat deze 1x weer gelijk raak is. Vorige zwangerschappen waren we ook super vruchtbaar. Nu is alleen de vraag was de eisprong al geweest ten tijde van morningafterpil of is de ovulatie wel uitgesteld en heeft mijn man gewoon lang overlevend zaad. Maar zie bijgaand de test van vanmiddag even in het zwart wit is het duidelijker te zien.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. 19Summer87

    19Summer87 Actief lid

    12 apr 2021
    308
    192
    43
    Vrouw
    Ik twijfel eerlijk gezegd, er lijkt een vaag streepje te staan maar bij de zijkanten van het venster zit ook een soort schaduw.. lastig!
    Maar als jouw gevoel dat zegt.. heb je best kans dat het klopt. Hoe voel je je?
     
  7. Sth1987

    Sth1987 Lid

    16 mei 2021
    7
    1
    3
    Vrouw
    Verder voel ik mij wel oké. En zenuwachtig hoe ik het mijn man ga vertellen. We zouden het hier bij laten dat was ook mijn mening. Hij heeft wel gezegd dat als het zo is dan is het zo maar twijfel of hij het wel meent. Hij denkt volgens mij echt dat die morningafterpil wel zijn werk doet. Word spannend
     
  8. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.648
    2.634
    113
    Vrouw
    Hoe is het met je? Heb je nog getest? Zie niet perse een streepje op je test maar dat kan ook komen omdat foto's vaak wat onduidelijker zijn.
     
  9. Sth1987

    Sth1987 Lid

    16 mei 2021
    7
    1
    3
    Vrouw
    Ik heb nog 1x getest en was een licht streepje. Zaterdag verloor ik wat licht roze bloed, dit is ook de dag dat ik de menstruatie verwacht.
    Zondag wat erger dus denk dat mijn menstruatie goed is doorgebroken. Maar nu vandaag al weer over.
    Dus weer in twijfel wat is dit nu weer.
    zondag had ik helder rood bloed verlies en gisteren ook. Geen kramp of iets wat ik normaal wel heb eerste 2 dagen en moet dan ook echt de eerste 2 dagen om de 2 uur verschonen en 's nachts .maandverband naast tampons om lekken te voorkomen. Nu hooguit 3 tampons op 1 dag en vandaag over. Misschienctoch maar testje wagen van de week want dit vind ik ook vreemd maar kan komen door de morning after pil.
     
  10. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.648
    2.634
    113
    Vrouw
    Ja ik snap dat je misschien nog een testje wil doen, dan weet je het in ieder geval zeker. De morning afterpil schopt inderdaad je cyclus in de war dus dat je menstruatie anders verloopt is niet zo heel gek.
     

Deel Deze Pagina